Reiseforsikring Corona virus ?

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

Nomade skrev: 21 mar 2020, 07:41 Hva med lokal Coronaforsikring?

https://blog.lumahealth.com/coronavirus ... n-thailand
Da fikk jeg svar, og forrige gang jeg spurte om priser på helårs forsikring, så kom jeg ut på 55 000, - tror jeg med full forsikring og evakurering. Her er oversikten over tilbudet nå

F8F72F99-4ED5-4784-AC84-49F64B787FFA.jpeg
🌞
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#12

jeg har brukt å betale i underkant av nok 20 000 hos if,
for 1 år full pakke reiseforsikring,
den inkluderer det meste
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#13

janet skrev: 24 mar 2020, 00:57 jeg har brukt å betale i underkant av nok 20 000 hos if,
for 1 år full pakke reiseforsikring,
den inkluderer det meste
Takk for tips, skal sjekke ut.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#14

Gauda melder kjøp av forsikring etter 14 mars gjelder ikke den mot corona, og if har kun fra 45 dager til 180 dager 1 års reiseforskringer.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

Luma dekker Corona

420753E1-E688-4DF5-80CA-B5B51AA072B8.png
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#16

Phay skrev: 24 mar 2020, 01:12 Takk for tips, skal sjekke ut.
If selger ikke reiseforsikring nå, det var de som ikke ville utvide min forsikring
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#17

En uke til reiseforsikringen min går ut, og jeg begynner på Nomads. Leter etter en annen forsikring som kan dekke Corona, og fikk dettte tilbudet som skulle dekke alt jeg forspurte.

Men NB
Pre-existing condition or any medical expenses for a sickness that happens in the course of 30 days from the initial effective date of the insurance policy

Sickness or diseases which happens within 6 months from the first day the Insurance Policy becomes effective including Tumors or Cancers, Polyps or Cysts, Hemorrhoids, Hernias, Pterygium, Pinguecula or Cataract, Tonsillectomy or Adenoidectomy, Stones, Endometriosis, Varicose Veins, Hallux Valgus, Ganglions
Så dette innebærer at man ikke er dekket for corona som kan ha skjedd 1 - 14 dager før forsikringen tredde ikraft. Har sendt spørsmål og om å få bekreftet om jeg er dekket fra dag 1.



Forøvrig Luma som står bak og de presenterer forsikringen som LUMA x Aetna – Platinum Plan
https://www.aetna.co.th/en/individuals/ ... aspx?iid=1
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#18

Ble kontaktet av ett agent byrå jeg har vært i kontkakt med tidligere med en forespørsel om jeg hadde forsikring mot pandemier?

Jeg skrev tilbake at det hadde jeg ikke, og trengte kun forsikring mot pandemier og ikke noe annet, siden jeg var dekket opp svært godt ellers.


Dettte var tilbudet de kom med til syvende og sist.


Jeg vet jeg kunne fått en bra helårs livsforsikring som dekket hele verden inkludert offshore jobben for 80 000,- baht, som også inkluderte pandemier. Tror jeg skal la firmaet ta en slik neste får for meg.



24B0EC39-3E99-443F-B82D-7B3B16079E61.png
🌞
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#19

Hvis det er noen som bruker World Nomads og tror de har tegnet er bra forsikring som er seriøs og til å stole på så vil jeg anbefale å lese godt hvilke erfaringer mange har med de.
Det eneste de forsøker på er å trette folk ut med å be om dokumentasjon og atter ny dokumentasjon og trenere alt de kan for å slippe å betale ut penger, selv på helt kurante saker med litt sykehusbehandling og beskjeden sum.
Jeg har brukt de og vil bare si, aldri igjen.
Helt jævligt til useriøse greier som bare ønsker penger inn i kassa og gjør alt for å slippe å dekke noe som helst.

https://www.trustpilot.com/review/world ... com?page=2
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#20

Ja det har skjedd noe underveis med de selskapet, men har også registrert tidligere at det har vært misfornøyde kunder som har uttrykt seg. Da må man også regne med at en del av de misfornøyde kundene også har feil i forhold til deres rettigheter, og i tillegg ikke greier å dokumentere saken sin godt nok, som det er reelle kunder som ikke har fått det de har krav på.

Dette var svaret jeg fikk tidligere av de i forhold til eierskiftet

"Please know that our underwriters have changed since your last policy from Bupa to XL Insurance Company SE which has resulted in changes to the way we provide cover for sports and activities and how these are priced.
"

"Thanks for getting back to us.

I'm sorry for the delayed response. We've had higher than usual email volumes recently and are doing our best to get back to everyone as soon as possible."

For meg også så har det tatt måneder å få svar på enkle spørsmål som jeg var usikker på Bla.

Jeg skal nå ha denne forsikringen i ett år, så har jeg god tid til å evaluere for neste år der igjen.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Generelt»