Coronavirus 2020

MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2101

Poenget? Det blir som å bake en kake med råtne egg. Uspiselig.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#2102

MrDemongas skrev: 18 sep 2020, 13:40 Poenget? Det blir som å bake en kake med råtne egg. Uspiselig.
Vi har vel sett en tendens at endel innvandrer grupper ikke har vært særlig flinke, her nede i solskinn fylke har det vært flere eksempler på det. Men som vi alle veit så sprer etnisk norske smitte også. Etter mange mnd med restriksjoner og forbud har nok vi begynt å bli lei, samtidig som denne pandemien på langt nær er så farlig. Den er til de grader blåst opp i proposjoner, godt hjulpet av et media som har hatt gode tider, og smir mens jernet er varmt. Også her inne sitter det noen karer som tror dette er dommedag. Jeg sier bare den dagen det kommer et virus som virkelig tar liv, i klassen 10 talls millioner el kanskje hundrevis. Men vi skal fortsatt bruke hue, og følge reglene som myndighetene setter, men de vinglet mye og laget usikkerhet.


De skulle brukt mye mer tid og ressurser på testing, og isolering.
Testestasjoner skulle vært på alle hjørner og arbeidsplasser, flyplasser og grenseoverganger.
Temperatur scanning er vel nesten obligatoriske i Thailand? Hvis du skal inn på et kjøpesenter ( hverfall var det det)
Munnbind skulle vært påbud fra dag 1.

Og ettersom viruset ikke har (foreløpig) kreve flere liv og svært få har blitt alvorlig syke, så kan jeg skjønne at folk gir litt f.. nå.
Nå håper jeg bare ikke norge blir rødt land, og vi ikke velkommen inn i Thailand.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#2103

CAT skrev: 18 sep 2020, 14:15 Vi har vel sett en tendens at endel innvandrer grupper ikke har vært særlig flinke, her nede i solskinn fylke har det vært flere eksempler på det. Men som vi alle veit så sprer etnisk norske smitte også. Etter mange mnd med restriksjoner og forbud har nok vi begynt å bli lei, samtidig som denne pandemien på langt nær er så farlig. Den er til de grader blåst opp i proposjoner, godt hjulpet av et media som har hatt gode tider, og smir mens jernet er varmt. Også her inne sitter det noen karer som tror dette er dommedag. Jeg sier bare den dagen det kommer et virus som virkelig tar liv, i klassen 10 talls millioner el kanskje hundrevis. Men vi skal fortsatt bruke hue, og følge reglene som myndighetene setter, men de vinglet mye og laget usikkerhet.


De skulle brukt mye mer tid og ressurser på testing, og isolering.
Testestasjoner skulle vært på alle hjørner og arbeidsplasser, flyplasser og grenseoverganger.
Temperatur scanning er vel nesten obligatoriske i Thailand? Hvis du skal inn på et kjøpesenter ( hverfall var det det)
Munnbind skulle vært påbud fra dag 1.

Og ettersom viruset ikke har (foreløpig) kreve flere liv og svært få har blitt alvorlig syke, så kan jeg skjønne at folk gir litt f.. nå.
Nå håper jeg bare ikke norge blir rødt land, og vi ikke velkommen inn i Thailand.
Blir det ikke litt inkonsekvent med tiltak om viruset er så uskyldig?
Må vel bl flere som gir blanke i tiltak om det ikke er oe å bekymre seg for?
Danskerene prøver nå å endre holsninger som der også har bitt seg fast

.
- Det er ingen aldersgrupper som slipper unna. 14 prosent av de nyinnlagte er under 30 år, advarer Sundheds- og eldreminister Magnus Heunicke.

Også Frederiksen advarer mot antakelser om at det kun er de eldre som rammes av covid-19.

