Tror faren ble drept i Thailand

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Mange tenker ofte at politiet i Thailand er raske med å konkludere selvdrap i saker med utlendinger involvert. Her er kanskje en ny sak som er avsluttet for raskt.

Her er det mye som tyder på at sannheten muligens ikke er kommet helt frem.


Tror faren ble drept i Thailand



John Ramstad (64) ble funnet død i en elv i Thailand. Barna hans er overbevist om at han er drept. Kripos har bedt thailandsk politi om videre etterforskning.

Om morgenen 4. november i fjor ble nordmannen John Ramstad funnet død i en elv i Nan-provinsen i det nordlige Thailand.

64-åringen fra Skjåk i Gudbrandsdalen hadde bodd i landet i flere år. Han var språklærer på en skole i nærheten og hadde to barn med en thailandsk kvinne.

Les også: Nordmann funnet død i Thailand
Lokalt politi mener han druknet i elva, i et område der han ofte gikk tur.

– Han døde av drukning. Vi ser på dette som et selvmord og det har ikke skjedd noe kriminelt. Denne saken er avsluttet her hos oss, sier politisjef i Nan, Virasak Foythong, til NRK.

Tror faren ble drept
Den avdødes to voksne barn i Norge slår seg ikke til ro med at 64-åringen skal ha tatt livet sitt.

Sønnen Thomas Ramstad (40) hadde jevnlig kontakt med sin far. I meldinger og telefonsamtaler fortalte han om en langvarig familiekonflikt, om alvorlige trusler og til og med om drapsforsøk. Han uttrykte frykt for at han skulle bli drept.

NRK har sett flere av meldingene Ramstad sendte til sønnen.

"Alle disse truslene er en ekstrem belastning"
- FAREN I MELDING TIL SØNNEN


I en melding lørdag 3. november skrev han at en munk i et lokalt tempel hadde fortalt at han var i livsfare og måtte komme seg ut av landet. Bare noen timer senere var John Ramstad død.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#2

Jeg vet ingenting om hvilke konflikter det dreier seg om i Nan.

At det er familieproblemer er en ting. Hvis du liker å gå turer ved elven med dødstrusler hengende over seg. Ja, da vet jeg ikke. Det gikk seg ihvertfall ikke til. Jeg fatter ikke hva slags typer som bor ute i høgda uansett, hvor mye ikke er forandret seg på 100 år eller mer? Det går vel knapt ann å komme lenger unna sivilasjonen enn det i Thailand..
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#3

ved dødsfall skal nordmenn opduseres

men kjenner til at « familien»

har kremert ( mannen) dagen etter dødsfall

den siste person var mangemilionær.

( enskipsmegler) ,

i saken over om det er familiekrangel

er vel ikke rare motivet ?

om da det ikke ( er penger med i bildet)

slike saker erjo nesten umulig og bevise

slik som alle som har « hoppet» fra

balkongen,!

sist jeg var på et hotell ute på jomtien

slo det meg, rekkverket var bare 80 cm

høgt,

litt berusa her tenkte jeg dette var i grunn

nifst og se nedi asfalten,.

dette dødsfallet nrk over beskriver

her veit vi altforlite til og konkludere

men en familije krangel kan ene og aleine

være mord motiv vel??

gubben forsørget kansje hele slekta,,

men hadde avdøde mye stål?!,

( ofte v selvmord er det jo alkehol m i bildet,,

)

personlig i denne saken er det vansklig og

« mene» noe??,
Sist redigert av riflefish den 26 jan 2019, 03:05, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

riflefish skrev: 26 jan 2019, 02:44 ved dødsfall skal nordmenn opduseres

men kjenner til at « familien»

har kremert ( mannen) dagen etter dødsfall

den siste person var mangemilionær.

( enskipsmegler) ,

i saken over om det er familiekrangel

er vel ikke rare motivet ?

om da det ikke ( er penger med i bildet)

slike saker erjo nesten umulig og bevise

slik som alle som har « hoppet» fra

balkongen,!

sist jeg var på et hotell ute på jomtien

slo det meg, rekkverket var bare 80 cm

høgt,

litt berusa her tenkte jeg dette var i grunn

nifst og se nedi asfalten,.

dette dødsfallet nrk over beskriver

her veit vi altforlite til og konkludere

men en familije krangel kan ene og aleine

være mord motiv vel??

gubben forsørget kansje hele slekta,,
I Thailand så dreier alt seg om penger..har til gode å se noe annet..tviler på at det gjelder høna som forviklet seg inn til naboen..

Du er inne på noe det med høyden av rekkverket...mye rart bortover....jeg tør ikke nesten ikke lene meg på de..kanskje den faller ut..stoler ikke kvaliteten i Thailand..

Jeg var inne i ett 12 mill bath hus..alt var bra?--helt til det begynte å ha en lekasje fra annen etasje som visstnok var normalt..dusjet man for lenge så rant det vann fra annen etasje igjennom integrert lys i taket...vannet samlet seg og taket ble ganske svaj hehe..

Hvis vi skal kjøpe hus i fremetiden..så vet jeg faen ikke hvordan jeg skal klare å følge det opp da jeg ikke har noen erfaring med bygg..noe kan jeg..men langt ifra å vite nok om hvordan det skal gjøres godt..jeg lurer på om jeg skal sett meg ned å studere bygg og anlegg for fremtiden...
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#5

Så jo saken med den rike briten i fjor. Han og thai kona ble drept av leiemorderel som broren til thai kona hans hadde leid inn for 50.000 baht eller hva det var. Og det gjaldt eiendom som briten satte i navnet til øvrig familie for å omgå eierskapsreglene.

Hva denne nordmannen var involvert i aner jeg ikke. Men at det kan være noen i slekta (ikke nødvendigvis kona) som var ute etter ham kan jo godt være.

Det jeg har vanskelig for å forstå er hvorfor han ikke gjorde mer for sin egen trygghet. Ute på landsbygda er det vanskelig å vite hvem man kan stole på og ikke.

Nå er det jo en god del nordmenn som bor på landsbygda i Thailand, så dette er ikke noe som skjer veldig ofte. Men for min egen del så trives jeg nok best i litt større byer. Ting kan skje her også, men da som regel for man er på feil sted til feil tid.

Er vel lite sansynlig at Thai politiet gjør noe mer ut av denne saken, så familien blir nok sittende igjen med en vond mistanke som nok aldri blir bekreftet eller avkreftet. Hadde jeg vært dem vil jeg heller lagt inn ressurser på å få hans thai-barn til Norge (og kona etter).
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#6

Hvis vi skal kjøpe hus i fremetiden..så vet jeg faen ikke hvordan jeg skal klare å følge det opp da jeg ikke har noen erfaring med bygg..noe kan jeg..men langt ifra å vite nok om hvordan det skal gjøres godt..jeg lurer på om jeg skal sett meg ned å studere bygg og anlegg for fremtiden...
[/quote]
og kjøpe et hus kan nok væra « skummelt»

det blir som og kjøpe hest eller bruktbil,

men kansje lurt om en finner noe,

og leier det m opsjon på og kjøpe der

ellerså er det et byggfirma som er i øvre

klasse, kvalitestsmessig og det

er « land& house»!!

men det og ha en klausul i kontrakt

såkalt «

performanse bond»

der en holder igjen et beløp i ett år

( 10-20%),,

ellerså kjenner jeg til en « byggmester

som lever av og sømfare hus ( nye)..

så ta kontakt skal jeg formidle!

gubben veit om kjøpte nytt hus og brukte

han( fant mye mye mangler)!

han kjøpern kan jeg få taki nordmann

som kjenner detta ingeniøren
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»