Regjeringen prayut vurdere og forby bilbruk

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#1

pga av det høye partikkel nivå enkelte steder
vurderer nå prayut og forby bilkjøring
enkelte steder

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... n#cxrecs_s


bruk to fingre for og styre over kartet

https://aqicn.org/city/bangkok
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#2

riflefish skrev: 22 jan 2020, 07:07 pga av det høye partikkel nivå enkelte steder
vurderer nå prayut og forby bilkjøring
enkelte steder

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... n#cxrecs_s


bruk to fingre for og styre over kartet

https://aqicn.org/city/bangkok
Han hadde vel neppe tanken om at kvalitetsluft gir kvalitetsturisme hva det angår thailand..det oser av økning av turisme nå føler jeg :roll:

Jeg har aldri sett bangkok så jævlig som det er nå..deilig å få litt smog i lungene etter ett langt opphold i Norge..det ble for mye luft i Norge følte jeg :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#3

467 skoler holder stengt i dag pga smog parikler,
ifølge the nation
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

Ett land i brann kan man kalle det, og jeg må si jeg blir trist når jeg ser det jeg ser nå oppover fra Bangkok til midt i midten av landet. Det er smog og røyk hele veien, og verre skal det bli desverre. Men vi får håpe det blir en ordning på det etterhvert, og myndighetene griper inn og tilrettelegger så bøndene ikke må ta shortcuts, og bilparken blir skiftet ut fortløpende her også. Det sier seg selv at bilparken her nede burde ha blitt sponset av I landene om de virkelig var bekymret for verdens miljø, og ikke bare sponse de velfødde borgere som allerede har mer enn nok til seg og sitt, men fortsatt klager og syter på hver minste lille ting.
🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#5

riflefish skrev: 22 jan 2020, 10:41 467 skoler holder stengt i dag pga smog parikler,
ifølge the nation
Ja de styrende har nok av utfordringer, ser ikke helt vekk ifra at strenge miljøkrav andre steder har medvirket til endel industri flyttet til Thailand ,samtidig så er jo industrien avhengig av transport (ikke bare på lamd men også en anseelig mengde skip til fra Thailand)
.Såvel varer som personer til og fra jobb. men samtidig nå bidrar til eksportintekter, en flyplass med det antall fly som kommer og går som er spyr nok ut litt det også. Leste her foleden at kapasiteten er så sprengt så de sirkler rundt for å få landet. Disse turister reiser nok mye frem og tilbake de også (i trafikken)
Landbruket bidrar også (avbrenning og transport av varer)
Blir ikke lett å finne populære tiltak, og også få de overholdt.ikke bare regler nedfeldt på papiret.Det er jo mye inntekter forbumdet med disse ting

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... t#cxrecs_s
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#6

Wood1958 skrev: 22 jan 2020, 12:02 Ja de styrende har nok av utfordringer, ser ikke helt vekk ifra at strenge miljøkrav andre steder har medvirket til endel industri flyttet til Thailand ,samtidig så er jo industrien avhengig av transport (ikke bare på lamd men også en anseelig mengde skip til fra Thailand)
.Såvel varer som personer til og fra jobb. men samtidig nå bidrar til eksportintekter, en flyplass med det antall fly som kommer og går som er spyr nok ut litt det også. Leste her foleden at kapasiteten er så sprengt så de sirkler rundt for å få landet. Disse turister reiser nok mye frem og tilbake de også (i trafikken)
Landbruket bidrar også (avbrenning og transport av varer)
Blir ikke lett å finne populære tiltak, og også få de overholdt.ikke bare regler nedfeldt på papiret.Det er jo mye inntekter forbumdet med disse ting

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... t#cxrecs_s
desverre er det hele et globalt problem
det er et stort belte rundt kloden i atmosfæren
som her et hav av gasser gift og partikler
svevestøvet ligger som ei hinne under på
de lavere lag,
det er fokusert for mye på CO2
og man glemmer da alt det andre i sjø elver og på land
merklig nok så gjør dette atmosferige laget at solen ikke trenger igjennom
en for da en vekslende kombinasjon av varme og kulde!
ingen vanlig fordampning av sjø og hav
havstrømmer opphører,
det blir nok ikke bedre noen gang
så lenge det er altformange mennesker på kloden som forsøpler,
her er jeg realist, og ser ikke m optemisne
på klima på kloden,😢😢😢
jeg må si jeg forstår greta thunberg og skepsisen blandt de unge ,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#7

