Black March 2020 - Styrke 10 skjelv i alle markeder

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#21

Vedlegg
7B879B6F-FA54-40C5-B558-FF2DF0E7642E.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#22

Skal bli spennende å se på pansjonsfondet mitt når vi kommer ut av denne krisa, og hvor lang tid det tar før det er på samme nivå igjen. Har jo skutt i været de siste månedene, men Pr dags dato gått ned 21,4 %
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#23

Når alt dette er oppe å går igjen, så skal jeg investere i eiendom. Gidder ikke mer med papirer og tull, nå er det kun jord som teller. Litt i Thailand som jeg har råd til å tape, og resten i Norge. Gidder ikke å bli gammel å se alt går i dass, og har ikke tid til å vente på at det tar seg opp igjen.

Spare i pansjonsfond du liksom :x
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#24

tdr skrev: 16 mar 2020, 15:01 Nå er vel dessverre SAS i tilsvarende situasjon som Norwegian.

SAS permitterer opptil 10.000 ansatte



Dette er hele 90% av de ansatte.

Spår SAS-konkurs om få uker



Også Ryan Air gjør grep som har store konsekvenser:

Ryanair kutter nesten alle flyvninger i over to måneder




Grepene som alle flyselskap nå gjennomfører kan få enorme ringvirkninger for fremtidens luftfart og endre det vi ser i dag til det ugjenkjennelige år ting normaliserer seg.
SAS har jo som hjelp fått store garantier fra Danmark og Sverige.

Sverige og Danmark gir milliardgaranti til SAS

Skal bli spennende å se hva som skjer i dag kl 13.00 angående Norwegian.

Børsen: Norwegian er innkalt til et hastemøte på Statsministerens kontor
Norwegian og Parat skal være kalt inn til et hastemøte på Statsministerens kontor om dagens situasjon for luftfarten, ifølge Børsen.

Det opplyser Parat-leder Unn Kristin Olsen til avisen.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#25

usa vil tilføre en trilon $ som en
« hjelpepakke» til næringsliv
men usa har ikke « et helt oljefond»
hva gjør det gjeldsammede trump landet
vel, starter seddelpressa!?,!
mao « helikopter money»
noe trump selv tidligre har kritisert obahma for og gjøre,
dette vil vel bli som og helle diesel på en
glohaug?
markedet blir røyklagt for ,
nå er jeg pesemist ,det sier booom!
og det tar fyr!?


dette er fra ft

https://www.ft.com/content/98fa56cc-687 ... 70cff6e4d3
Vedlegg
B2B2ACDE-0E0C-4CA0-9CC7-FB715C206274.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#26

bloomberg s kommentar er klar

ps videokomentaren er klar nok




https://www.bnnbloomberg.ca/company-new ... ak~1923824
Vedlegg
F794C1F4-9E87-4032-BFB6-9FD478E200CE.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#27

Da ble det kroken på døra for mange mikrobryggerier nok en gang! Det er nå min spådom.
🌞
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#28

SomLao skrev: 17 mar 2020, 18:57 Her er det et triks jeg må ha gått glipp av. Forklar hvordan i h..... man kan utvide et lån uten at renter og avdrag øker. Et sånt lån vil jeg gjerne ha. :D
Har man inntekt og sikkerhet er det normalt ikke noe problem å få utvidet lånet sitt med la oss si 100 -200 000 kr. Avdragene og rentene vil nok øke litt i krone beløp. Men rentesatsen vil være det samme. Har man et lån på noen millioner vill ikke en utvidelse på la oss si 100 000 kr utgjøre en stor økning av det man må betale pr mnd når man fordeler dette over en del år. Ellers så er det jo mulighet å flytte lånet sitt til en annen bank. Hvis man f.eks får 1% lavere rente i den nye banken vil dette utgjøre mange kr spart hvis man har et stort lån.
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#29

vel nå er det vel nærmest et faktum
trump vil sette i gang seddelpressene
og dele ut penger

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i ... pterpenger
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#30

wiking skrev: 18 mar 2020, 14:50 Har man inntekt og sikkerhet er det normalt ikke noe problem å få utvidet lånet sitt med la oss si 100 -200 000 kr. Avdragene og rentene vil nok øke litt i krone beløp. Men rentesatsen vil være det samme. Har man et lån på noen millioner vill ikke en utvidelse på la oss si 100 000 kr utgjøre en stor økning av det man må betale pr mnd når man fordeler dette over en del år. Ellers så er det jo mulighet å flytte lånet sitt til en annen bank. Hvis man f.eks får 1% lavere rente i den nye banken vil dette utgjøre mange kr spart hvis man har et stort lån.
Sånn kan det sies. Har man en million i gjeld og øker gjelden med 200.000,- får man "ikke mer enn" 20 % høyere avdrag og må betale 20 % mer i renter. Dette uavhengig av lånets løpetid og lånets rentesats. Eller som Phay sa: "som å pisse i buksa for å holde seg varm":
Men så er det jo også sånn som du sier, at mange har så mye gjeld at litt fra eller til spiller liten rolle for hverdagens økonomi. Jeg må innrømme at jeg nok har trøstet meg med den tanken ved egne låneopptak. Men god økonomi blir det nok aldri. :)
Svar

Gå tilbake til «Generelt»