Dagens nyheter!

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#131

Smarttelefon ærstattes innen 10

År


Tidligere Amazon-topp: De fleste nettsteder og apper vil forsvinne innen fem år

Mye av det vi gjør på nettet vil i stedet bli utført av beskjed- og stemmeplattformer, tror tekno-topp Alex Spinelli.

Tidligere Amazon-topp: De fleste nettsteder og apper vil forsvinne innen fem år

Mye av det vi gjør på nettet vil i stedet bli utført av beskjed- og stemmeplattformer, tror tekno-topp Alex Spinelli.

https://www.dn.no/nyheter/2018/06/05/09 ... nen-fem-ar
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#132

En varan som krysset veien førte til en trafikkulykke med dødelig utgang for en motorsyklist.
Thai TV gjør hele situasjonen til TV-underholdning, bl.a. med morsomme lyder, noe man dessverre ser fra tid til annen.
Skammelig, spør du meg. Dette er en trist hendelse, og det vises noen sterke bilder her.

https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... -it-funny/
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#133

Så en kjedekollisjon fra Kina igår, der en trailer tok med seg 3 som hadde gått ut av bilene sine. Det var helt horribelt selv uten effekter. Forstår ikke at folk legger ut slikt, men det er vel prevantivt for noen, men ikke sikker.
🌞
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#134

Phay skrev: 05 jun 2018, 20:54 Så en kjedekollisjon fra Kina igår, der en trailer tok med seg 3 som hadde gått ut av bilene sine. Det var helt horribelt selv uten effekter. Forstår ikke at folk legger ut slikt, men det er vel prevantivt for noen, men ikke sikker.
dette er vanlig i asia dem legger ut ulykker
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#135

Leser på Dagbladet.no at Konkursregisteret endelig er offentlig tilgjengelig. Blir dessverre ikke overrasket når jeg søker på «min» kommune og ser navnene der. Et av disse er en som i mange år har vært valgt inn som politiker lokalt, og man kan jo stille spørsmål om hans evne til å gjøre beslutninger.

En annen på listen som jeg ser har tatt med seg familien og «rømt» utenlands, samtidig som man vet at hans sønn tidlig i 20-årene er «eier» av et av de nye selskapene han drifter.

Dagbladet har en annen artikkel som viser at det er alt for lett å omgå regelverket og i realiteten ha full kontroll på firma til tross for regler om karantene.

Slik kan de fortsatt drive business

Lovverket er tydeligvis for dårlig.
Advarte mot «smutthull»

Brønnøysundregistrene advarte allerede for 13 år mot konsekvensene av at prokura og signaturrett ikke er omfattet av karantenereglene.

«Dersom prokura- og signaturretten ikke blir omfattet av bestemmelsen vil det føre til et "smutthull" i lovverket som i praksis blir, og vil bli benyttet, og som direkte motarbeider hensynene bak reglene om konkurskarantene», skrev Brønnøysundregistrene i en høringsuttalelse fra 2005.

Her kan man også lese:

«Vi har sett flere tilfeller hvor personer som er ilagt konkurskarantene driver virksomheten videre gjennom utøvelse av signatur- eller prokurarett. Hensikten med karantenereglene er å hindre personer i å drive uforsvarlig forretningsførsel. Dersom en sammenlikner signaturretten med rollen som daglig leder, er det slik at den som innehar retten til å tegne selskapets firma alene har en videre fullmakt enn den stillingsfullmakt som rollen daglig leder har. Signaturberettiget kan inngå alle former for avtaler på selskapets vegne, inkludert å selge eller behefte selskapets faste eller rørlige eiendom», skrev Brønnøysundregistrene i en høringsuttalelse. Klikk her for å lese hele høringsuttalelsen.
Får håpe at lovene strammes inn rundt dette. Er hvertfall positivt at man nå har mulighet til å sjekke navn etter min mening.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#136

Du verden det var mye utenlandske navn i de listene! Har jo hørt at de får momsfritak første år de driver en bedrift og at det har vært spekulasjon rundt dette. De virker jo ekstremt overrepresentert i de listene ihvertfall.

