Fotokonkurranse desember 2017

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Det nærmer seg jul og tenkte det er på tide med en konkurranse her hos Asianet.

Foto og Asia passer sammen så mange av oss her inne har nok bra bilder tatt i Asia.
Siden det straks er jul tenkte jeg at tema for konkurransen skal gjenspeile tiden vi er inne i:

Vinter

Husk at vinter i Asia er dagene når temperaturer faller under 20 grader, når det er frost om morgenen i nord, når juleutstilling er på plass i den lokale butikken eller på kjøpesentre. Mulighetene er mange.
For oss hjemme er jo vinteren nærmere på kroppen og vi finner våre motiver ute nå eller blar kanskje gjennom arkivene våre fra Asia.

Konkurransen er åpen for alle registrerte medlemmer, og med temaet «Vinter» har alle samme muligheter å delta om vi er i Asia eller her hjemme.

Hver deltaker kan sende inn maks 3 bilder. Bildene må ikke sendes i samme innlegg og innsendte bilder kan ikke endres. Bilder som sendes inn SKAL være ditt eget bilde som du selv har tatt og eier rettighetene til.
Legg gjerne inn en beskrivelse om hvor bildet er tatt og annen informasjon du ønsker dele.

For informasjon om hvordan legge inn bilder kan dere lese denne tråden: Bilder i innlegg

Er du usikker på om du får til å laste opp bilde kan du gjerne forsøke i kategorien Test. Det du skriver eller laster opp der slettes automatisk hvert døgn.

Vi er ikke et fotonettsted og det er ikke nødvendigvis det beste tekniske bildet som vil vinne. Gode stemninger kan også kommuniseres på bilder og trigge sanser hos seere.

Av innsendte bilder vil noen bilder velges ut til finale hvor medlemmene stemmer på beste bilde.
Utvalg av beste bilder vil gjøres av en jury bestående av meg og en ekstern fotograf uten noen tilknytning til Asianet annet enn han er en god venn. Juryens utvalg er endelig og eventuelle klager tas ikke til etterretning.

Premiering:
Vinner vil motta en premie for sitt bidrag. Kommer nærmere tilbake til dette.

Frist for innsending
27. desember 2017 kl 12.00 norsk tid. NY FRIST - 1. januar 2018

Annonsering av vinner
1. januar 2018. Ny dato for annonsering av vinner: 7. januar 2018

Innsending av bidrag
Legg inn deres bilder som svar her for å delta i konkurransen.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#2

«Ibsens ripsbusker og andre buskvekster...»

Tatt i Phu Soi Dao nasjonalpark, Uttaradit provinsen 6 desember med iPhone 6. Har sannsynligvis endret lys og farger en liten tanke.
Vedlegg
A7481E67-4108-4A4E-8F75-23C64043A5CB.jpeg
No one here gets out alive...
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#3

Et til kanskje?

Wat Chong Kham speiler seg i Chong Kham-tjernet i sentrum av Mae Hong Son by, Mae Hong Son provinsen.
Tatt med iPhone 6 den 11. november i år.
Vedlegg
3B016F7A-6397-4357-A63D-1E4533E93F4D.jpeg
No one here gets out alive...
sattphalat
Innlegg: 139
Registrert: 21 okt 2017, 22:49

#4

Det fins en diamant til alle.....
79A535FC-2197-4723-AA57-24027BCFB8AA.jpeg
Forstår det slik som at det er lov med bilder fra andre steder enn i Asia også. Et enkelt mobilbilde fra en skøytetur, et av naturens undere. fant ikke bilde så måtte ta screenshot fra facebooksiden min. Så da er en ihvertfall med på konkurransen.
Mvh
Schlanbusch
Innlegg: 16
Registrert: 28 nov 2017, 02:53

#5

"Vinter" i Kumphawapi

Stedatteren min på vei til skolen i dag, klagde på at det var kaldt ;-)
Vedlegg
IMG0499A.jpg
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#6

Får prøve å legge inn et til før fristen utgår. Er ikke helt sikker på om det kan gå under temaet vinter, men det får våge seg...

Mon-brua i Sangkhlaburi, Kanchanaburi provinsen. Thailands lengste bru av trevirke.
Vedlegg
5A13D5E4-C2B6-4CAB-96F8-08EDCB56AE95.jpeg
No one here gets out alive...
Brukeravatar
Samed
Innlegg: 27
Registrert: 21 okt 2017, 19:04

#7

Mistberget ved Minnesund, like før sola snur 21. desember. Mjøsa i forgrunnen.
Måtte bare stoppe på vei hjem fra jobb for å ta et bilde med mobilen, så ut som om fjellet stod i brann.
Vedlegg
20171221_153525.jpg
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Jul og vinter for meg i år har vært strandliv, der vi har vært og gått tidlig morgen på stranden, og i forhold til kjøpesenterene, så har det ikke vært mye som hverken minner om jul, eller vinter sett med Norske øyne. Derimot så er det like fullt ut vinter med bølger og vind, noe som gjør at det er gode forhold for kiting, og ikke minst å trene på stranden.

Ha en fortsatt god jul og godt nytt år.

Bidrag 1. Hua Hin strand lunsjkaffe
CBEC873C-284E-4A70-B146-5BE05AC08DD7.jpeg
Sist redigert av Phay den 27 des 2017, 00:37, redigert 1 gang totalt.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Bidrag 2

Hua Hin strand morgenøkt
C190CA1E-809E-4C09-8852-FCF14C7F208B.jpeg
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Synes konkurransen kan forlenges til 1. Jan TDR? så flere har anledning til å hive seg på. Bildene mine er snapshots, og ikke teknisk gode, eller særlig gjennomtenkte, men tatt i øyeblikket. Jeg skal prøve å finne ett nytt motiv iløpet av dagen, men som sagt, dagligdagse bilder fra øyeblikket er gode bilder å ta med i konkurransen, da bildet blir bedømt utifra motiv, og ikke teknisk vurdering.

Vi trenger flere slike konkurranser, så bidra med det dere har.
🌞
Låst

Gå tilbake til «Generelt»