Hva savner du?

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

For dere som er på langtidsopphold, hva savner dere med Norge, og hva savner dere på generellt basis?

Jeg har hatt en grense på 1 måned før når det kommer til mat, men der jeg bosetter meg nå, så er det fleste behov dekket', så mat skal det bli orden på, og ikke så mye savn, og tror det meste skal gå bra med tanke på lengre opphold. Har jo prøvd meg noen år med lengre opphold, og nå savner jeg Thailand mer enn jeg savner Norge når jeg er lengre borte.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Jeg har følt litt på dette og jeg må innrømme at det er ingen "norske" ting jeg savner.

De få tingene jeg har savnet kan jeg kjøpe her i Thailand (PC, stor TV med lydanlegg og slike ting).

Mat savner jeg ingenting av. Norsk TV bryr jeg meg ikke om. Snuser ikke.

Det eneste måtte være nerde-hobbyene minr. Men jeg vet det finnes en spilleklubb i Bangkok og helt sikkert folk i Hua Hin med samme interesse.

Om man tenker litt større så savner jeg nok den mer sindige trafikken i Norge :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Fjord fjell og sjø er fantastisk i Norge, og de dype skoger med mose, den friske luften, og luktene av skog, mose og sjø, samt det er bare å gå ut i naturen og spise blåbær, bringebær, fiske, og ikke minst de norske jordbærene og morellene er noe jeg kommer til å savne, og som jeg tidvis har savnet også mens jeg har bodd i forskjellige strøk i Norge.

Det var nå litt, samt den sesongbetonte maten uten å ramse opp alt ;-)
🌞
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#4

Savner absolutt total stillhet noen ganger, det har jeg aldri opplevd i Thailand. Sånn generelt trives jeg med alt det liv og leven en opplever i Thailand men noen ganger savner jeg total stillhet.

Mat - ja savner selvsagt ordentlig brød og kokte pottiter etc, fins jo steder det er å få kjøpt men jeg oppholder meg vanligvis ikke på slike steder over lengre tid.

Savner norske sommertempraturer, 22-23 på dagen og 14-15 på natta når dagtempen er 38-40 og nattempen +30....i LOS.
No one here gets out alive...
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Absolutt stillhet er vanskelig å finne i Thailand ja, men jungel lyder er ett godt tegn på at alt er som det skal være, og jeg trivdes godt på slike steder i en bungalow over lengre perioder. Enkelt og godt med god lufting gjorde selv de varmeste dagene svale der.
🌞
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#6

Joda å sovne til bølgeskvulp mot stranda i en primitiv 400 bahts bungalow på stranda på Koh Phayam samt å våkne til fuglekvitter og jungellyder samme sted er noe av mest behagelige jeg har gjort i Thailand.
No one here gets out alive...
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#7

Nå savner tingene mine blir godt bli ferdig med denne erroen jeg laget :mrgreen:
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#8

chelsea skrev: 25 mar 2018, 19:05 Nå savner tingene mine blir godt bli ferdig med denne erroen jeg laget :mrgreen:
Så spaniaprosjektet var en tabbe?
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#9

Nomade skrev: 25 mar 2018, 19:27 Så spaniaprosjektet var en tabbe?
Tabbe å tabbe fru blom jeg fikk bo her nesten 2 mnd fikk jeg se jeg gikk til, å annen ting at hvis jeg skulle hatt ut mine saker i fra custum blitt dyrt for meg slipper jeg bet det bet bare retun til bangkok :mrgreen:
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#10

chelsea skrev:
Tabbe å tabbe fru blom jeg fikk bo her nesten 2 mnd fikk jeg se jeg gikk til, å annen ting at hvis jeg skulle hatt ut mine saker i fra custum blitt dyrt for meg slipper jeg bet det bet bare retun til bangkok :mrgreen:
Hvor mye må du betale i import skatt når du får dette tilbake til Thailand?

Sent from my E5823 using Tapatalk

Svar

Gå tilbake til «Generelt»