Nrk avgift!

RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#21

anmeno skrev: 01 apr 2019, 19:07 Og jeg ønsker ikke å betale for at uføretrygdede skal kose seg i Thailand siden jeg ikke benytter den tjenesten....
Tullesvar. Men ingen bombe. Mange nordmenn som hater uføretrygdede helt til de står skjiten opp til halsen selv og må søke uføretrygd. Å trekke inn uføretrygd i en diskusjon om NRK lisens/avgift, da mangler du både det ene og andre. Spesielt argumenter.

De kunne heller justert lisensordningen slik den var. Men det var nok et parti som gjerne ville slå i bordet med at de har lykkes med en av sine store lovnader. Jeg stemmer heller MDG enn FrP.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#22

Wood1958 skrev: 01 apr 2019, 19:53 Kan nok bli morsomme memoarer fra de.
Jeg har tenkt på det helt siden jeg så Frp i en valgkamp for et par valg siden.Valgflesk .
Fjerne forbud mot lakrissigaretter.
Oj tenkte jeg.for et argument til voksne folk for å bli valgt inn i regjering for å styre et land
Men, men det funka vist
Må innrømme jeg hadde litt sans for Carl I. Hagen...karismatisk fyr. Men Siv Jensen er så gjenomført falsk og ekkel at bare hun er en god nok grunn til å ikke stemme på FrP. Den politikeren fra FrP jeg hadde mest sans for var gamle Alvheim. Han virket som en stødig kar.

Jaja...vi får se hva detaljene rundt denne avgiften blir. Økonomisk sett så er det ikke store greiene for min del, men det er ganske irriterende når jeg endelig fikk kvittet meg med NRK lisensen i fjor og så får jeg den smelt i panna etter et år igjen i en annen variant.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#23

Nå har vel "fjerning av lisensen" vært diskutert i flere partier med det sannsynlige utfall at det kom til en modell med finansiering over skatteseddelen.

Uthenging av Frp blir feil. At voksne mennesker fortsatt henger seg opp i lakrispiper slutter ikke forundre. De gikk vel aldri direkte til valg på det, men ønsket fjerne tulleregler som begrenser folks valgfrihet. Tror de fleste ønsker slike regler bort, regler man heller burde spørre seg hvorfor de i det hele tatt ble innført!

Endring av lisensen er noe som i løpet av ikke alt for lang tid ville tvunget seg frem med de endringer som har skjedd og skjer i medieverden.

NRK sin rollemodell som de lenge har sett mot er BBC. De har fått endret finansiering til å komme over skatteseddelen og ikke som lisens. Dette mener BBC gir dem større forutsigbarhet.

Viser ellers til forumsreglene, diskusjon rundt politikk er ikke ønskelig her på asianet.no. Når dette dras ut i skittkasting så viser det grunnen.

Og for ordens skyld stemmer jeg ikke Frp!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#24

Synest det er greit at alle som er skattepliktige til Norge er med på å betale på Nrk. Nrk burde heller ha holdt seg til en kanal, nett og de tre radiokanalene p1-p3, og droppet alt det andre surret.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#25

Av alt mine skattepenger går til, er NRK-avgiften noe jeg skal betale med glede. Det blir ikke mye rimeligere for meg som aleneboende, og det blir definitivt dyrere dersom jeg blir samboer (såvidt jeg forstår 2x1700), men som sagt: NRK betaler jeg gladelig for.

FrP skal derimot kritiseres for løftebrudd. De gikk ikke til valg på å forandre hvordan vi betaler for NRK, men på å fjerne en (i deres kretser) lite populær utgift. På toppen av frekkhetens alter, skrev Siv Jensen, på sin Facebook-side, at FRP nå, etter 10 års kamp, endelig hadde lyktes med å fjerne lisensen (LIK OG DEL!), mens individene i linken under lagde en merkelig skytevideo av hvordan de hadde lyktes.

