Suksess med thaimat

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Gladnyhet for oss som også spiser thaimat i Norge. Det finnes mange asiatiske spisesteder og i Narvik har Narvik Thai Takeaway som startet opp i 2012 har hatt en jevn og god økning hele veien. Flere får stadig opp øynene, eller skal vi si ganene for mat fra Asia.

Utdragene under er hentet fra en Plussak i lokalavisen Fremover.

Narvikinger har fått så stor sans for den utenlandske maten at de knapt har tid til å la seg intervjue
Ryktet om den lille bedriften har spredt seg.


Det er så travelt i Narvik Thai Takeaway at de ansatte knapt har tid til å si noen ord om hvor bra det nettopp går. Bedriften har spesialisert seg på utenlandsk mat, og da særlig mat fra Thailand. Fra lokalene i Brannbakken i Narvik selger de et bredt utvalg av mat, og ikke minst ferske tilberedte retter.
.
.
.
– Det går bra. Det er stadig økende mengder folk som kommer til oss, forteller innehaveren Sirikhwan Kiothaisong.

I den siste tiden har de blant annet gjort det bra på konfirmasjonsmarkedet. Folk har fått mat servert, og lurer på hvor den kommer fra. Når de har oppdaget hvor har de simpelthen dratt dit og handlet selv. Det er noe som gjør at også dette året ligger an til å bli bra.

Av kundegruppen deres er en stor andel utlendinger. Maten de selger der er det nemlig ikke mulig å få tak i over alt. Men også mange lokale ønsker å utfordre smaksløkene sine.

– Vi har mat som gjør at smaken blir helt ekte, det blir nøyaktig den samme som i Thailand. Det er ikke det samme som ved norske produkter som er merket med «thai», sier innehaveren.


Du finner Narvik Thai Takeaway HER

Her finner du en oversikt over Asiatiske spisesteder og forretninger i Norge, men vi trenger din hjelp. Tips oss om forretninger du ser mangler i linken dere finner på siden der!

Hvis du finner artikler om asiatiske butikker i ditt lokalområde skriv gjerne et innlegg på forumet.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Savner thai-maten noe jævlig. Utrolig nok savner jeg chillien også selv om jeg sliter litt med den i mengder. Jeg har altid vært "tasslat" når det gjelder sterk mat, men litt er godt. Og det som kalles sterk mat i Norge er puslete greier :-)

Håper de priser smart og kan drive langsiktig. Er endel thai mat restauranter i Trondheims området også nå, og enkelte er veldig bra. Bangkok Cafe i Dronningens gate var veldig bra.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#3

RobertX skrev: 22 mai 2018, 17:51 Savner thai-maten noe jævlig. Utrolig nok savner jeg chillien også selv om jeg sliter litt med den i mengder. Jeg har altid vært "tasslat" når det gjelder sterk mat, men litt er godt. Og det som kalles sterk mat i Norge er puslete greier :-)

Håper de priser smart og kan drive langsiktig. Er endel thai mat restauranter i Trondheims området også nå, og enkelte er veldig bra. Bangkok Cafe i Dronningens gate var veldig bra.
Her er heldigvis maten svært autentisk og de får grønnsaker fra Thailand hver annen uke, slik at det er mye som ikke er tilgjengelig på vanlige butikker her. Men de er fortsatt litt for forsiktig når jeg ber om "phed mak". De gangene jeg har gjort hele bestillingen på thai derimot er det oftere at maten er sterk :D

Hvis du har noe info om restaurantene i Trondheim, svar gjerne i DENNE TRÅDEN.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#4

Ja de er nok vant til at nordmenn har litt sarte ganer :-D Når en thai forteller meg "very spicy" da er det bare å forberede seg på brannstorm i kjeften når man prøvesmaker :-D

Men du verden så smakfull mat! Jeg er litt sær at jeg stort sett bare vil ha svinekjøtt eller kylling. Ikke glad i fiskemat eller skjelldyr. Men det er som regel ikke noe problem :)

Skal ta en titt i den tråden!
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Asiatiske restauranter og forretninger»