finner ikke ei visa tråd
men
nå er det slutt på og glemme
Immigration police chief Surachate "Big Joke" Hakparn said Thursday the texting service will be first rolled out in Chon Buri, and he had assigned the provincial immigration police chief Songprode Sirisukha to implement the measure.
Link URL: http://www.bangkokpost.com/news/general ... ext-alerts
Dagens nyheter!
Jeg følger opp meg selv..det kan vel ikke sies bedre..Kolami skrev: ↑30 nov 2018, 01:03 Jeg vet ikke om det er dagens. Men alle vet vel nå at de norske fregattene er noen dyre gallionsfigurer for det norske forsvaret og regjeringen. Nå later regjeringen som de ikke bryr seg offentlig. Det kan jo tross alt være designfeil? Igjen?
https://www.tu.no/artikler/hva-skjedde- ... ort/452317
vann kunne spre seg i skipet gjennom hule propellaksler
fartøyets manglende vanntette integritet gjelder også de andre fregattene
mulig designfeil i konstruksjon
vaktskifte, vel, godt feilene med fregattene ble oppdaget pga en ulykke. Eller var manglende en forsvarshemmelighet?
En av skandalene rund KNM "Helge Ingstad" har gått litt under radaren: Nemlig at norske fregatter til 21 milliarder kroner har seilt rundt på havet uten vanntette skott.
https://www.nettavisen.no/meninger/erik ... 64345.html
føre kolisjon lå 3 fregatter nærmest i opplag
den ene som deleskip det var tatt deler for
1,6 miliarder fra ett av skipene
riksrevisjon m knusende kritikl
vel kolisjon skjer hele tiden i biltrafikken
så for vi se hva den endlige rapport
konkluderer med,
her er mye!
jeg skermdumpa dette rett etter kolisjon
da hadde mannskap gått ombord i ett
opplagskip
bare tull at denne kolisjon svekker
beredskapen
skipet har ligget lenge i adenbukta +
støttefungsjon da asad skulle destrueres
mao noen bløffer
ulykken:
det var på håret at det hele ikke ble en
katastrofe!
hadde det godt hull i skråget på
« sola» ville 600 000 fat lett råolje ha
rent ut og i verstefall blitt antent
det ville blitt et inferno!
for ikke og snakke om det hadde forplanta
seg til sture rafeneriet!
mannskaper i brennende sjø
vel det skjedde helivis ikke
den ene som deleskip det var tatt deler for
1,6 miliarder fra ett av skipene
riksrevisjon m knusende kritikl
vel kolisjon skjer hele tiden i biltrafikken
så for vi se hva den endlige rapport
konkluderer med,
her er mye!
jeg skermdumpa dette rett etter kolisjon
da hadde mannskap gått ombord i ett
opplagskip
bare tull at denne kolisjon svekker
beredskapen
skipet har ligget lenge i adenbukta +
støttefungsjon da asad skulle destrueres
mao noen bløffer
ulykken:
det var på håret at det hele ikke ble en
katastrofe!
hadde det godt hull i skråget på
« sola» ville 600 000 fat lett råolje ha
rent ut og i verstefall blitt antent
det ville blitt et inferno!
for ikke og snakke om det hadde forplanta
seg til sture rafeneriet!
mannskaper i brennende sjø
vel det skjedde helivis ikke
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv.
Jeg må arrestere deg litt her , om det hadde gått hull på skråget hadde det ikke kommet olje på sjøen. Det er lenge siden det ble bygget tankskip slik det ville kunne skje. Tankskipa bygges med segererte ballasttanker dvs. at det er ballasttanker på utsiden av oljetankene.riflefish skrev: ↑04 des 2018, 04:31 føre kolisjon lå 3 fregatter nærmest i opplag
den ene som deleskip det var tatt deler for
1,6 miliarder fra ett av skipene
riksrevisjon m knusende kritikl
vel kolisjon skjer hele tiden i biltrafikken
så for vi se hva den endlige rapport
konkluderer med,
her er mye!
jeg skermdumpa dette rett etter kolisjon
da hadde mannskap gått ombord i ett
opplagskip
bare tull at denne kolisjon svekker
beredskapen
skipet har ligget lenge i adenbukta +
støttefungsjon da asad skulle destrueres
mao noen bløffer
ulykken:
det var på håret at det hele ikke ble en
katastrofe!
