Inspirasjonstråden!

Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

2060 trapper, I km gåing i tillegg, 100 hengende knehev og 100 knespark, + bryst, skuldre og triceps. Avslutning 600m svømmimg. Klar for en ny dag!
Utsikten fra taket. Godt å komme seg litt opp i høyden.
Utsikten fra taket. Godt å komme seg litt opp i høyden.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Råtass :-) Bra at du klarer å holde koken der borte og gikten i sjakk!

Jeg jobber fortsatt med dietten, eller lar dietten jobbe med kroppen er vel rettere sagt :lol: Jeg har ikke klart å komme igang med et fysisk treningsopplegg enda. Men jeg skal vel klare å komme igang før jeg reiser får jeg håpe. Litt usikkerhetsmomenter hvordan kroppen blir når kulda virkelig setter inn her.

Fra ca 125 kg i midten/slutten av august til 111 kg i skrivende stund (var 110,9 i går, 111 blank i dag) og Nutrilett dietten fungerer veldig bra for meg. Det smått komiske ved det er at det koster faktisk mindre enn ordinær mat. En eske med 25 shake-pakker koster 199 kr på Storlien (Eurocash, Sverige). Og 1 måneds forbruk er ca 6 slike esker. Altså 1200 kr. Supplerer med 1 protein-bar pr dag (ca 16 kr pr stk), så er det 480 kr. Totalt Nutrilett budsjett pr mnd altså på 1680 kr. Selvsagt kjører jeg normal middag innimellom, og favoritten hittil har vært Trondheims Sodd (hermetisert) med grønnsaker og kjøtt. Relativt magert men godt. Ikke noe ekstra tilbehør, bare varmer det opp og spiser det hele i en middag. Tar også ekstra vitaminer (Nycomed) 1-2 ganger pr uke, samt 1 brusetablett Calsium siden jeg har kuttet ut melk fullstendig.

Angående melk så prøvde jeg nettopp laktosefri melk i kaffen, og endte opp med veldig ubehag i mage/tarm utover kvelden/natta. Så det utgår med skyhøye kneløft.

Planen framover er å komme igang med DDP Yoga programmet igjen når jeg føler kroppen er klar for det. Jeg har også et "støtte-abonement" på treningssenter jeg kan bruke fram til mars neste år (jippi for å betale 500 kr pr måned for noe jeg ikke bruker!), så muligheten er der for det også.

Føler man seg litt syk og dårlig uten at man har noen diagnose/kjent problem så kan det være lurt å se litt på kostholdet og teste hva man føler når man fjerner det en ukes tid. Slutte med melk 1 uke feks. Slutte med brødmat 1 uke. For meg har det vært en "aha-opplevelse" når jeg begynte å eksperimentere med kostholdet. Feks for skjerpet mental fokus en periode, kutt alt av sukker og kjør på med kaffe om morgenen med en stor spiseskje usaltet smør :-) Det er ikke så ekkelt som det høres ut for og resultatet vil overraske. Meget skjerpende. Hjernen bruker mye fett i sine prosesser og fett absorberes i tarm-systemet. Ikke i leveren slik som sukker. Så det fungerer relativt raskt.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Det viktigste er å komme seg opp om morgenen og begynne å bevege seg, samt litt kaffe! Pri en. Pri to er å få i seg nødvendig næring, og pri tre er mer bevegelse. Trening kan være så mangt, men bevegelse og litt sosialt før lunsj er nr 4. Formiddagslur kan være lurt, og så mer bevegelse.

Blir ikke noe ferie her Robb :D
Vedlegg
Fint basseng for bevegelse. 30 meter langt
Fint basseng for bevegelse. 30 meter langt
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

Siste dag i Thailand brukes til å få kjørt ett par økter! Amari Residence Bangkok har ett lite men funksjonellt gym med frie vekter opp til 20 kg. Nok til å vedlikeholde, og ett brukbart svømmebasseng til å svømme en km eller to.
IMG_1375.JPG
IMG_1376.JPG
IMG_1377.JPG
IMG_1378.JPG
IMG_1379.JPG
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Første økt i Norge!
Favoritthotelet Sas Gardemoen
Favoritthotelet Sas Gardemoen
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#6

Jeg legger merke til at i det siste bildet i post 4 så står det 32 grader på tavla, og på apparetet det er bilde av i post 5 så står det 0,32, noe jeg antar er temperaturen i Norge? :lol: :lol: :lol: :lol:

Velkommen hjem :D Håper oppholdet her i steinrøysa går greit med tanke på helse og velvære.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Ble en natt til på hotel da båten var innstilt pga kuling!

Scandic Havet som er ett nytt moderne hotel med ett middels gym av thailandsk standard. Skammelig, men får no gjort en økt her også.
IMG_1687.JPG
IMG_1686.JPG
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

1,2 mil 649 høydemeter på 3 timer idag! Det å gå i trapper er tingen. Lenge siden jeg var i så god fjellform!


IMG_1738.JPG
IMG_1737.JPG
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#9

Så kjent ut der, Phay.

Engeløya i Steigen?

Engeløya, Steigen - 1994
Engeløya, Steigen - 1994

Etter en sykkeltur opp til TV-senderen i Steigen ble det en tur med bil helt ut på Bøsanden (hvis jeg husker navnet riktig).
Dette var helt tilbake i 1994. En fantastisk sykkeltur husker jeg :)
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Godt å være på ett skikkelig skrotgym igjen :-)

Trening og jobb 50 dager igjen
IMG_1745.JPG
IMG_1744.JPG
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»