Nederlandsk statsborger dømt til 75 års fengsel i Thailand grunnet feil informasjon fra Nederland

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#11

bansklig sak, hva slags opplysninger og innfo gav hollendra til sine politi koleger i thailand?
pluss garantert «ONCB» et lukka
system i thailand hvor mange land samarbeider
hvorfor ba holendra om assistanse!?
har ekteparet tatt inn 300 mill bath
uten og informere,
her er flere aktører!
det dømte,
interpol i thailand for en tro
hollansk politi, etater ud etc
vel det er 14 tiltalepunkter,
saken lukter,
det går ikke ann og tjene så mye penger
på coffyshop i holland!
tror jeg da,
og da ha rota saken inn i thailanske
myndighter!
det er mange aktører,
« følg penga»
jeg tror ikke denne holendren er stuerein
og triggge « ONCB» er ikke særlig smart,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#12

riflefish skrev: 29 aug 2019, 13:40
vel det er 14 tiltalepunkter,
saken lukter,

det går ikke ann og tjene så mye penger
på coffyshop i holland!
At det er 14 tiltalepunkt er fordi de har tatt hver overføring av penger til Thailand som egne tiltalepunkt.

Og jo, det går å tjene så mye penger på det han har drevet med. Han solgte sin kjede som besto av mange coffeeshops og nederlandske myndigheter bestrider ikke i det hele tatt at han har tjent så mye penger. Det de bestrider er om han hadde betalt skatt for de lovlig tjente pengene.

Klar saken lukter; thai myndigheter har gjort beslag i aktiva som de i det hele tatt ikke skulle hatt tilgang til og produserer 14 tiltalepunkt for forbrytelse som ikke har funnet sted. Å reversere en juridisk tvilsom dom som endte med et ulovlig beslag ser ikke ut til å være deres løsning, for da "mister jo noen ansikt". Dette er en domfellelse som aldri skulle funnet sted!

Hvis du leser blant annet i de sakene jeg har linket til så er saksbeskrivelsen ganske tydelig; en overivrig tjenestemann i Nederland sendte info til Thailand som aldri skulle vært sendt. Thai myndigheter tar agnet og grunnet at narkotika er nevnt overreagerer de langt ut av proporsjoner.

Myndigheter i Nederland har tidligere vært på banen for å rette opp i informasjon mot rettsvesenet i Thailand, men prosessen måtte kjøres ferdig i Thailand før de kunne aktivt gå inn slik som de kan nå.

Som sagt tidligere; i Nederland er mannen tilkjent 20 millioner Euro grunnet det som har skjedd. Det ville aldri skjedd hadde ikke det hele skyldtes en stor tabbe fra en overivrig tjenestemann i Nederland. Denne tjenestemannen er i tillegg sparket fra sin stilling grunnet dette.

Å mistenkeliggjøre nederlenderen som er domfelt finnes det ingen grunn til hvis man leser mer enn det som står i thai media.

Dette er et regelrett justismord.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#13

tdr skrev: 29 aug 2019, 16:18 At det er 14 tiltalepunkt er fordi de har tatt hver overføring av penger til Thailand som egne tiltalepunkt.

Og jo, det går å tjene så mye penger på det han har drevet med. Han solgte sin kjede som besto av mange coffeeshops og nederlandske myndigheter bestrider ikke i det hele tatt at han har tjent så mye penger. Det de bestrider er om han hadde betalt skatt for de lovlig tjente pengene.

Klar saken lukter; thai myndigheter har gjort beslag i aktiva som de i det hele tatt ikke skulle hatt tilgang til og produserer 14 tiltalepunkt for forbrytelse som ikke har funnet sted. Å reversere en juridisk tvilsom dom som endte med et ulovlig beslag ser ikke ut til å være deres løsning, for da "mister jo noen ansikt". Dette er en domfellelse som aldri skulle funnet sted!

Hvis du leser blant annet i de sakene jeg har linket til så er saksbeskrivelsen ganske tydelig; en overivrig tjenestemann i Nederland sendte info til Thailand som aldri skulle vært sendt. Thai myndigheter tar agnet og grunnet at narkotika er nevnt overreagerer de langt ut av proporsjoner.

Myndigheter i Nederland har tidligere vært på banen for å rette opp i informasjon mot rettsvesenet i Thailand, men prosessen måtte kjøres ferdig i Thailand før de kunne aktivt gå inn slik som de kan nå.

Som sagt tidligere; i Nederland er mannen tilkjent 20 millioner Euro grunnet det som har skjedd. Det ville aldri skjedd hadde ikke det hele skyldtes en stor tabbe fra en overivrig tjenestemann i Nederland. Denne tjenestemannen er i tillegg sparket fra sin stilling grunnet dette.

Å mistenkeliggjøre nederlenderen som er domfelt finnes det ingen grunn til hvis man leser mer enn det som står i thai media.