- Mange sier at coronaviruset ikke er farlig, og at det bare er de eldre som rammes hardt av viruset. Sånn er det faktisk ikke. Mange - også unge - kan få senskader som luftveisproblemer, muskelsmerter og nedsatt smak- og luktesans.
kl 13,43
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=43050
torbus

#2104

CAT skrev: 18 sep 2020, 14:15 Nå håper jeg bare ikke norge blir rødt land, og vi ikke velkommen inn i Thailand.
Det tror jeg vi er allerede, og i følge Nakstad i dag, er det ikke utenkelig at Oslo om kort tid vil være den hardest rammede byen i Europa.

Etter min oppfatning har FHI og talsmenn for regjeringa mye av skylda for at det utvikler seg i den retning. Med så mye uklare råd, diffuse anbefalinger om munnbind i stedet for påbud selv på smekkfulle tog og busser (har fortsatt inntrykk av at de egentlig ikke vil at vi skal bruke det), karantene-regler ingen ser ut til å skjønne særlig mye av (og som uansett ingen sjekker at følges) og talspersoner som ser ut til å synes det er viktigere at folk som bryter reglene ikke må føle skam enn at de faktisk bryter reglene, selv om det å bryte reglene i verste fall kan resultere i at hele byen må stenges av, så er det kanskje ikke så rart at mange synes det er vanskelig å forholde seg til smittevern.

Men nå får vi trolig bølge nummer 2. Kanskje det får folk til å våkne. Og så gjelder det bare å gjøre det man kan for ikke å bli smitta selv.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2105

Tore Bustad skrev: 18 sep 2020, 16:35 Det tror jeg vi er allerede, og i følge Nakstad i dag, er det ikke utenkelig at Oslo om kort tid vil være den hardest rammede byen i Europa.

Etter min oppfatning har FHI og talsmenn for regjeringa mye av skylda for at det utvikler seg i den retning. Med så mye uklare råd, diffuse anbefalinger om munnbind i stedet for påbud selv på smekkfulle tog og busser (har fortsatt inntrykk av at de egentlig ikke vil at vi skal bruke det), karantene-regler ingen ser ut til å skjønne særlig mye av (og som uansett ingen sjekker at følges) og talspersoner som ser ut til å synes det er viktigere at folk som bryter reglene ikke må føle skam enn at de faktisk bryter reglene, selv om det å bryte reglene i verste fall kan resultere i at hele byen må stenges av, så er det kanskje ikke så rart at mange synes det er vanskelig å forholde seg til smittevern.

Men nå får vi trolig bølge nummer 2. Kanskje det får folk til å våkne. Og så gjelder det bare å gjøre det man kan for ikke å bli smitta selv.
på sett og vis er jeg glad for og være i thailand
og « regimets» sterke regime for og ikke spre smitte,
men må si jeg lurer hva som gjør at
det FHI har lempet sånn på tiltak i norge,
det var jo bra, så kom sommern og slik jeg har oppfattet situasjon hjemme
virker det som ( spesielt yngre» ) i sommer
har gitt nærmest blaffen!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#2106

Tore Bustad skrev: 18 sep 2020, 16:35 Det tror jeg vi er allerede, og i følge Nakstad i dag, er det ikke utenkelig at Oslo om kort tid vil være den hardest rammede byen i Europa.

Etter min oppfatning har FHI og talsmenn for regjeringa mye av skylda for at det utvikler seg i den retning. Med så mye uklare råd, diffuse anbefalinger om munnbind i stedet for påbud selv på smekkfulle tog og busser (har fortsatt inntrykk av at de egentlig ikke vil at vi skal bruke det), karantene-regler ingen ser ut til å skjønne særlig mye av (og som uansett ingen sjekker at følges) og talspersoner som ser ut til å synes det er viktigere at folk som bryter reglene ikke må føle skam enn at de faktisk bryter reglene, selv om det å bryte reglene i verste fall kan resultere i at hele byen må stenges av, så er det kanskje ikke så rart at mange synes det er vanskelig å forholde seg til smittevern.