Dette til tross for at lisensen vil bli dyrere for de aller fleste (bortsett fra aleneboende, studenter, osv).

https://www.dagbladet.no/nyheter/legger ... o/70934412

Nå snør det i helvete før jeg stemmer FrP, men at de undervurderer sine velgere ved å tro de er dumme nok til å tro på dette - vel, det fortjener de å få i fleisen. Det fungerte for øvrig ikke. Det er bare å gå inn på FB-siden til Siv Jensen, og se hvordan dette ble mottatt av hennes egne velgere, med mindre hun har slettet innlegget nå.

Lisensen: dyrere for de fleste som ikke bor alene.
Bompenger: aldri vært mer av det i Norge.
Mullah Krekar: fortsatt her.

Jaja.

Men for min del: en god ordning. Jeg betaler med glede for en statskanal.
Sist redigert av fotomannen den 02 apr 2019, 08:22, redigert 2 ganger totalt.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#26

Til tross for at jeg i forrige innlegg fra meg i tråden sier fra om at skittkasting innen politikk ikke er ønskelig kommer innlegg med at
Frp skal derimot latterliggjøres


Asianet.no er IKKE arena for dette!

Ytterligere brudd på reglene som er helt klare, spesielt etter at det er gitt beskjed i forrige innlegg vil medføre advarsler!

Mulig at innlegg vil redigeres når jeg har annet en mobil tilgjengelig.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#27

tdr skrev: 02 apr 2019, 08:10 Til tross for at jeg i forrige innlegg fra meg i tråden sier fra om at skittkasting innen politikk ikke er ønskelig kommer innlegg med at

Asianet.no er IKKE arena for dette!

Ytterligere brudd på reglene som er helt klare, spesielt etter at det er gitt beskjed i forrige innlegg vil medføre advarsler!

Mulig at innlegg vil redigeres når jeg har annet en mobil tilgjengelig.
Beklager. Det slo meg ikke at det ikke er grei å latterliggjøre et parti på grunn av politiske løftebrudd. Jeg begrunner vel godt hva jeg mener skal latterliggjøres også. Det ligger til og med i linken fra Dagbladet, der de to fra FrP legger seg langflate, etter at nettopp latterliggjøring av FRP etter en video, er temaet.

Men jeg kan godt redigere bort ordet fra innlegget selv.

Edit: nå er det byttet ut med «FrP skal derimot kritiseres for løftebrudd».

Edit 2. Nå har jeg også byttet ut ordet «klovnene» med «individene».

Jeg håper for øvrig den samme praksisen følges neste gang noen bruker mindre heldige uttrykk om Erna Solberg, Trine Skei Grande eller MDG. Husker jeg ikke feil, er det mer enn nok av politikere som er omtalt i uheldige vendinger, uten begrunnelsen jeg kom med over, og hvor temaet i linken jeg la ut, er nettopp at to politikere latterliggjøres i sosiale medier.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#28

Det blir jo litt dynamikk i tråden om man henviser til de som har stått hardest på for å fjerne Nrk lisensen, og hauset opp om dens nærstående avgang.

Jeg synes Wood hadde fint inlegg basert på felleskaps kulturen vi har i Norge, og en grei påminnelse om at vi bidrar også til flere enn bare majoritetens interesser, for da ville Norge ha blitt ett fattig land spør du meg!

Jeg er en flittig bruker av både Nrk radio og tv, så jeg trampet nok i klaveret når jeg var litt misfornøyd med å bli innhentet i Thailand etter omstruktureringen av lisensen ;-)
🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#29

I grunn enig .
Prøvde å redigere bort selv nå .men forsent
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#30

RobertX skrev: 02 apr 2019, 03:00 Må innrømme jeg hadde litt sans for Carl I. Hagen...karismatisk fyr. Men Siv Jensen er så gjenomført falsk og ekkel at bare hun er en god nok grunn til å ikke stemme på FrP. Den politikeren fra FrP jeg hadde mest sans for var gamle Alvheim. Han virket som en stødig kar.

Jaja...vi får se hva detaljene rundt denne avgiften blir. Økonomisk sett så er det ikke store greiene for min del, men det er ganske irriterende når jeg endelig fikk kvittet meg med NRK lisensen i fjor og så får jeg den smelt i panna etter et år igjen i en annen variant.
Ja tenker en brukerbetaling var det jo et underlig grep.
Fattig trøst men kanskje vært værre for skatten om de fikk fjerna veibommene.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»