Revolut og Wise (tidligere Transferwise)

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

Hvilken kurs fikk du?
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#12

tdr skrev:Gjorde en overføring for depositum med Transferwise i går til konto i Kasikorn Bank.

Sammenlignet med ulike banktjenester og kom mye bedre ut enn ved annen overføring.
Både bedre kurs og gebyrer gjorde at jeg sparte flere 100 NOK. Sjekket også tjenester som eks Western Union og der ville de vært omtrent 400 NOK dyrere.

Overføringen var gjort på 12 timer. Ingen lokale gebyrer i Kasikorn Bank.
Hvordan kan du se at det ikke var noen lokale gebyr? Når jeg gjør overføring til min Kasikorn konto fra Norge så er det ikke mulig å se hvor mye de har tatt i gebyr.

Sent from my JKM-LX2 using Tapatalk

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#13

anmeno skrev: 24 sep 2019, 07:37 Hvordan kan du se at det ikke var noen lokale gebyr? Når jeg gjør overføring til min Kasikorn konto fra Norge så er det ikke mulig å se hvor mye de har tatt i gebyr.

Sent from my JKM-LX2 using Tapatalk
Jeg spurte mottaker og han mottok avtalt beløp i THB uten noen fratrekk.

Som nevnt tidligere overføres pengene slik at de registreres som overført via thai konto. Benytter heller ikke Swift.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#14

Phay skrev: 24 sep 2019, 05:24 Hvilken kurs fikk du?
Nøyaktig kurs jeg fikk i går da jeg overførte var 3,3577 hos Transferwise.

På overføringstidspunkt:

DnB lå på 3,2 og noe. Lagret ikke nøyaktig beløp.
Western Union 3,15
Sparebanken 3,31

Noen gebyrer vil det være, men lavere enn hos andre bankaktører. Ved at overføringer gjøres samlet og ikke med Swift unngår man med Transferwise større gebyrer.

Transferwise har en kalkulator som viser nøyaktig hva overføring koster HER

Transferwise: sende penger til Thailand

Forbrukerrådet har en tjeneste som heter Finansportalen, og HER kan man sammenligne hva overføring koster hos ulike banker. Transferwise kommer best ut.

Jeg har sett flere artikler og omtaler som viser Transferwise som billigste måten å overføre penger på til utlandet på. En artikkel som forklarer hvordan Transferwise overfører penger slik at gebyrene holdes på et lavere nivå og uten gebyr i mottakerbank: How to Send Money to Thailand with No Bank Fees

Benytt gjerne denne linken som skal gi en overføring uten gebyrer på beløp inntil 500 GBP. Og helst overfør mer enn 200 GBP da jeg får en vervepremie hvis flere enn 3 personer bruker linken. (Trenger gjerne dette som bidrag for driften her på Asianet.)


Endret overskrift fra «Revolut» til «Revolut og Transferwise» da begge diskuteres i tråden.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

Fredagen fikk jeg 3.357 overføring fra Dnb til BKK bank! Så det er helt på linje med de aller fleste bank overføringer fra bank i Norge til Bank i Thailand. Ingen gebyrer utenom de skjulte som er innlagt i overføringen.
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#16

Og hvis jeg hadde overført fredag hadde jeg fått høyere kurs hos Transferwise! Forsøkte å klargjøre overføring da og var på over 3,40, men ville lese meg litt opp før min første overføring.

Og hvis du sjekker sammenligning på Finansportalen totalt sett lavere gebyrer og ikke noe for mottak i thai bank heller. Så Transferwise er billigere enn andre på overføringer!

Her fra Finansportalen i dag ved sending av 5000 NOK pr dags dato (bedre kurs enn både fredag og i går ser jeg):

DnB
DnB

Transferwise
Transferwise

Total kostnad for sender
Total kostnad for sender


Disse tallene viser ikke hvilke gebyrer mottaker må betale i thai bank, men som sagt er gebyret 0 THB hos Transferwise.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#17

tdr skrev: 24 sep 2019, 13:16 Og hvis jeg hadde overført fredag hadde jeg fått høyere kurs hos Transferwise! Forsøkte å klargjøre overføring da og var på over 3,40, men ville lese meg litt opp før min første overføring.

Og hvis du sjekker sammenligning på Finansportalen totalt sett lavere gebyrer og ikke noe for mottak i thai bank heller. Så Transferwise er billigere enn andre på overføringer!

Her fra Finansportalen i dag ved sending av 5000 NOK pr dags dato (bedre kurs enn både fredag og i går ser jeg):


5A298BCA-9338-423C-BD65-DCB1B1EDACDB.png



CE987E73-111E-41AA-A06D-3AB79346CCD9.jpeg



B0E819D8-A646-4FCF-A3A8-C133D027F259.jpeg



Disse tallene viser ikke hvilke gebyrer mottaker må betale i thai bank, men som sagt er gebyret 0 THB hos Transferwise.
Jeg ser på bilde fra DNB at det er et vekslingsgebyr , altså overføres det i Baht. Jeg overfører i NOK og dermed bare 60 NOK i gebyr. Det kommer et tillegg i Bangkok Bank på ca. 200 Bath. , dette kan variere i de forskjellige banker.
Totale kostnad for meg har vert 120 NOK.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#18

Jeg har brukt TW en del, og anbefalt det til andre. Men noen blir skeptisk når de ser gebyret og tror dette må være dyre greier. Men det man må se på er det man faktisk får inn på konto i Thailand ;)
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#19

sikry skrev: 24 sep 2019, 16:04 Jeg ser på bilde fra DNB at det er et vekslingsgebyr , altså overføres det i Baht. Jeg overfører i NOK og dermed bare 60 NOK i gebyr. Det kommer et tillegg i Bangkok Bank på ca. 200 Bath. , dette kan variere i de forskjellige banker.
Totale kostnad for meg har vert 120 NOK.
Glemte å ta med at jeg overfører aldri mindre enn 20000 Nok. Når jeg satte 20000 til overføring i kalkulatoren til TW ble det et gebyr på 205 Nok , altså for min del ca. 85 Nok. mere.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#20

tdr skrev: 24 sep 2019, 13:16 Og hvis jeg hadde overført fredag hadde jeg fått høyere kurs hos Transferwise! Forsøkte å klargjøre overføring da og var på over 3,40, men ville lese meg litt opp før min første overføring.

Og hvis du sjekker sammenligning på Finansportalen totalt sett lavere gebyrer og ikke noe for mottak i thai bank heller. Så Transferwise er billigere enn andre på overføringer!

Her fra Finansportalen i dag ved sending av 5000 NOK pr dags dato (bedre kurs enn både fredag og i går ser jeg):


5A298BCA-9338-423C-BD65-DCB1B1EDACDB.png



CE987E73-111E-41AA-A06D-3AB79346CCD9.jpeg



B0E819D8-A646-4FCF-A3A8-C133D027F259.jpeg



Disse tallene viser ikke hvilke gebyrer mottaker må betale i thai bank, men som sagt er gebyret 0 THB hos Transferwise.
jeg forstår ikke helt?
det er 3,62 i kurs?
mao bedre en AH sine noteringer😳
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»