Coronavirus 2020

MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#1551

Belgia, en stormakt og et fremtidig lys for frihet, likestilling og "prosperity". Et land med uendelige naturressurser og innoativ homogen befolkning.
Likedann som Nederland, Frankrike, Italia, Spania og Tyskland. Jeg holder Portugal utenfor ligningen. De har portvin og noe annet som jeg ikke helt klarer å forklare...
Jeg vil gjerne ha motargumenter. :roll:
gunners
Innlegg: 513
Registrert: 26 des 2017, 21:14

#1552

Det er lett å være etterpåklok, men synes at Phay har noen gode poeng i sitt siste innlegg. Kan virke som Norge under oljealderen har hatt sin glanstid, men det spørs om det var så mye glans selv under den tiden. For en del, ja. Det har jo resultert i et pris- og kostnadsnivå vi hadde klart oss bedre uten og er en av hovedgrunnene til at Norge nok gå tøffere tider i møte enten vi hadde fått denne korona pandemien eller ikke. Vi hadde den gang sterke fagforeninger og politikere som ikke ville miste velgere. Og innen skipsfart forsvant jo en god del arbeidsplasser under påskudd av for høye lønnsnivåer. Og tegn på nedgangstider var det vel å se også i andre vestlige land. Verdens befolkningsantall bare øker og øker og forsterker problemer. En fordel å være mer selvforsynt i matveien enn vi er i dag. Og Oljefondet er jo ganske utsatt ved en finanskrise. Og denne pandemien kan vare svært lenge.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#1553

gunners skrev: 07 jul 2020, 10:43 Det er lett å være etterpåklok, men synes at Phay har noen gode poeng i sitt siste innlegg. Kan virke som Norge under oljealderen har hatt sin glanstid, men det spørs om det var så mye glans selv under den tiden. For en del, ja. Det har jo resultert i et pris- og kostnadsnivå vi hadde klart oss bedre uten og er en av hovedgrunnene til at Norge nok gå tøffere tider i møte enten vi hadde fått denne korona pandemien eller ikke. Vi hadde den gang sterke fagforeninger og politikere som ikke ville miste velgere. Og innen skipsfart forsvant jo en god del arbeidsplasser under påskudd av for høye lønnsnivåer. Og tegn på nedgangstider var det vel å se også i andre vestlige land. Verdens befolkningsantall bare øker og øker og forsterker problemer. En fordel å være mer selvforsynt i matveien enn vi er i dag. Og Oljefondet er jo ganske utsatt ved en finanskrise. Og denne pandemien kan vare svært lenge.
det er meget sundt med denne « slankekuren»
og nordmenn har alltig klart og tillpasse seg harde tider,
dette Phay driver med er virklig gjennomtengt
og framtids og nåtids rettet,
tenker på alle nordmenn
oppigjennom som
har kjøpt noe rødtre boliger og ikke
en grønt flekk
ingen ting og gjøre

vel ( som sakt da nøden er størst spiser selv
fanden fluer),
detta kommer norge over, det vil ta lang tid og omstille systemene,
men det går,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#1554

Internasjonal turisme satt på vent.
Så på TV i går at hæren la ut mye piggtråd oppe ved grensa til Mae Sai.De har tatt mer enn 3000 ulåvlige migranter som ville inn å søke arbeide.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... put-on-ice

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... virus-risk
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#1555

US har formelt gitt beskjed om at de vil trekke seg ut av WHO , lederen under møter og pressekonferanser vil derfor ikke delta på en stund for å delta i diplomatiske møter med US.
Er jo store meningsforskjeller på hvordan pandemien skal takles også , fra WHO som på,sine pressekonferanser maner til felles kamp mot viruset og Trump som vil åpne opp mens viruset sprer seg i flere stater.
Nå kan jo en slik beslutning endres eller trekkes tilbake fra US men mange mener det må en ny president til før det skjer.
Ikke godt å si hvor den jevne Amerikaner står i det spørsmålet ,når meningene om hvordan stanse viruset er så politisk , og frontene står så langt fra hverandre.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... =share-btn
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1556

I Thailand så har ikke tallet på døde øket på ganske lang tid, og står fremdeles med 58 døde i protokollen.

