Inspirasjonstråden!

Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#71

Endelig så fant jeg ett fantastisk gym i Yautthaya etter en mega bomtur på 8 km igår for å finne to nedlagte gym! Men dette var ett skikkelig skrotgym av klasse!

Og lykken er å finne protein drikke på turen også. Ikke alle utkantstrøk som kan skilte med det, samt en fin avslutning etter å ha trent i ett gym kun med vifter og gått tilbake 5 km.





95BD4BDA-7C46-40A1-B0D6-4AB5007CC4D4.jpeg
0C32712D-DBBB-454E-8BF5-7F7B1ED10EB4.jpeg
D988C5A1-6446-49A0-9990-50550E8E646D.jpeg
05724C44-AF59-4162-B842-C0F48C1CED46.jpeg
56786B22-7872-4E7A-BF6C-89F0CC100A39.jpeg
DD22B5C3-AE20-4B90-80AB-2F0CA9F29515.jpeg
0963A429-23CF-426F-A4D4-A5DE686ABCFF.jpeg
8AC3AE14-24D8-40EA-B796-DA7269515335.jpeg
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#72

Hehe bra du finner fram i "jungelen", Phay! :lol:

Vektnåla viste 109,4 kg i dag. Så da er jeg ned 2,5 kg etter jeg gikk over til å spise ca et halvt kilo Pomeran (tror jetg det heter) eller Som Oo på thai. En slags grapefrukt. Fyller vomma bra og ikke noen sukkerbomber.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#73

RobertX skrev: 26 apr 2019, 15:49 Hehe bra du finner fram i "jungelen", Phay! :lol:

Vektnåla viste 109,4 kg i dag. Så da er jeg ned 2,5 kg etter jeg gikk over til å spise ca et halvt kilo Pomeran (tror jetg det heter) eller Som Oo på thai. En slags grapefrukt. Fyller vomma bra og ikke noen sukkerbomber.
Den er mektig...pomelo heter det på engelsk..jeg liker den som er helrød inni..den synes jeg er best..de koster, de går for nærmere 500 bath på Tops hvis de har..skikkelig søt og god..akkurat som jentene i Thailand :D ..spøk til side såklart 8-) Jeg er så heldig å få den røde typen av noen vi kjenner av og til..
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#74

Det er bra at dere trener- aldri forsent. Selv om når man blir litt eldre tar det litt lengre tid. Selv muskelmasse kan man øke uansett hvor mange år man er- men det må gjøres en jobb..... :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#75

Overnattet i Bankok igår på Pride hotel en km eller så ifra Ikea på Bang Na. Fint hotel jeg pleier å overnatte på, og som har bra gymfasiliteter.

82A23BF0-37AC-49C7-B7AD-D8FEE4B7EB43.jpeg
B3F1E696-C823-4522-8FBF-E48654C77F00.jpeg
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#76

Måtte inspirere meg selv kraftig etter å ha vært borte i over 2 måneder. De 5 dagene med hotell på Gardermoen var godt for sulten og ikke bra for vekta :lol: :lol:
Først siste dagen der tok jeg meg sammen og kom meg på treningsrommet. Radisson som ligger rett ved terminalen har gode fasiliteter og kom meg i gang.

Vært hjemme snart en uke og appen MyFitnessPal er tatt i bruk igjen og har klart å ta av meg nesten 1,5 kg. Fornøyd så langt.

Nå er det bare å fortsette stå på fremover sommeren. Målet er 1 kg pr uke og det skal jeg klare :)

Har ikke satt noen mål på antall kg jeg vil ned i og det er bedre enn å stresse for mye med et vektmål, spesielt hvis det butter i mot. Det er uansett morsomt ta på seg klær som passer etter at de hadde "krympet i skapet" og se at de er for vide nå. :P
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#77

Litt lite inspirasjon her i det siste så tenkte denne kunne være noe. Så nettopp denne videoen som ble foreslått fra YouTube.

Enkel og grei metode bare man finner motivasjon og ikke jukser seg selv.

https://youtu.be/1Lc6Ulr0oy8
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#78

[mention]Utpåtur[/mention] Det holdt bra lenge, men høsten var et litt for bedagelig liv og en del av kiloene kom tilbake. En kg per uke var først og fremst for å komme tilbake til ny matchvekt jeg la grunnlaget for høsten 2018.

Fra august 2018 og frem mot jul samme året, i underkant av 20 uker gikk jeg ned 16 kg. Hovedsaklig grunnet at jeg tok kontroll på kostholdet, og da rett og slett mengden med mat. Glad i mat som jeg er har det alltid vært for lett å spise mer enn hva jeg har godt av.

Da jeg tok kontroll var det spesielt frokost, lunsj og kvelds jeg kjørte hardest på med mengdekontroll. Fant raskt ut av når jeg var i gang at det ikke var så vanskelig å kontrollere mengden middag heller.

For min del startet jeg litt bevisst på en tid på året hvor tilgang til ferske salater med tilbehør gjorde det lettere å starte. Jeg er glad gode salater men også der veide jeg en del av tilbehøret, spesielt proteinene som gjerne var kylling og fisk. Men gjerne biff i strimler også. Dressinger var hjemmelagde.

Jeg har alltid vært glad i brødmat og også der har jeg kuttet hardt i forhold til slik det var før. Fra jeg startet gikk jeg fra et par brød i uken til kanskje et brød på hele perioden fra august 2018 til jul.

I ettertid har det blitt kjøpt brød, men mer sporadisk og føler ikke samme behovet som før.

Som jeg nevnte tidligere i tråden for noe tid tilbake var det aller viktigste for meg å kontrollere mengden mat. Var streng med meg selv underveis og da jeg så at vekten begynte gå i riktig retning var det motiverende.

Gjorde nok noe som mange ikke anbefaler, og det var å legge meg godt under anbefalt daglig kaloriinntak ut fra min startvekt og mitt mål. En kg per uke i vekttap er mer enn anbefalt. For meg var det en nødvendighet å presse meg selv ned noe slik at jeg så det hjalp. Motivasjonen var bra hele veien og sjelden jeg syntes jeg savnet noe. Med å legge meg noe under i kaloriinntak kunne jeg i tillegg «fråtse» på lørdager uten dårlig samvittighet.

Er fornøyd så langt, men ikke ferdig. De late periodene har heldigvis ikke resultert i så stor oppgang at jeg synes det er problematisk. Har dog et langtidsplan om 10 nye kg før sommeren.

Nå her nede i Thailand har jeg klart å få relativt god struktur på kosthold igjen og noe trening blir det heldigvis også.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#79

I disse korona tider, kan man jo finne inspirasjon til å komme i bedre form, og forberede seg på starte opp på ett fitness senter når galskapen er over.

Litt over 9 minutter med gode solide gjennomførte treningstips.


🌞
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#80

Alt er mulig ;-)
Joakim Dahlberg har bygd sitt eget private treningsstudio
Vektene er støpt i B20-betong og gulvavrettingsmasse.

– Massen koster mer, men tåler også mer.

Også selve vektstangen er hjemmelaget – den fikk han låne av en annen.

Treningsbenken er utstyrt slik at Dahlberg kan trene benkpress, knebøy og pull-ups. Benken er kledd med kunstskinn.

– Mye av det jeg har brukt, er rester jeg har hatt liggende, men det hadde ikke kostet mye uansett.

Totalpris for vekter og benk anslår han til 1500 kroner.
Bilde https://www.bt.no/sprek/i/dOej21/da-nor ... -sitt-eget
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»