Coronavirus 2020

Svar
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#1

Fant en artikkel om utbruddet på RT som var litt interessant.

https://www.rt.com/news/478997-bat-soup ... rus-wuhan/

Bildet at flaggermus-suppa var nå ikke noen høydare. Utrolig hva de spiser i Asia...
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#2

Denne artikkelen fra 2017 er ganske interessant.....

Inside the Chinese lab poised to study world's most dangerous pathogens
A laboratory in Wuhan is on the cusp of being cleared to work with the world’s most dangerous pathogens

Some scientists outside China worry about pathogens escaping, and the addition of a biological dimension to geopolitical tensions between China and other nations.
olek
Innlegg: 92
Registrert: 21 okt 2017, 08:35

#3

Snakket med en i går som opprinnelig skulle på jobbreise til Wuhan i Kina nå i helgen, disse planene er selvfølgelig avlyst. Han viste meg sms hadde hadde mottatt fra de han hadde avtalt å møte hvor det sto at situasjonen er 99% underkommunisert av kinesiske myndigheter og at folk døde "overalt".
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

olek skrev: 27 jan 2020, 18:54 Snakket med en i går som opprinnelig skulle på jobbreise til Wuhan i Kina nå i helgen, disse planene er selvfølgelig avlyst. Han viste meg sms hadde hadde mottatt fra de han hadde avtalt å møte hvor det sto at situasjonen er 99% underkommunisert av kinesiske myndigheter og at folk døde "overalt".
dette «har ant meg en stund»,
kina hadde ikke isolert den byen med 11 mill
innbyggere,i hubei provinsen
for ingen ting myndighetene har nok forsøkt
og ikke spre sannheten av mange årsaker
men da en ser « propaganda» filmene om bygging av nå to feltsykehus forstår ivertfall
jeg alvoret!,
det hele er skremmende!, nok,
en for bare krysse fingra🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#5

Kode: Velg alt

           https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-01-27/worried-angry-and-isolated-life-under-wuhan-s-lockdown      
                                  
av befolkningen har 5 milioner kommet seg ut før byen ble avstengt
Vedlegg
CBF8B67E-805D-493D-AEEB-B137F859ECF9.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#6

Ministeren for helse i Thailand har instruert de lokale helsemyndigheter om ikke å rapportere mistenkte eller bekreftede tilfeller av Coronaviruset.

Her ser det ut som at det de fleste tenker er viktig informasjon skal skjules.

Ser ikke en eneste god grunn for å vente med å få ut denne informasjonen uten at den skal gjennom byråkratiet!


Health Ministry issues directive on coronavirus reports
The health office in Chiang Mai said on Monday (January 27) that the Public Health Ministry had instructed provincial health offices to stop reporting the numbers of suspected and confirmed coronavirus cases and wait for the official announcement from the ministry after China announced a ban of all flight to the province after February 7.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Hva er risikoen sett opp mot vanlig influensa? Har ikke lest meg opp eller studert viruset, da det er lite jeg kan gjøre med det før det eventuelt treffer oss.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#8

kopi fra en god venn som har veldig mye i china, på spørsmål om utbredelse svarer han følgend

« Hei. Jeg egentlig ikke hva jeg skal si. Myndighetene underrapporterer helt klart men døde over alt er nok ikke sant. Vi har et kontor i Wuhan men alle ansatte holder seg inne. Alt er jo stengt så de har lite å fortelle. Snakker med min partner i fabrikken vår nær Shanghai og overalt er det nesten folketomt. Myndighetene skremmer jo vannet sv folk. Så på dagsrevyen fra norge igår og hjemme sier de jo at dette er en smittsom influensa. De aller fleste blir bare litt dårlig. Noen litt mer og heldig få veldig syke og de har oftest en underliggende sykdom. Asiater et jo redd for det meste. Ikke slik som deg og meg. Men å reise til kina nå frarådes. Ikke pga virus men kaos. Ha en fin dag videre.»
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#9

Ser det begynner å komme videoer på youtube fra de 2 nye sykehus som oppføres, blir cist et par dager forsinkelse , samtidig kom det frem i komentatorene på den ene videoen at flaskehalsen ser ut til å bli bemanning. Det er vist fullt opp å gjøre for perosnalet på eksisterende sykehus.
Nå er jeg ikke i tvil om at de fikser dette med å få reist sykehusene på kort tid.
Dette er ikke sykehus men viser vel kapasiteten de besitter.

https://youtu.be/acLSbNxUP3s


Ps klimaperspektivet i videoen var utilsiktet
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#10

Synd kinesiske myndigheters rapportering av faktiske forhold virker å være mer eller mindre notorisk upålitelige. Det gjør det hele enda mer uoversiktlig og uforutsigbart.
Passer oss j.... dårlig, da vi har tenkt oss til Thailand i sommer. Og selvsagt er konspirasjonsutklekkere i full gang med avsindige spekulasjoner, reinspikka pølsevev og desinformasjon. Akkurat som i klima-saken. :(
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»