Inspirasjonstråden!

JD6620
Innlegg: 73
Registrert: 21 okt 2017, 20:24

#31

Sett på langrennskiene og smørekofferten i dag
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#32

Det er en god start!
🌞
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#33

Og det neste er bilder av biceps og nakne overkropper ? :shock:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#34

Ja hvis du ønsker deg det til jul, så skal du få det :D
🌞
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#35

Slått sammen trådstart fra Arild med Inspirasjonstråden da det er samme type emne og da trenger man følge en tråd.


Hva gjorde du i dag for å forbedre formen din? Joda PoMoat laget denne tråden i Asiaforum, og den passer også inn i dette forumet.

Det viktigste i livet er vår kropp og helse. En sunn kropp er lettere å leve med, og mest sansynelig vil vi leve lenger og leve bedre. Fedme og stillesitting er det som sies det tas mest liv i dag. Prøv å ungå dette og vær i bevegelse og tren gjerne og la det bli en del av livet og hverdagen. Vi har KUN en kropp, og den bør vi ta vare på.

Men hva er den beste treninga for deg og meg? Vel for meg som er over 72 år, så er det styrke jeg bør legge mest vekt på. Det sr styrke vi mister mest av når vi blir 40, 50 og 60 år som artikkelen under skriver. Men man skal heller ikke glemme å trene kondisjon, som styrker lunger og hjerte.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livs ... ller-60-ar

Vi kan lese mye på nettet i dag, og få den informasjon vi trenger.

https://www.vektklubb.no/artikkel/h1-el ... 1-20045046

Hvorfor er det bra å være i god form. Vel noen stikkord i artikkelen under.

https://nhi.no/trening/aktivitet-og-hel ... ver-50-ar/

Mange har og god tro på at trening og trening med glede, gjør at også sexlivet fungerer langt opp i alderdommen. Men tren etter hva man selv ønsker er viktig, og husk at det er lett å leve med en sunn sterk kropp.

Jeg startet året 2018 med å trene. Året 2017 var ett år med store smerter og endte med en hofteoperasjon. men mens jeg lå på sykehuset tenkte jeg: Når kan jeg begyne å trene jevnt og godt igjen?

Vel det startet med trening den 1 januar året 2018 for meg. Hvordan og hvor trente dere andre etter julen og nyttåret, og hvilken planer har dere vedrørende trening? Lange skiturer eller løpeturer i hurtig tempo i skog og mark, sykling eller svømming? Innsjøer, elver og sjøen kan og gi fin trening, enten med kano eller kajakk og friskt luft får man også. Eller som så mange andre igjen gjør i dag, og de bruker treningssentrene og får en god veiledning og variert trening. Vi bestemmer selv hvordan vi vil trene, men for alle så er ikke den samme type trening det som teller mest. Men det er viktig at vi alle holder kroppen i form og lever ett sundt godt liv. Ta vare på kroppen din, ingen gjør det for deg..

Hva gjorde du for å forbedre formen din i dag.

A.H.
Sist redigert av tdr den 03 jan 2018, 07:04, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Slått sammen tråder
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#36

Første økt gjennomført i 2018

2600 trappetrinn, rygg og biceps. Året har startet veldig godt på treningsfronten.

Ha ett riktig godt og aktivt år!

Kan jo legge til en god nyttårsforsettliste for de som skulle trenge det i starten av året for å komme seg igang.
06B0B86B-496D-4775-918E-DD8E5E3426AC.jpeg
🌞
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#37

Starta året med en vektøkt. Tenkte å gå ned 2-3 beltehull innen sommeren, og generelt se mer veltrent ut enn jeg føler meg nå.

Men det viktigste målet er å ta en økt også de dagene jeg ikke har lyst.
Brukeravatar
jern45
Innlegg: 125
Registrert: 21 okt 2017, 07:00

#38

Fortsetter året slik jeg avsluttet det med trening i feriemodus. Det betyr ei økt hver dag så lenge jeg ikke jobber. Det nye er at jeg strammer inn på kostholdet med minimum 3,5t mellom hvert måltid og at jeg skal begynne å telle litt kalorier. Noe må ha gått galt siden jeg ha gått opp seks kilo i 2016/17. For meg som aldri rører noe med sukker eller alkohol burde det vært en smal sak å holde vekta, men regnestykket er enkelt, du må ikke få i deg mer energi enn du forbrenner, og det er nok der jeg har svikta, eller er det kona mi som har svikta gjennom å lage for god mat?
I dag ble det ei økt med styrketrening av bein og er fornøyd med å være på et akseptabelt nivå til tross for overvekta.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#39

ABC nyheter har hatt en fin serie med artikler den siste tiden, og her er den siste i rekken.

Hjernen er det organet som påvirkes mest av fysisk trening

Oversett og underkommunisert, men en rekke mentale lidelse kan ikke bare forebygges, men behandles med fysisk trening, mener hjerneforsker.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livs ... sk-trening
🌞
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#40

Tidlig morgenøkt med vekter. Rygg og bein. Bein trenes lett, da problemer med bekkenleddet ikke er noe som går over på kort tid.

Skal begynne å dele kroppen i tre. Har funnet ut at det fort ender med kun to økter i uka når jeg deler kroppen i to og har planer om fire økter, og at det ofte ender med en økt når jeg kjører gjennom hele kroppen og satser på tre økter. Tanken er at en tredagssplit vil presse meg ned på treninga tre dager i uka. Må tross alt gjennom hele legemet på en uke. Dette er også en variant av splitten jeg i sin tid hadde mest fremgang med, men selv om jeg fortsatt føler meg som en tjueåring, må man vel anta at noe har skjedd med hormonene siden jeg var mest aktiv.

Kosthold: 3 måltider + et mellommåltid eller to. Spiser generelt sunn mat, og kostholdet er derfor ikke noe jeg gidder å gjøre noe med.
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»