hadde det godt hull i skråget på
« sola» ville 600 000 fat lett råolje ha
rent ut og i verstefall blitt antent
det ville blitt et inferno!
for ikke og snakke om det hadde forplanta
seg til sture rafeneriet!
mannskaper i brennende sjø
vel det skjedde helivis ikke
Det må en kraftig kollisjon til som går gjennom skråget å ballast tk. og til sist gjennom oljetankenes tankskott. Tankbåten har selvsagt mange tanker slik at dersom ulykke skulle skje er det bare olje fra skadet / skadede tanker som vil renne ut.
er nok klar over det!sikry skrev: ↑04 des 2018, 05:55 Jeg må arrestere deg litt her , om det hadde gått hull på skråget hadde det ikke kommet olje på sjøen. Det er lenge siden det ble bygget tankskip slik det ville kunne skje. Tankskipa bygges med segererte ballasttanker dvs. at det er ballasttanker på utsiden av oljetankene.
Det må en kraftig kollisjon til som går gjennom skråget å ballast tk. og til sist gjennom oljetankenes tankskott. Tankbåten har selvsagt mange tanker slik at dersom ulykke skulle skje er det bare olje fra skadet / skadede tanker som vil renne ut.
men om korvetten m 17 knop hadde
truffet ortlig ville nok lite hjulpet med
doblesidige tanker!
den norske cruden er svært antennlig!
nærmest som bensin
nå ble begge skipene truffet på styrbord
side hadde tankren dreid «litt «styrbord
som den også burde
ville ingstad ha pløyd langt inni skriget og
tankene på
sola !
vel det ville vert wørst case
har opplevd to oljebranner på
ekofisk den værste var da ekoalfa tok fyr
etter at stigerøret hadde rustet i splæsj
sona det var i 1975!
i 1977 var det brann på sjøen ved
ekokomplekset
da knock out drumen på nor og flate rant
over og detonerte!
en tank båt kolisjon med en fregatt
om den hadde truffet 45 grader i bauen
på sola ville nok ikke doble tanker ha klart
ps det er ikke et årsiden denne iranske
tankern
tok fyr etter en kolisjon i china havet
https://youtu.be/jvhFFkzQfME
her ei liste over tankship kolisjoner
Below is a list of the major oil tanker spills since 1970 from ITOPF’s database:
2007: Hebei Spirit off South Korea – 11,000 tonnes
2002: Prestige off Spain – 63,000 tonnes
1999: Erika off France – 20,000 tonnes
1996: Sea Empress off Wales, United Kingdom – 72,000 tonnes
1991: ABT Summer off Angola – 260,000 tonnes
1989: Khark 5 off Morocco – 70,000 tonnes
Exxon Valdez, Alaska – 37,000 tonnes
1983: Castillo de Bellver off South Africa – 252,000 tonnes
1979: Atlantic Empress in the Caribbean – 287,000 tonnes
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv.
Ikke alle ser ut til å være fornøyd med rommene de overnatter i. Skulle kanskje heller dratt på camping
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kvalitetsturismen lenge leve.
Kan se mye av det i syden også btw, ti logmed på fjellet ..men siden thailand ser stygt ut stort sett i alle tettsteder så ser det værre ut det enn det gjør som regel...bare se hvordan det ser ut rundt der han bor..hadde sett litt mer sivilisert ut og så ville ikke det blitt noen stor sak ut av det..'
Nå som det er vinterferie i Norge..så gleder nok hotellene seg på fjellet
Kan se mye av det i syden også btw, ti logmed på fjellet ..men siden thailand ser stygt ut stort sett i alle tettsteder så ser det værre ut det enn det gjør som regel...bare se hvordan det ser ut rundt der han bor..hadde sett litt mer sivilisert ut og så ville ikke det blitt noen stor sak ut av det..'
Nå som det er vinterferie i Norge..så gleder nok hotellene seg på fjellet
I dag var det enda en milepel , oljefondet passerte 9000 miliarder nok. Noe tilsvarende 1700000 Nok.pr hode.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-fin ... milliarder
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-fin ... milliarder
Vi har ingenting før de verdiene er realisert i noe annet enn luftslott
70% av Oljefondet er investert i aksjer!
Les mer om hvordan oljefondet er investert her
https://www.nbim.no/no/oljefondet/slik- ... investert/
70% av Oljefondet er investert i aksjer!
Les mer om hvordan oljefondet er investert her
https://www.nbim.no/no/oljefondet/slik- ... investert/