Coronavirus 2020

Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#1561

Langsomt så langsomt går det alikevel fremover.
Men har ikke sett noe liste over hvilke land en kan få kjærestebesøk fra.

https://www.nrk.no/nyheter/apner-for-kj ... 1.15085751
20200710_125646.png
20200710_125952.png
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#1562

I vg var d nå en muliget stille spørsmål til fhi.
Sendte inn spørsmål om thailand, så får se om svar :-)
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#1563

:D
Erklæring om kjæresteforhold
til bruk ved innreise
https://www.udi.no/globalassets/global/ ... orhold.pdf
Livet mitt er en dans på nevroser :D
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#1564

Da ble det ikke åpnet for Thailand enda.

Men:
Det er jo mulig å reise til Thailand om Thailandske ambassade i Oslo gir reisetillatelse. Problemet er jo å få reiseforsikring. Jeg fant et forsikringsselskap som gir covid19 dekning og 120 dager kostet 6300,- kroner.

Noen som har hørt om https://heymondo.com/ ?

Jeg håper jo på å tilbringe vinteren i Thailand igjen :)

Mvh
Apekatt1

Redigert: Prisen var for 2.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#1565

Tålmodig har de i WHO gitt råd om hvordan verden bør reagere på viruset, noen har lyttet og andre ikke. Den manglende felles responsen er en ting lederen nå tar opp, Han oppfordrer ennu en gang til felles front, og kommer vel med sin sterkeste kritikk hitil. Pakket inn med opplysning om at det er den største trusselen nå , enda større enn viruset i segselv.
Europa åpner opp og her forventes en økning, så får en se hvem vei det bærer. Men kanskje ikke så stort bidrag til å slå ned.
Har andre land stengt ned innreise for å slå ned viruset kan vi kanskje ikke forvente at åpner for oss med vår holdning.
Nå lever vi i såkalt frihet så vi får reiseråd , legalt sett kan vi blåse i de og si til osselv at vi ikke bryter noe lov.
På lik linje med de,som dro til Sverige, selv mens Svenskerne ble oppfordret til å ungå unødig reiser i eget land..
Det eneste som kan stoppe oss i vår frihet er at andre nekter oss å komme inn på lik linje som vi stanset andre, noe som vel er 2 sider av samme sak.Vi vil i en fri verden ikke forby noen å dra noe sted men enkeltland kan nekte andre å komme inn.
Det er kanskje lettere å forholde,seg til råd med situasjoner vi har erfaring og kjennskap til.
Som i DK drukner mange tyskere hvert år de har ikke kjennskap til undervannstrøminger og driver til havs på seilbrett ,bare fordi de ikke lytter på råd, eller alle som ble,reddet sist helg i småbåter fordi de ikke lyttet på råd om været. (mange nye båteiere i år) eller alle,de utlendingene vi skal redde fra fjellet, de lytter heller ikke på råd om været.Råd som folk med erfaring fra situationer lytter til og kanskje rister litt på hodet av de som ikke lytter.De,bryter vel tross alt ingen lov de heller som trosser slike råd.
Nå har vi i vesten ikke så stor erfaring med epedemier så kanskje derfor vi ikke lytter så mye på råd.
Kan jo også være en grunn til at land med erfaringer fra slikt lytter mere til sine respektive myndigheters råd og derfor har lavere tall..
Videoen på linken starter på avsnittet hvor en tydelig beveget leder i WHO gir utløp for sitt syn på verdens respons på viruset.

https://edition.cnn.com/2020/07/10/worl ... +Recent%29
2020-07-10 15.28.58.png
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#1566

Olav Seglem skrev: 10 jul 2020, 14:03 I vg var d nå en muliget stille spørsmål til fhi.
Sendte inn spørsmål om thailand, så får se om svar :-)
Jeg tolker dette,ihvertfall som Thailand også. Forløpig teori så vil tiden vise hva praksis blir.
Screenshot_2020-07-10-22-11-47.png
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#1567

Wood1958 skrev: 10 jul 2020, 22:13 Jeg tolker dette,ihvertfall som Thailand også. Forløpig teori så vil tiden vise hva praksis blir.

Screenshot_2020-07-10-22-11-47.png
Da begynner jeg med å skaffe de nødvendige dokumentene å sende nedover,

Hva med forsikring og flyreisen med mellomlandinger kan det bli en utfordring?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#1568

Reinkarnert Pelle skrev: 11 jul 2020, 04:49 Da begynner jeg med å skaffe de nødvendige dokumentene å sende nedover,

Hva med forsikring og flyreisen med mellomlandinger kan det bli en utfordring?
Håper du følger opp med hvordan det går, ikke vet jeg om praksis for Thai forsikring under disse covidtider. Håper de ikke har samme praksis som de Norske , da blir det jo stopp der.
Regn også med at vedkommende skal i karantene ved retur til Thailand, er hun i jobb så kan slikt også redusere mulighet med tiden hun kan være på besøk.
Flyreiser går sikkert , men kan kanskje bli rift om biletter og dyrt. Jeg ser det er flere land i EU nå som har åpnet for Thailand.Men det får vel etterspørselen til å stige så det etterhvert blir flere fly.
Ønsker deg lykke til med besøk
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#1569

Dette er ikke en spådom, men en pinpoint nøyaktig predikasjon. Thailand vil gå konk. Og det er ikke deres egen skyld, men kinas tørst etter territorier og makt. Derfor:
Kinas kommunistiske parti og ledere burde få alt av helvete og ild ned i strupen. :evil:
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#1570

Dret ble dessverre ikke noe konkret svar på mitt spørsmål om Thailand fra FHI i gårdsdagens VS-innlegg.

Men det var en annen person som spurte om Maldivene.
Til dette ble det svart at FHI ville nå komme med oppdaterte reiseråd hver 14 dag og at de i slutten av måneden (juli) ville se på land også utenfor Europa.
Ut fra norsk turiststrøm skulle vel Thailand være et av de første så ble vurdert, men er jo aldri "trygg" på det offentlige :-)
La oss håpe det beste......
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»