Dette er et regelrett justismord.
du kan da ikke påstå med det som har kommet fram så langt er justismord,
vel om gubben er « uskyldig» ,
tror jeg ikke siste ord i saken er sakt
jeg tror ivertfall at ( sidesprang) eirik hensen er uskyldig,
rettsystemet her er skrudd sammen
av thaier, detter ikke et irasjonelt lovverk,
vi så at « sherifffn» ( ingos) blei mura for
heroin,
hvordan hvorfor han kom seg ut ,?
jeg veit mye om den saken,
vel det går også i thailand,

20 mill euro ernok noe en vær dommer på
golfbanen sammen med sin « advokat» vil ha en bit av,
er han uskyldi eller ei,
vel hollendra dreit på droget slik jeg ser det,
dette må holanske myndighter rydde oppi
men jeg tror ikke at holendra er så dumme som han amrikanern ( trumph) som sku
fortelle statsministren at denne punkern måtte slippes,
nå har jo hollendra prata m prajut,
det blei da ny runde, men han fikk lavere dom ( vel 50 år),
og jeg tipper at gubben kommer ut,
om litt tid,
tross alt 20mill€ er mye penger,
ps kjenner tillburg byen godt, jobba der i 8
måneder en gang,
har lite m saken og gjøre,
men detver holland som har et problem nå!
i mine øyne om opplysningene så langt er noelunde korekte,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#14

denne setningen er for meg uklar;

the Dutch Ombudsman sharply criticised the handling of the matter by officials and MPs have called on the Dutch government to work to have ,

har ombudsmannen kritisert thalanske myndighter?
eller er det sine egne han snakker om,

har han i såfall i harde ordlag gått på
myndightene her uten diplomatiet,
det er ikke særlig smart da,
spør du meg,
det er som og røre handa unni ei bie kube,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#15

[mention]riflefish[/mention] Skjønner ikke hvorfor du ikke klarer akseptere at dette er en som er uskyldig dømt hvis du leser det som er skrevet!

Og nettopp det å være uskyldig dømt er jo det som er justismord.

Den nederlandske ombudsmannen har kritisert det som en nederlandsk overivrig tjenestemann har gjort. Nederland forsøker å ordne opp og har blant annet sendt sin justisminister til møter med Prayuth. Bruker korrekte offisielle kanaler for dette.

Nederland ser ut til å føre en ryddig prosess for å ordnet opp i kaoset forårsaket av en av sine egne embedsmenn. Og de ser også ut til etter at de hadde skjønt at feil informasjon var sendt har forsøkt å nå frem til rettsvesenet i Thailand i lengre tid.

Så får vi også holde denne tråden til denne saken og ikke blande inn andre saker om hverken Ingo, Eirik Hansen eller annet!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#16

tdr skrev: 29 aug 2019, 23:33 @riflefish Skjønner ikke hvorfor du ikke klarer akseptere at dette er en som er uskyldig dømt hvis du leser det som er skrevet!

Og nettopp det å være uskyldig dømt er jo det som er justismord.

Den nederlandske ombudsmannen har kritisert det som en nederlandsk overivrig tjenestemann har gjort. Nederland forsøker å ordne opp og har blant annet sendt sin justisminister til møter med Prayuth. Bruker korrekte offisielle kanaler for dette.

Nederland ser ut til å føre en ryddig prosess for å ordnet opp i kaoset forårsaket av en av sine egne embedsmenn. Og de ser også ut til etter at de hadde skjønt at feil informasjon var sendt har forsøkt å nå frem til rettsvesenet i Thailand i lengre tid.

Så får vi også holde denne tråden til denne saken og ikke blande inn andre saker om hverken Ingo, Eirik Hansen eller annet!
det stillerjo saken annerledes,
om da holanske ombudsmann har gått
på systemet i holland
og rettssystemer er jo tungrodde greier,
det veit vi,
for håpe det at de blir løslatt ,
og det kan faktisk skje uten forvarsel
slik som i « ingos» saken,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#17

Mannen i denne heller tvilsomme saken er nå sluppet fri fra fengsel i Thailand og er på tur tilbake til Nederland.



Dutchman jailed in Thailand for money laundering in NL is released
A Dutchman who ran several cannabis cafes, or coffee shops, in the Netherlands and was jailed for 100 years in Thailand, is heading back home after years of campaigning for his release.

Johan van Laarhoven was jailed in Thailand for money laundering, even though the offences took place in the Netherlands. His wife, who is Thai, was also jailed.

Thai justice officials reportedly started investigating Van Laarhoven in 2014 following a letter from a Dutch public prosecution department official, informing the authorities he had earned his money selling marijuana and requesting help in a criminal investigation.

Last year, MPs called on the government to do its best to bring Van Laarhoven and his wife back to the Netherlands, after criticism by the national ombudsman.

Dutch justice minister Ferd Grapperhaus even met Thai prime minister Prayut Chan-o-cha and the justice minister Somsak Thepsutin to discuss the case.

The Netherlands has a prisoner exchange treaty with Thailand, which can only be implemented once a case has been ruled definitive. Van Laarhoven’s sentence was upheld late last year, clearing the way for a diplomatic solution.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»