Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Levkårsjustering det prinsippielle standpunktet!

MrDemongas
x 1279

08 jan 2020, 15:38

Premisset til Siv Jensemann er at (hun tror og mener) Norge er verdens beste land å leve i, vi har verdens beste/høye pensjonytelser og at ingen andre land i verden har høyere levekostnader. Hun bommer på alt.
Frp er blitt et svikerparti og det er ingen vei tilbake. Hverken for dem eller meg. Partiledelsen ønskes en tur i multemyra der de forsvinner for godt. :twisted:
1 x
Kolami
x 1144

12 jan 2020, 06:16

RobertX skrev:
08 jan 2020, 10:57
Typisk høyre-fløy idioti. Resultatet ville blitt at mange uføre ville flyttet tilbake til Norge med familien de har etablert i utlandet. Og dermed en brutal økning i utgiftene for den norske stat i form av helserelaterte utgifter, utdanning for barna, helsetjenester og tannlege for barna etc etc.

Dette er reinspikka idioti som vil ødelegge mange utlandsboende uføre's helse og påføre staten langt mer utgifter enn hva man sparer.

Og for dere som tror Alderspensjon er fredet, så bør dere være forberedt på å være neste "offer". I en Dagens Næringsliv artikkel for noen år siden snakket Per Sandberg om "Alderstrygd". Ref artikkel https://www.dn.no/frp-vil-endre-trygden/1-1-5097915

Så her omdefinerer de ytelser over en lav sko og dermed vil også Alderspensj...unnskyld, AldersTRYGD rammes av levekårsjustering.

Ingen er trygge for disse svinepelsene.
Alderspensjonen har mange nordmenn blitt robbet for allerede ifølge det som jeg har lest korte utdrag fra denne..https://www.bokkilden.no/pensjoner/det- ... d=15784471

Mye vil forandre seg helt sikkert..det gjør det alltid..

...men for mange som allerede har mange år utenfor Norge utflyttet eller ei vil det kanskje ikke bli noen større forandring som det er idag..der vil nok valutakursen og bilaterale forhold mellom Norge og andre land styre mulighetene tenker jeg..

..men det kan tenkes at feks de som er født etter 1990 ikke vil få samme mulighet ved å ta meg seg ut ulike pensjoner utenfor EU/EØS...som ett eksempel..så det kan tenkes at det blir en priviligert gruppe der ute som vil dø ut med tiden..

..hvis det er tilfelle at nordmenn må flytte tilbake, så betyr det at ALLE som mottar ulike pensjoner i utlandet. Ikke bare nordmenn, men også utlendinger :D Det blir gøy :lol:
0 x
RobertX
Sted: Hua Hin, Thailand
x 2821

12 jan 2020, 06:37

Kolami skrev:
12 jan 2020, 06:16
Alderspensjonen har mange nordmenn blitt robbet for allerede ifølge det som jeg har lest korte utdrag fra denne..https://www.bokkilden.no/pensjoner/det- ... d=15784471

Mye vil forandre seg helt sikkert..det gjør det alltid..

...men for mange som allerede har mange år utenfor Norge utflyttet eller ei vil det kanskje ikke bli noen større forandring som det er idag..der vil nok valutakursen og bilaterale forhold mellom Norge og andre land styre mulighetene tenker jeg..

..men det kan tenkes at feks de som er født etter 1990 ikke vil få samme mulighet ved å ta meg seg ut ulike pensjoner utenfor EU/EØS...som ett eksempel..så det kan tenkes at det blir en priviligert gruppe der ute som vil dø ut med tiden..

..hvis det er tilfelle at nordmenn må flytte tilbake, så betyr det at ALLE som mottar ulike pensjoner i utlandet. Ikke bare nordmenn, men også utlendinger :D Det blir gøy :lol:
Ja ikke bare kaos, men mega skandale når regnskapet kommer på bordet for alle barna og ektefellene som har krav på skolegang/helsetjenester/tannlegetjenester. Jeg tipper denne tanken til Siv Jensen stopper hardt og brutalt ved en konsekvens-utredning.