A.H.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#1557

Norske smitteall ligger i grenseland sier Nakstad , Vi fikk litt økning men ligger på 1 i sperdningstall og har holdt det der i lang tid.
Italienerene har derimot en stadig reduksjon og har holdt det nede lemge nå. Slikt synes også på tallene derifra, hvor det etterhvert er flere og flere 0 fra de forskjellige regioner.
Dagvladet nyhetsstudio kl 07.09

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=37307

https://datastudio.google.com/reporting ... page/KmQMB
2020-07-08 17.09.54.png
2020-07-08 17.01.18.png
2020-07-08 17.00.35.png
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#1558

Hm, kanskje det er bedre å vente med å bestille Thailandsturen.....

New Evidence Casts Doubts on Accuracy of Thailand’s Official Coronavirus Statistics
Skeptics long have said Thailand’s official count of coronavirus cases can’t be trusted. Two pieces of evidence emerged Friday that proves them right.

Up-to-date excess deaths statistics are not available, but, for example, by March, Thailand had almost 2,400 more deaths than usually reported, 40 times the 57 deaths officially attributed to Covid-19 by the end of that month.

For the past 25 days, the CCSA has reported no confirmed cases of Covid-19 being spread in the community. The only cases, it said, were those found in Thais returning from overseas who were already in government quarantine.

But a report out of Yangon Friday afternoon casts doubt on the CCSA’s figures. Yangon said 23 migrant laborers deported from Thailand on June 8 all tested positive for the coronavirus.
Dr. Suwannachai Wattanayingcharoenchai, the department’s director-general, said the ministry has conducted nearly 100,000 coronavirus tests on medical personnel, delivery people, public-transport officials, prison guards, inmates, mail carriers, migrant workers and those working in public and entertainment venues.

That high-risk population was tested randomly using statistical sampling methods with everyone receiving the most-accurate Reverse Transcription PCR test. He said 80 percent of those tested were found to be virus-free.

The real news, however, involves the other 20 percent. These approximately 20,000 people were all found to have coronavirus antibodies, meaning they had been exposed to, or even infected with, the coronavirus but never developed symptoms serious enough to warrant a doctor’s visit.

Twenty thousand. Suddenly those 3,142 confirmed cases look impossibly low.
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#1559

anmeno skrev: 08 jul 2020, 19:01 Hm, kanskje det er bedre å vente med å bestille Thailandsturen.....

New Evidence Casts Doubts on Accuracy of Thailand’s Official Coronavirus Statistics
Ja tror jeg ville ventet med thailandturen:) Men som en av kildene du henviser til så er det ikke høy overdødelighet. Overdødeligheten (offisielle tall) er ikke statistisk signifikant som det heter. Det er ikke mere enn noen helger med fyllekjøring. Det er vanskelig å finne troverdige tall, men kanskje det dør omtrent like mange som i 2018. Jeg har lest om mange som har hatt store problemer med SARS Cov2, mange følgesykdommer, men kjenner ingen som har hatt store problemer. Det har kanskje sammenheng med at jeg bor på bygda. Det sagt så er offisiell smitte i både Thailand og Norge lav så tror det blir åpnet for turisme i begge land i løpet av året
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1560

Det har vært ingen rykter i forbindelse med koronaen her i distriktet hvor jeg oppholder meg, og det eneste jeg merker er at thaier oppfører seg litt anderledes mot meg, og holder avstand mer enn de gjør til sine landsmenn. Andre ser mer brydd ut, så jeg har virkelig følt at jeg for en gangs skyld er utlending i Thailand i motsetning til før. Mulig jeg er mer observant og føler sterkere på de nå, enn tidligere, men jeg ser det jo at det er slik også. Når det er sagt så er det virkelig ikke mange utlendinger i distriktet rund her vi bor og i Chaiyaphum i forhold til Petchabun som er nærmeste provins hovedstad for oss, som vi også reiser til. Der virket det litt mer normalt enn her. Når vi har vært ute og kjørt sykkel i fjellene så er det så og si kun thaier, og ser nesten ikke en eneste utlending lenger på veiene, men derifmot så har antallet thaier ute på veiene på motorsykkel økt betraktelig, så det virker som eventyrlysten og utfartstrangen der har økt i forhold til før. Vi møter motorsykkel gjenger fra noen få til titalls på veiene nå med alt som kan kjøres av to hjul, og de har vært hjemme og skrudd på de merkligste konstruksjonene for å få med seg bagasje enkelte av de også. Så ser ut som Koronaen har fått de til å føle litt på det å komme seg ut i distriktene, og nå ikke bare er biler de ferdes med. Masse unge folk.


Her er det fra Phu Thap Buek forrige helg med traffik kaoset der

🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»