Bruk forumet!

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

[mention]SomLao[/mention]

Ser ikke at du har bidratt med bilde som overgår mitt! Kanskje på tide å bidra, istedenfor å kommentere mangler ved andres innlegg

:D
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#12

Phay skrev: 23 nov 2017, 06:49 Forumet må formes over tid, og slike plattformer kommer ikke ferdig snekret. Når man tenker på at det er en mann som styrer med alt det tekniske, så må vi nesten bare si takk at noen i det hele tatt gidder, og for å få videre utvikling, så tror jeg vi må støtte litt oppom, så han får inspirasjon til å fortsett. Ikke at han trenger å få klapp på skuldra, nesegrus beundring, og vi må være forsiktige med tilbakemeldinger, men av og til kanskje være med å bidra litt. Det tror jeg vil være bra.

Legg inn forslag i boksen, og så leser han litt etterkvart, og former forumet over tid.
Jeg håper ikke innlegget mitt blir tatt for å være kritikk, for det er det ikke i det hele tatt. Det var tvert i mot ment som et konstruktivt bidrag til å tiltrekke oss flere brukere.
Jeg skriver også at forumet er flott slik det fremstår nå. Vi er alle ulike, og vi har helt sikkert forskjellige ønsker for utforming.

Noen ganger kan det komme fram noen idèer som tdr ikke har tenkt på, og det var det som var poenget her. Om det tilspisses i dag, over tid, eller neste år, er ikke viktig for meg, men da har jeg ihvertfall ytret mitt om hvilket sted jeg ser et forbedringspotensiale.

Tdr skal selvsagt ha stor kred for jobben han har lagt med, og resultatet er flott det. Vi håper alle at det kommer flere brukere etterhvert, slik at vi kan vokse. Det var også litt av grunnen til at jeg så forsiden og det lille utvalget av de siste innleggene som et forbedringspotensial, slik at et evt. blikkfang der kan skape litt nysgjerrighet, og stjele noen nye brukere. Det kan jo være noen emner eller innlegg som ikke framkommer av de 5, men et sted lenger ned på listen, som noen vil klikke seg inn på.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#13

[mention]LoYou[/mention]

Det jobbes stadig mot Google for å få ting på plass. Et nytt nettsted er ikke tilgjengelig helt umiddelbart.
Både Google og Bing er daglig inne og indekserer forumet, men normalt tar det noe tid før slike resultat vises.
Fra dag en var Google her.

Når det gjelder resten av sidene og hvordan de ser ut er det et bevisst design- og funksjonsvalg som ligger bak slik at sidene skal være i henhold til dagens webstandarder og ikke minst raskere å laste inn.

At forsiden og forumet er "delt" er fordi det er valgt to ulike programvarer i bunnen slik at begge delene skal være best mulig til sine formål. Det finnes ikke noen forumsprogramvarer som er gode til publisering av artikler og innhold, det finnes heller ingen gode publiseringssystemer som er gode på integrasjon av forum.

[mention]Thaibreak[/mention]

Hvis du mener kolonnen "Nye innlegg" ikke "fungerer" er det ikke grunnet funksjonen, men mangel på innlegg som gjør at du ikke får opp flere.

På hurtiglenker trykk heller "Aktive emner" så får du opp alt det nyeste sortert kronologisk med siste først og ikke noe forsvinner.
Aktive innlegg
Aktive innlegg
Skjermbilde 2017-11-23 kl. 08.40.30.png (83.01 kiB) Vist 2682 ganger

Ser man på innleggene som er listet er det også lett å se hvilke tråder det er nye innlegg i siden sist man var inne; disse er markert med grønt.
Nye innlegg
Nye innlegg

Under Brukerkontrollpanel finnes det noe som heter Rediger visningsalternativer
Rediger visningsalternativer
Rediger visningsalternativer

Her kan man i stor grad tilpasse selv hvordan ting skal vises.

De emner som vises på hovedsiden er de siste 5 som er besvarte, evt nye. Kanskje den kan økes, men blir ikke fylle forsiden med en oppramsing av forumstråder. Også det å ha et renere uttrykk for artiklene som det er mer planer om er viktig.