Det er en ganske forunderlig tankegang, og virker på meg som åpenbart valgflesk for å lefle med de som hater sine medmennesker som har havnet i NAV systemet. Man skal huske at FrP ønsket å endre uhjelpen til å hjelpe folk i naboland fordi det var betydelig billigere enn å hente de til Norge. Noe som forsåvidt er sant. Men de har tydligvis glemt den logikken når de tror at det er billigere for staten Norge å hente hjem Uførepensjonister som bor i lavkostland. For det er jo det de i praksis gjør om de kutter pensjonen til folk.

Av alle dagens Stortings politikere så er Siv Jensen den som er åpenbart falskest i mine øyne. Ingenting av det som kommer ut av hennes munn høres sannferdig ut, sant eller ei. Hæslig.

Jeg for min del har svingt til Senterpariet og håper de for guds skyld kutter båndene til de "rød-grønne" og heller står på egne bein.
2 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Wood1958
x 2897

12 jan 2020, 10:26

RobertX skrev:
12 jan 2020, 06:37
Ja ikke bare kaos, men mega skandale når regnskapet kommer på bordet for alle barna og ektefellene som har krav på skolegang/helsetjenester/tannlegetjenester. Jeg tipper denne tanken til Siv Jensen stopper hardt og brutalt ved en konsekvens-utredning.

Det er en ganske forunderlig tankegang, og virker på meg som åpenbart valgflesk for å lefle med de som hater sine medmennesker som har havnet i NAV systemet. Man skal huske at FrP ønsket å endre uhjelpen til å hjelpe folk i naboland fordi det var betydelig billigere enn å hente de til Norge. Noe som forsåvidt er sant. Men de har tydligvis glemt den logikken når de tror at det er billigere for staten Norge å hente hjem Uførepensjonister som bor i lavkostland. For det er jo det de i praksis gjør om de kutter pensjonen til folk.

Av alle dagens Stortings politikere så er Siv Jensen den som er åpenbart falskest i mine øyne. Ingenting av det som kommer ut av hennes munn høres sannferdig ut, sant eller ei. Hæslig.

Jeg for min del har svingt til Senterpariet og håper de for guds skyld kutter båndene til de "rød-grønne" og heller står på egne bein.
En levekostnadsjustering betyr vel reelt at du skal ha mulighet til å ha samme livsstandard i landet du flytter til som her hjemme, så da blir det vel hverken bedre eller værre om du blir boende kontra å vende hjem?
Selfølgelig så blir det land med visaregler som blir litt vanskelig.
Nå er jo klimaet og helsegevinsten den årsaken som blir brukt av mange som grunn til å flytte dit de flytter, men av en eller annen grunn er dette argument totalt fraværende og glemt i det øyeblikket ordet levekostnadsjustering dukker opp.Denne fordelen beholder de vel uanset men åpenbart ikke så viktig om de skal ha samme levevilkår og standard som en i tilsvarende situation i Norge?
Nå ser jeg også at du bruker ord som "hater de som har kommet i en Navsituation"men at fok bryr seg om hvordan deres skattepemger til et felleskap blir brukt synes jeg ikke berettiger en slik karistikk.
Selv ser jeg på min skatt som sirkulerer i et system som også opprettholder arbeisplasser. Det være seg offentlige stillinger,som sørger for at du får sendt din trygd, likesåmye som at den trygdede eventuelt bruker sin trygd og oppretholder noen arbeidsplasser eventuelt i butikker.Deres skatteinbetalinger er nå i sin tur med på å holde dette hjulet igang.
Og det er jo slike ting som har lagt grunnlag for nivået på utbetalingene.
Men hver vår mening om det fortsatt god helg
Sist redigert av Wood1958 den 12 jan 2020, 10:48, redigert 1 gang totalt.
1 x
Brukeravatar
Phay
Moderator
Sted: Milkway
x 7380

12 jan 2020, 10:45

Det som oppleves urettferdig er når etniske nordmenn som oss, må forholde oss til annet regelverk enn for ikke etniske nordmenn, som velger å flytte tilbake til hjemlandet sitt som feks Pakistan.

