Revolut og Wise (tidligere Transferwise)

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#21

sikry skrev: 24 sep 2019, 16:32 Glemte å ta med at jeg overfører aldri mindre enn 20000 Nok. Når jeg satte 20000 til overføring i kalkulatoren til TW ble det et gebyr på 205 Nok , altså for min del ca. 85 Nok. mere.
Som sagt ikke se deg blind på gebyret! Se på hva du får inn på konto i din bank ;)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#22

Lenge siden siste aktivitet her.

Litt tilleggsopplysninger:

Revolut kortet som jeg benytter til alle hverdagshandler har fått noen tillegg siste månedene.

Den viktigste er et norsk kontonummer slik at man kan benytte dette for alle overføring fra vanlige norske bankkontoer. Kontonummeret gjelder per nå for norske overføringer til konto. Ved overføring fra utlandet kan man benytte SWIFT informasjon som ligger tilgjengelig i app.

Det er mulig å opprette Junior-konto for barn fra 7-18 år.

Det er mulig å gjøre handler på aksjer, råvarer (eks gull) og kryptovaluta direkte i app.

Når det gjelder Transferwise har jeg bare positivt å si. Benyttet de til betaling av depositum og alle husleier utenom en i Thailand. God kurs, lave gebyrer og raskt på mottakers konto uten gebyrer for han. På konto senest dagen etter.

Betalte en leie med Revolut og det ble dyrere; gebyrer, kurs og lengre tid. I tillegg gebyr for mottaker.

Vil fortsette benytte begge disse kortene slik jeg har gjort det til nå.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#23

tdr skrev: 05 jun 2020, 17:22 Lenge siden siste aktivitet her.

Litt tilleggsopplysninger:

Revolut kortet som jeg benytter til alle hverdagshandler har fått noen tillegg siste månedene.

Den viktigste er et norsk kontonummer slik at man kan benytte dette for alle overføring fra vanlige norske bankkontoer. Kontonummeret gjelder per nå for norske overføringer til konto. Ved overføring fra utlandet kan man benytte SWIFT informasjon som ligger tilgjengelig i app.

Det er mulig å opprette Junior-konto for barn fra 7-18 år.

Det er mulig å gjøre handler på aksjer, råvarer (eks gull) og kryptovaluta direkte i app.

Når det gjelder Transferwise har jeg bare positivt å si. Benyttet de til betaling av depositum og alle husleier utenom en i Thailand. God kurs, lave gebyrer og raskt på mottakers konto uten gebyrer for han. På konto senest dagen etter.

Betalte en leie med Revolut og det ble dyrere; gebyrer, kurs og lengre tid. I tillegg gebyr for mottaker.

Vil fortsette benytte begge disse kortene slik jeg har gjort det til nå.
bukker og takker🌹
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
thunis
Innlegg: 1
Registrert: 07 okt 2021, 11:17

#24

Hei,

Er det mulig å få et lån utbetalt rett til Revolut eller Wise kontoen? Er allerede i Thailand men har søkt om et sms lån og prøver å tenke ut beste måten å få det "ned hitt" uten at det blir spist opp av gebyrer/veldig lang tid.
Sist redigert av tdr den 07 okt 2021, 18:23, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fjernet link til eventuell långiver
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#25

thunis skrev: 07 okt 2021, 11:22 Hei,

Er det mulig å få et lån utbetalt rett til Revolut eller Wise kontoen? Er allerede i Thailand men har søkt om et sms lån og prøver å tenke ut beste måten å få det "ned hitt" uten at det blir spist opp av gebyrer/veldig lang tid.
Dette er bare en låne veileder og ingen kreditt instutisjon som kan gi deg lån, kun en oversikt over tilbud fra forskjellige banker og kreditt selskaper.
Sist redigert av tdr den 07 okt 2021, 18:25, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fjernet linker til eventuell långiver
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#26

Når det gjelder utbetaling av lån fra norske långivere antar jeg det normalt kreves at lånene utbetales til norske kontoer.

Både Revolut og Wise har et VISA/Mastercard nummer som ikke på samme måte som ditt norske kort er knyttet mot din norske bankkonto.

Revolut hadde norsk kontonummer helt til Brexit. Etter Brexit er banklisens plassert i Latvia som sorterer under EU sitt lovverk og dermed gjorde det mulig for Revolut å drifte videre i samme skala som før. Utenfor EU ville det medført problemer for både brukere og Revolut å drifte videre.
Det har vært et ønske om at Revolut igjen skal tilby norske eller nasjonale kontonummer, men det er foreløpig ikke publisert noen tidsplan for dette.

Banken eller den spesifikke långiver er den rette for å adressere spørsmål om de kan sette penger direkte inn på spesifikke kort/konti.

Hvis du har søkt om lån antar jeg du får det til en norsk konto du allerede har og det er uproblematisk å overføre fra denne kontoen til kortene uansett hvor du befinner deg og med minimale kostnader. Må vel si at jeg ikke har sett noen gebyrer på overføringer til Revolut hvertfall.

NB: husk at disse kortene har sine styrker rundt blant annet lave gebyrer ved bruk, god vekslingskurs og raske overføringer. Det de ikke egner seg til er kontantuttak da de har begrenset beløp før det påløper gebyr på uttak.

Revolut bruker jeg til daglig økonomi her hjemme og de få ganger jeg har hatt behov for å betale med kort på reise siste årene. Har en gang betalt husleie til thai konto, men det ble trukket et gebyr ved den overføringen. Om enn lite.

Wise var det som for meg fungerte best, raskest og rimeligst til å betale til thai bankkonto.

Pandemi har jo gjort at blant annet Wise har lagt i ro, men logget meg inn og hyggelig var det jo å se at det står litt kroner der. :)
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»