Nrk avgift!

Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#11

Anurak skrev: 30 mar 2019, 10:57 Ja syntes egentlig det var en dårlig løsning, blir dyrt for husstander med to voksne som jobber, og som kanskje har et par barn som har begynt å tjene egne penger. For min del slipper jeg midlertidig litt billigere unna en stund. Bedre for studenter og lavtlønnte.
Det har du jo faktisk veldig rett i,bare meg som satt i ramma mi som enslig og ikke tenkte på det.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#12

Fant ikke detaljene på forslaget, men det må jo være unntak også. De nordmenn som er utflyttet og har kideskatt feks?

Mulig min delte beskatning mellom Norge og Thailand blir god å ha i forhold til denne avgiften. Jeg kommer jo i så fall under 250.000 kr i bruttoskatt.

Ønsker jo helst ikke å betale 1 krone siden jeg ikke bruker eller ser noe NRK materiale.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#13

RobertX skrev: 30 mar 2019, 13:36 Fant ikke detaljene på forslaget, men det må jo være unntak også. De nordmenn som er utflyttet og har kideskatt feks?

Mulig min delte beskatning mellom Norge og Thailand blir god å ha i forhold til denne avgiften. Jeg kommer jo i så fall under 250.000 kr i bruttoskatt.

Ønsker jo helst ikke å betale 1 krone siden jeg ikke bruker eller ser noe NRK materiale.
jeg må bet extra i skatt ca 1400 kr i året er ca 2% mere i skatt
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#14

Ja det er litt sprøtt om folk som bor i utlandet og som ikke benytter NRK skal betale.

Det må da være noen unntak til dette.

Synes dette er en ekstremt dårlig forandring og direkte lureri når de prøver å skryte på seg at de har fjernet NRK lisensen (FrP).

Tipper et vennepar av meg er passe dritforbanna på dette. Begge 2 er uførepensjonister med minimal pensjon.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

33DAC28E-A23D-4406-B4B5-B817B6B07BD8.jpeg
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#16

Utpåtur skrev: 01 apr 2019, 08:35 Dette er et meget sleipt tiltak; for svært mange husstander betyr det en dobling av avgiften -
Det blir jo ikke en dobling! Faktisk for de med mindre å rutte med så blir det jo vesentlig mindre, men har man barn hjemme over 18 år, så jan det fort bli mer på hustanden ja, men da har nå de også en inntekt de betaler en viss sum utifra.

Sett i forhold til inntekt, så blir det jo rimeligst for de med liten inntekt!
🌞
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#17

Synes nå at vi skal ha en statlig mediekanal som kan tilgodse de fleste interesser, og da blir det etter mitt syn skattebiletten i felleskap vi må betale.Skjevheter er det men vi har jo valgmuligheter til å påvirke.
Dette felleskapet skal jo dekke mye, og for de fleste er sikkert det mest rimelig,Å begynne å sortere på hvilke ytelser vi får og betaler for kan fort slå ut motsatt. Vi betaler alle subsidier til mat vi ikke spiser, subsidier til fergebilleter vi ikke bruker , veier vi ikke kjører på. Det er felleskapets pris, som jeg nok tror de fleste kommer best ut av.
Robert kan jo tenke på hvor mange lisenser som skal betales for at det skal lønnes folk i NRK, for derigjenom betale skatt hvor endel går til folketrygden, som jeg forstår har vel du det bra med detn delen.
Eller skal de som ikke hever noe trygd få slippe lavere skatt?
Noen ganger så får en se litt på hva en har tilbake for systemet som en større helhet også.
Folketrygden er vel finasiert av skatteintekt og ikke oljefond tror jeg
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#18

RobertX skrev: 30 mar 2019, 13:36 Ønsker jo helst ikke å betale 1 krone siden jeg ikke bruker eller ser noe NRK materiale.
Og jeg ønsker ikke å betale for at uføretrygdede skal kose seg i Thailand siden jeg ikke benytter den tjenesten....
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#19

anmeno skrev: 01 apr 2019, 19:07 Og jeg ønsker ikke å betale for at uføretrygdede skal kose seg i Thailand siden jeg ikke benytter den tjenesten....
Nå unner jeg de som desverre ikke kan jobbe et godt liv.
Og det er jo hva vi har dette skattesystemet i felleskapet til.
På godt og vondt.Men det koster for alle og vi får sikkert alle tilbake på mange forskjellige måter.
Men det med trygd var bare ment som illustrasjon felleskap.tv lisens.
Som han jo i den siste ende er en bit av.
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#20

Phay skrev: 01 apr 2019, 05:54 33DAC28E-A23D-4406-B4B5-B817B6B07BD8.jpeg
Kan nok bli morsomme memoarer fra de.
Jeg har tenkt på det helt siden jeg så Frp i en valgkamp for et par valg siden.Valgflesk .
Fjerne forbud mot lakrissigaretter.
Oj tenkte jeg.for et argument til voksne folk for å bli valgt inn i regjering for å styre et land
Men, men det funka vist
Svar

Gå tilbake til «Generelt»