Innlastingstid av sidene betyr alt, også i forhold til treff på Google etterhvert. Slik systemet er lagt opp i dag er Asianet svært mye raskere enn AF grunnet programvarevalg som er tatt. Disse valgene vil være ekstra viktige når det blir mer innhold. Dagens nettbrukere er utålmodige og lasting av for mye innhold gjør at man de vil ha kortere besøkstid på nettsidene. Dermed er det et bevisst valg med en høy grad av splitting av innhold på forsiden i forhold til forumet.

Det jobbes med masse i bakgrunnen for å kunne skaffe flere medlemmer, og hvordan konvertere brukere til å bli aktive.

Jeg har vært i snakke med interessenter med tanke på ikke å stå alene bak nettstedet og håper at det kan skje noe på den siden.

Har også forsøkt å kontakte en del som har kunnskap og interessefelt om andre land enn Thailand, som jo naturlig nok får stor oppmerksomhet da det statistisk sett er flere som "hører hjemme" der enn andre land. Det er et ønske om at alle skal finne Asianet interessant uansett hvilket land de føler tilknytning til og ønsker informasjon om.



Tar gjerne mot kritikk, men ber om at konstruktiv kritikk sendes som PM eller via Kontakt oss

Noe mer diskusjoner om hvordan Asianet er lagt opp ber jeg om at stoppes i åpent forum. Det kommer sjelden noe godt ut av det og jeg tar det som kritikk mot jobben jeg har utført (alene)!

Før Asianet ble lansert meldte noen seg til en testgruppe som har bidratt til mye med utviklingen av Asianet slik det fremstår nå og valg har som sagt vært bevisst. Endringer på forsiden er på tur men ble dessverre utsatt grunnet oppdateringer av programvare forrige uke som gjør at ekstra testing utføres før jeg tør slippe det.

Hvis det er noen som føler at de har noe ekstra å bidra så kom gjerne med tilbakemelding og vis interesse. Har opprettet en fokusgruppe for diskusjoner rundt funksjonalitet, utseende og muligheter. Flere er velkomne der.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#14

Takk for oppklaring og forklaringen rundt noen av funksjonene, tdr.
Tar det til etterretning at du vil ha innspill på mail. Fair nok.

Bare en kommentar før jeg avslutter dette temaet (er fornøyd åkkesom jeg). Det var ikke min hensikt å gjøre siden mer uoversiktlig ved å tilby visning av flere innlegg. Tvert imot. Jeg foreslo en "mer"-knapp, som man kan trykke på for å få fram flere innlegg for de som ønsker, kanskje de 20 siste. Det gjør ikke siden mer annerledes enn at man f.eks har en "mer"-link i teksten under de 5, og disse da fylles på de eksisterende.
Altså, man fyller ikke forsiden med oppramsing av forumstråder. Greit å ikke misforstå det.

Men jeg legger den død. Det kommer ingen ytterligere forslag fra min side, ei heller på mail. Sidene blir som de blir, og jeg forholder meg til dem. Jeg har full tiltro til deg.

Er for øvrig enig i at alle burde bidra med sitt i denne fasen, for å forhåpentligvis lage litt mer blæst om forumet.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#15

Tdr, jeg ser at du har utvidet fra 5 til de siste 10 innleggene på forsiden, og da er ihvertfall undertegnede fornøyd. Synes det hjalp stort! ;)
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#16

Phay skrev: 23 nov 2017, 07:02 @SomLao

Ser ikke at du har bidratt med bilde som overgår mitt! Kanskje på tide å bidra, istedenfor å kommentere mangler ved andres innlegg

:D
Bildene mine er mer subtile og indirekte. Altså billedlige. :D Spøk til side: Har lagt ut bilder på Af. Men folk bare lo og pekte nese av meg. :(
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#17

Hæ? Er du så dårlig å ta bilder at folk ler av deg..? Da er du dårlig. Noe jeg betviler.
Troll finnes over alt. Ingen bilder er dårlig. Kanskje difus, feil vinkel/opp-ned, men det er greit. La deg ikke påvirke av småligheter. Knips og post i vei! :geek:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»