Coronavirus 2020

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#871

[mod=Moderator]Sitering av innlegg.[/mod]

Igjen må jeg be om at innlegg siteres og krediteres på riktig måte.

Det begynner bli alt for mange ganger jeg har sagt fra om dette og det skulle være helt unødvendig å måtte gjenta dette.

Riktig bruk av sitering, og også henvisning til kilder er viktig. Brudd på dette kan få konsekvenser for Asianet.no.
Hvis det skulle skje at det kommer et krav fra en rettighetshaver på bruk av noe som er beskyttet av lov om opphavsrett så vil jeg mest sannsynlig ikke ha noen andre valg enn å stenge med Asianet. Det er ikke et selskap med inntekter og driften betales av undertegnede. Å stadig måtte si i fra om dette er en kilde til stor frustrasjon.

Virkemidler:

Det er noen ting å gjøre; sletting, advarsler, utestengelse eller forhåndsgodkjenning av innlegg.
Ingen av disse er ønskelig. Vi alle ønsker flest mulige aktive her inne og i tillegg ønsker ikke jeg enda mer jobb med å skulle lese igjennom innlegg på forhånd.

Viser igjen til dette innlegget: Sitering av innlegg

Oppskriften er enkel og dere kan benytte kategorien Test for å lære dere funksjonalitet.

Blir det ikke bedring nå så blir jeg å iverksette de aksjoner som jeg kan!

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#873

riflefish skrev: 03 apr 2020, 11:11 Thailand,
media melder om mulig 24 timers portforbud neste uke pga økende dødsfall
( offisielle tall er 4 siste døgn)?!

https://www.khaosodenglish.com/politics ... -reported/
jeg sendte dette til en jornalist i thailand
han understreker at dette kun er et rykte!
kha sod thai og thairat der skriver de mye
« rart» og er ikke og stole på.
men det er kun den fb siden jeg la ut i går
som er offisiell,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#875

Tore Bustad skrev: 03 apr 2020, 09:51
Vi vet i det hele tatt lite, så å argumentere for noe annet enn drastiske tiltak for å unngå spredning, med håp om å holde tallet så lavt som mulig fram til vi får vaksine (tidligst 12-18 måneder, hevder de) og/eller medisiner (men medisiner er det håp om at kan komme tidligere, og det er masse under testing allerede), synes i hvert fall for meg å være et sjansespill uten like.
Her er jeg enig. Vi vet at tusenvis av medisinske inngrep og behandlinger utsettes. Jeg har en ørliten mistanke om at dette er noe underkommunisert. Og det har jeg faktisk langt på vei forståelse for. For så vidt jeg vet, benektes det ikke.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#876

Ser ut til at Italia holder kursen fra de senere dager, det er å håpe på at veksten i nye tilfeller faller og antall,friskemeldte øker.
Nå er ellers depbatten om masker på full fremarsj igjen , enkelte stater vil innføre bøter for å ikke ha tildekket munn og nese.i US
Nytteverdien diskuteres men som andre tiltak så er det vist andre forhold i andre land, det være seg Tbane og bosetning osv.
Så her må det vist komme regler tilpasset oss i Norge om det skal gjelde oss.
Fra vg og,statistikker fra Italia
https://www.vg.no/nyheter/i/naxLOL/fhi- ... ke-forhold
https://datastudio.google.com/u/0/repor ... page/RdlHB
2020-04-03 23.17.06.png
2020-04-03 23.10.04.png
2020-04-03 23.09.17.png
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#877

Sverige vurderer å anmelde Frankrike. Hentet fra VG.
07:49Martha Holmes
SVERIGE VIL ANMELDE FRANKRIKE
Sverige vurderer å anmelde Frankrike til EU-kommisjonen etter at 4 millioner ansiktsmasker som var bestilt av Mölnlycke fra Kina, ble stanset i Frankrike.

Minister for utenrikshandel Anna Hallberg sier at Frankrikes handling er et brudd på reglene for det indre marked.

Hun sier at det er alvorlig fordi hvis alle land gjør som Frankrike, blir det et problem for alle, siden ingen alene klarer å skaffe alt som trengs av beskyttelsesutstyr.

En del av Mölnlyckes masker skulle videre til Italia og Spania, de hardest rammede landene i Europa. Men Frankrike innførte for få dager siden en regel om at landet har rett til å beslaglegge produkter til kampen mot koronaviruset som er innom landet.(NTB)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#878

sikry skrev: 04 apr 2020, 05:39 Sverige vurderer å anmelde Frankrike. Hentet fra VG.
Nå snakker vi!
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#879

🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#880

Phay skrev: 04 apr 2020, 08:40
Ser det står untak helsepersonel og pasient. vil det si at du eventuelt IKKE kan dra til sykehus på egenhånd?
Og hvordan ligger det an med å forlate farmen for å dra på sykehus i et annet distrikt om det blir lokale karantener?
Det er ellers kommet årets fjellvettsregler til påsken i ABCnyheter, kan kanskje også brukes i karantene i TH

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livs ... rantenetid
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»