Så har vi Nordmenn som velger EØS land fremfor feks Thailand, med sine særfordeler. Jeg betaler med glede skatt til Norge, men av og til så har man mest lyst til å selge alt og pakke sammen her oppe når man ser hvilken retning det tar. Sørge for seg selv, skatte til Thailand, og spare det man sparer i skattefordel for å ha det som sikkerhet i bakhånd. Krever selvfølgelig at man er strukturert og ikke roter det bort på kortsiktig idioti.

Spørsmålet vil jo være om hva kan de gjøre for å straffe deg slik at det egentlig ser ut som en fordel for alle, men til syvende og sist blir ett regelverk som straffer alle som har emigrert for godt.
2 x
🌞
Wood1958
x 2897

12 jan 2020, 11:10

Phay skrev:
12 jan 2020, 10:45
Det som oppleves urettferdig er når etniske nordmenn som oss, må forholde oss til annet regelverk enn for ikke etniske nordmenn, som velger å flytte tilbake til hjemlandet sitt som feks Pakistan.

Så har vi Nordmenn som velger EØS land fremfor feks Thailand, med sine særfordeler. Jeg betaler med glede skatt til Norge, men av og til så har man mest lyst til å selge alt og pakke sammen her oppe når man ser hvilken retning det tar. Sørge for seg selv, skatte til Thailand, og spare det man sparer i skattefordel for å ha det som sikkerhet i bakhånd. Krever selvfølgelig at man er strukturert og ikke roter det bort på kortsiktig idioti.

Spørsmålet vil jo være om hva kan de gjøre for å straffe deg slik at det egentlig ser ut som en fordel for alle, men til syvende og sist blir ett regelverk som straffer alle som har emigrert for godt.
Enig i mye, samtidig så vet en jo ikke om de du nevner(fks pakistan) har flyttet tilbake av sosiale årsaker, som fks famile og følelse av hjemhørighet. Det kan jo være at mange hadde flyttet hjem uansett da dette også betyr litt i en persons liv.At de har fått litt av våres skattepenger med som en bonus er jo en uønsket for mange, og kanskje blir det brukt til å slå politisk mynt på det.
Legger til , nå var jo det gamle folketrygdfondet finansiert av skatteinnbetalninger IKKE oljepenger.
Så det skal jo et par stykker til på jobb for å skatte så noen som uheldigvis ender i Navsystemet for sin trygd.
Kan jo virke lite motiverende å,gå på jobb for å finansiere andre sitt liv i en bedre materiel hverdag fra denne felleskasse om de selv gir utrykk for at de ikke engang skulle være villig til være med på at disse arbeidende skal få se på Tv betalt over skatt, etter en hard arbeidsdag med vondt i ryggen når sofaen og Tven venter.dette er jo såkalt etniske Nordmenn .
Kanskje slike holdninger slår tilbake.
Sist redigert av Wood1958 den 12 jan 2020, 12:08, redigert 1 gang totalt.
1 x
Brukeravatar
Phay
Moderator
Sted: Milkway
x 7380

12 jan 2020, 12:00

Wood1958 skrev:
12 jan 2020, 11:10
Enig i mye, samtidig så vet en jo ikke om de du nevner(fks pakistan) har flyttet tilbake av sosiale årsaker, som fks famile og følelse av hjemhørighet. Det kan jo være at mange hadde flyttet hjem uansett da dette også betyr litt i en persons liv.At de har fått litt av våres skattepenger med som en bonus er jo en uønsket for mange, og kanskje blir det brukt til å slå politisk mynt på det.
Ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener?

Det jeg mener, er at det burde ikke være forskjell på skatteregler for en nordmann som flytter til Thailand og får seg familie der (eller lever so single for den saks skyld), enn en som har røtter fra Pakistan flytter til Pakistan?
1 x
🌞
Wood1958
x 2897

12 jan 2020, 13:23

Phay skrev:
12 jan 2020, 12:00
Ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener?

Det jeg mener, er at det burde ikke være forskjell på skatteregler for en nordmann som flytter til Thailand og får seg familie der (eller lever so single for den saks skyld), enn en som har røtter fra Pakistan flytter til Pakistan?
Helt enig i at det ikke skulle være forskjell på skatteregler,
1 x
Svar

Gå tilbake til «Generelt»