For min del kunne man gjerne hatt offentlig anmerkningsregister også så man kan kotrollere som privatperson om en annen part er å stole på økonomisk.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#137

REALITY AND THE DENIAL OF SEX WORK IN THAILAND

What should we care more about: Reality or the denial of reality?

In Thailand, prostitution is illegal and yet its sex industry is famous – or infamous – depending on how one looks at it. There are an estimated 300,000 sex workers, according to an estimate by Empower Foundation, a leading advocate for their rights.

enying the reality that the sex industry is a thriving business in Thailand means we are not just pretending reality is different but bereaving sex workers of occupational rights, protection and benefits.

Sex workers are kept outside the formal economic sector, unprotected by labor laws and enjoy no social security or welfare the way workers in the legitimate enterprise do.

Les mer her
http://www.khaosodenglish.com/opinion/2 ... -thailand/
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#138

God morgen det er snart ferietid for svært mange, så da er det på sin plass å varsle om diverse ferieulumskheter en kan komme borti!

Igjen kommer artiklene om potensielle ferierisikoer med å ha ubeskyttet sex i utlandet. Thailand rangerer høyt på listen, og sist ut nå er en plussartikkel i Dagbladet, og jeg siterer

Eksperter frykter utvikling av «supergonoré».

Ralf Lofstad
Mange nordmenn drar på ferie til utlandet. Et betydelig antall har også ubeskyttet sex under oppholdet; det utgjør en alvorlig trussel mot folkehelsa hjemme i Norge, advarer eksperter.

Hvert år smittes rundt 20 heteroseksuelle menn med hiv på ferie i Sørøst-Asia, og hele 118 menn tok i fjor med seg gonoré hjem fra utlandet, hvorav 48 fra Thailand. Andre land der mange nordmenn smittes, er Filippinene og Spania, viser tall fra Folkehelseinstituttet (FHI).

«Når de ringer oss og spør om de har utsatt seg for risiko for å få gonoré, hiv og andre eksotiske sykdommer, må vi jo svare ja.»

Pluss artikkel i Dagbladet
https://www.dagbladet.no/pluss/utgave/#2

Pattaya og Kåres er jo nevnt i artikkelen, og jeg ser supergonore er varlset hvert eneste år nå og senest i vinter ble en brite kurert av supergonereen.

Les mer her om briten her
https://www.dagbladet.no/nyheter/briten ... g/69730581

Ifra Forskning.no kan vi lese
Mye resistens i Thailand
De færreste nordmenn har nok planer om å dra til Hawaii i sommer, men resistente bakterier finnes også i rikt monn i andre, mer populære ferieland.

– Multiresistente bakterier er veldig utbredt i Thailand, og dit er det mange nordmenn som reiser, sier Berild.

Og det er en kjent sak at mange nordmenn reiser dit for å kjøpe sex.

– Har du ubeskyttet sex i Thailand, er det å be om trøbbel, sier Berild.

Han har fått inn menn på klinikken som vært i Thailand og som har pådratt seg både gonore og HIV etter bare én utskeielse.

De såkalte superbakteriene er også utbredt i land som India, Kina og Vietnam.

Les mer her
https://forskning.no/bakterier-kreft-tu ... -ferieland
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#139

En kompis av meg som har det jeg vil kalle nevroser om noe han kaller Østens Røde Rose. En supervariant av gonore. Hver ENESTE gang vi begynner å snakke om østen og asia så kommer han med ett eller annet om denne varianten :-) Han hadde vist sett noen bilder og lest noe greier som har brent seg inn i hodet hans. Og nå blir han ikke "kvitt det" :-D

Det er nok lurt å bruke regndrakten og ha årlig kjøttkontroll på skrotten vår.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#140

Huff! Hoppet over å se videoen som ligger nederst på siden det er linket til...

23-foot python swallows woman whole in Indonesia
A massive python killed a woman in Indonesia, the second time in just over a year one of the giant constrictors swallowed a human in adjacent provinces in that country.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»