riflefish skrev: 22 jan 2020, 12:37 desverre er det hele et globalt problem
det er et stort belte rundt kloden i atmosfæren
som her et hav av gasser gift og partikler
svevestøvet ligger som ei hinne under på
de lavere lag,
det er fokusert for mye på CO2
og man glemmer da alt det andre i sjø elver og på land
merklig nok så gjør dette atmosferige laget at solen ikke trenger igjennom
en for da en vekslende kombinasjon av varme og kulde!
ingen vanlig fordampning av sjø og hav
havstrømmer opphører,
det blir nok ikke bedre noen gang
så lenge det er altformange mennesker på kloden som forsøpler,
her er jeg realist, og ser ikke m optemisne
på klima på kloden,😢😢😢
jeg må si jeg forstår greta thunberg og skepsisen blandt de unge ,
Ja mange faktorer, men om ingen gjør noe og peker på andre så hjelper det intet, enig med deg i at her må vi kanskje lytte til de yngre. Det er jo også de som skal leve her på kloden etter oss.. De er åpenbart mere åpne for at det må gjøres noe selv om det får en pris både økonomisk og hvordan vi lever idag..
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#8

Phay skrev: 22 jan 2020, 11:44 Ett land i brann kan man kalle det, og jeg må si jeg blir trist når jeg ser det jeg ser nå oppover fra Bangkok til midt i midten av landet. Det er smog og røyk hele veien, og verre skal det bli desverre. Men vi får håpe det blir en ordning på det etterhvert, og myndighetene griper inn og tilrettelegger så bøndene ikke må ta shortcuts, og bilparken blir skiftet ut fortløpende her også. Det sier seg selv at bilparken her nede burde ha blitt sponset av I landene om de virkelig var bekymret for verdens miljø, og ikke bare sponse de velfødde borgere som allerede har mer enn nok til seg og sitt, men fortsatt klager og syter på hver minste lille ting.
Du får ikke kjøpt bil i Thailand uten at ett bilselskap står for finansieringen etter hva jeg vet....det er en måte å kjøpe bil på og det er igjennom leasing, men ikke slik vi er kjent med i Norge..selv om du betaler 100% cash må du igjennom en slags leasing prosedyre..alle biler som selges igjennom bankenee det bilselskapene som står for..det er de som gir kreditt og ikke bankene...bankene er mellomlegg akkurat som Homepro er mellomledd for en god del utsalg..

..men mange motorer har nok ikke noen renseystem i utgangspunktet..det er produsert billige biler siden 2012 etter hva jeg har hørt fra thaier som har interresse for biler..alle biler etter 2012 er skrøpelige..

..det er ting som går igjen jeg føler jeg og det er at man kan ikke hindre folk fra å tjene penger..som sitter dypt i mentaliteten..og alt hva det medfører som neppe er til det bedre..og ett stort hinder for utviklingen..mange thaier lever i gammle dager, mentalt, og har vanskeligheter med å omstille seg til nåtiden eller fremtiden..

Klart det må gjøres noe..sett opp bompengene ASAP...altfor billig mange steder rundt omkring Bangkok..er det noe som virker er det bompenger :lol:
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#9

Wood1958 skrev: 22 jan 2020, 12:02 Ja de styrende har nok av utfordringer, ser ikke helt vekk ifra at strenge miljøkrav andre steder har medvirket til endel industri flyttet til Thailand ,samtidig så er jo industrien avhengig av transport (ikke bare på lamd men også en anseelig mengde skip til fra Thailand)
.Såvel varer som personer til og fra jobb. men samtidig nå bidrar til eksportintekter, en flyplass med det antall fly som kommer og går som er spyr nok ut litt det også. Leste her foleden at kapasiteten er så sprengt så de sirkler rundt for å få landet. Disse turister reiser nok mye frem og tilbake de også (i trafikken)
Landbruket bidrar også (avbrenning og transport av varer)
Blir ikke lett å finne populære tiltak, og også få de overholdt.ikke bare regler nedfeldt på papiret.Det er jo mye inntekter forbumdet med disse ting

http://www.bangkokpost.com/opinion/opin ... t#cxrecs_s
Som du nevner..det kalles infrastruktur..og det er elendig over hele linja..en amerikanisert modell hvor bilen er sentrum..
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#10

skremmende lite vann i klongene

aldri vert mere tørke!


det er også nå problem m drikkevann kilden for greater bangkok area
jeg har vel vert nermest miljøaktivist i mitt liv
men slik det er nå er ikke naturlig
klongen burde vert 2 meter dypere og slik er det over hele flatlandet
Vedlegg
5472A5CF-7E51-43DF-A1B9-13DB3A135FE8.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»