Inspirasjonstråden!

torbus

#171

MrDemongas skrev: 10 jan 2021, 19:04 Hvorfor ikke bare gå ut i hagen og sage ned det største treet? Trim og trening er så mangt.
Det finnes vel knapt bedre trening enn å hogge trær. Skulle jeg gå løs på trærne utenfor her med øks, vil jeg trolig også måtte løpe fra politiet, og lite er bedre enn tunge økter i kombinasjon med utholdenhet. :)
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#172

Wood1958 skrev: 11 jan 2021, 04:08 Faren til en eks var same,
Da var vel hun også same, eller? :)
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#173

Geir Rasch skrev: 11 jan 2021, 09:01 Da var vel hun også same, eller? :)
Regner med at også er. Men vet ikke . Mye endres med tid.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#174

Jeg var en tur noen månder innom Troms i forbindelse med militærtjeneste, men jeg regner meg ikke for å være nordlending av den grunn. :mrgreen:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#175

Wood1958 skrev: 11 jan 2021, 10:34 Regner med at også er. Men vet ikke . Mye endres med tid.
Semi-same da, i så fall. :D
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#176

Eller same same... :D
torbus

#177

Etter å ha vært fast medlem på helsestudio siden midt på nittitallet, har jeg ikke løftet en vekt siden februar i fjor. Kun sykling og gåturer. Jeg har matte, ball, diverse strikk og grep for å komme litt dypere når jeg tar pushups, men hjemmetrening er så kjedelig at jeg sjelden orker. Har vel klart 1-2 økter i måneden. Føler meg uansett i god form, og jeg savner ikke helsestudio. Akkurat nå vet jeg derfor ikke om jeg gidder å begynne igjen når dette er over. Mens vekttreningen har føltes som nødvendig, og ikke noe jeg har hatt lyst til de siste 10-15 årene, har jeg endelig fått ny motivasjon, men da med utendørsaktiviteter. Lurer på om jeg i stedet for helsestudio skal begynne å benytte meg av diverse tufteparker. Chins, pushups og dips. Trenger knapt noe mer enn det på styrkefronten uansett, og selv om det er vanskelig å se sånt på seg selv, er jeg ganske sikker på at jeg nesten ikke har mistet noe muskler etter nesten et år uten vekttrening. I fjor syklet jeg 3543 km. I år skal jeg ha mer enn 5000 km. Det og utholdende styrke nok til å legge meg ned og ta 100 pushups, er eneste målene mine i år.

Kanskje er forresten denne noe for hjemmetrening.

https://ringman.no/
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#178

[mention]torbus[/mention]

Du går den gale veien, det er nå i denne aldergruppen alle burde begynne å forberede seg på å bli eldre, med mer vekttrening og mindre anerob trening. Men det har jo noe med lystbetont trening også, og muskelhukommelsen vil være der når du eventuelt begynner igjen senere.

Alt du har gjort av trening siden ung, vil du ha nytte av når du blir eldre og begynner å ta fatt på trening med ny giv.
🌞
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#179

Har selv løpt mye, men en kjip skade har satt en stopper for det en periode. Er så smått i gang igjen, og du verden så fort kondisen taper seg. Styrketrening blir det litt av - mer før egentlig. Uansett føler jeg meg aldri i bedre form som når jeg kommer god og svett fra en økt i marka. Senest i går. Eneste skår i gleden er at det er så stint av folk at det ikke er mulig å holde fornuftig avstand. Forbanna herk, det der.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#180

Dette er jo inspirasjonstråd og jeg kan, ikke uten en viss stolthet, nevne at jeg akkurat nå slapper av etter et måltid med temmelig mye K-vitamin. Nærmere bestemt grønnkål. Dette K-vitaminet skal visstnok - som vi har vært inne på annen steds hen - være gunstig mot den hersens koronaen. Eneste vesle minuset er at omtrent halvparten av denne h...... grønnkålen setter seg fast mellom tennene. Holdt på nå i 5-10 minutter for å f....skapen ut ved hjelp av tannpirkere og tanntråd. Håper allikevel at mange lar seg inspirere til å trøkke innpå med denne helsebringende grønnsaken. Og kål er jo sunt uansett hvordan man vrir og vrenger på det. :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»