Men nå får vi trolig bølge nummer 2. Kanskje det får folk til å våkne. Og så gjelder det bare å gjøre det man kan for ikke å bli smitta selv.
Nå er vi enig👌🏻
Lucifer is back :evil: :twisted:
torbus

#2107

riflefish skrev: 18 sep 2020, 16:48 på sett og vis er jeg glad for og være i thailand
og « regimets» sterke regime for og ikke spre smitte,
men må si jeg lurer hva som gjør at
det FHI har lempet sånn på tiltak i norge,
det var jo bra, så kom sommern og slik jeg har oppfattet situasjon hjemme
virker det som ( spesielt yngre» ) i sommer
har gitt nærmest blaffen!
Thailand er definitivt tryggere enn store deler av Norge nå, og når det gjelder smitteverntiltak kan vi være enige om dette er et område hvor autoritære land har en fordel. I Norge er alt som lukter av tvang utenkelig (noe jeg synes er sprøtt, da dette er en unntakssituasjon).

Hva smitte angår har Thailand gjort så mye riktig at de såvidt jeg har lest er et av to land som skal fremheves som skoleeksempel i en dokumentar om pandemien.
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#2108

riflefish skrev: 18 sep 2020, 16:48 på sett og vis er jeg glad for og være i thailand
og « regimets» sterke regime for og ikke spre smitte,
men må si jeg lurer hva som gjør at
det FHI har lempet sånn på tiltak i norge,
det var jo bra, så kom sommern og slik jeg har oppfattet situasjon hjemme
virker det som ( spesielt yngre» ) i sommer
har gitt nærmest blaffen!
Ser at tiltakene i thailand fremheves, men noe av det de holder på med der også er bare spill for galleriet gir kun falsk trygghet.
Jeg begynte å spørre vilken temperatur de målte på med når de scannet før folk slapp inn. Laveste målte temp var 32 og stort sett aldri over 35 grader.
Så da skal man vel kunne ha temmelig høy feber for å ikke slippe inn.
Jeg er gjerne iskald og kynisk, men det får da være måte på. :roll:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#2109

Wood1958 skrev: 18 sep 2020, 15:36 Blir det ikke litt inkonsekvent med tiltak om viruset er så uskyldig?
Må vel bl flere som gir blanke i tiltak om det ikke er oe å bekymre seg for?
Danskerene prøver nå å endre holsninger som der også har bitt seg fast

.



kl 13,43
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=43050
Vel, jeg har og er av den oppfatningen av at media blåser opp dette. Viruset er ikke uskyldig, det er endel folk som er i såkalt risiko grupper. Som jeg skriver, skulle vi hatt mer testing og isolering.
Det har vært dårlig håndtert av myndighetene fra dag 1. Noe du veit jeg har skrevet flere ganger her.
Vi ble tatt med buksa nede, verdens rikeste land hadde ikke beredskaps plan el utstyr på lager.
Hvorfor testes det ikke mye mer.. hvorfor er det frivillig testing på Gardemoen?
Hvorfor testes ikke folk på vei inn på kjøpesenter, skoler,?
Hvorfor har vi ikke munnbind?
Hvorfor skal ikke folk føle skam, når de blir tatt i å arrangere 3 dg brylup.?
Hvor er konsekvensene ??

Som du skriver: « Men nå skal det bevilges penger til test på grensa på neste års budsjett»

Hvis det er tilfelle da, skal vi virkelig måtte vente til neste års budsjett er bestemt om vi skal teste på grensa??
Skulle vel vært gjort for lenge siden. Eneste mulighet til å få kontroll er testing, testing, testing og isolering(karantene)
Og strenge bøter for å bryte de......🤬🤬🤬
Jeg registeret at du er stor fan av den jobben Erna og myndigheten gjør. Men jeg synes de gjør en ræva jobb.
For ikke å snakke om da de tillot 15000 å demonstrere i våres.
Men når det kommer til imigranter og veldferdsflyktninger så er det ikke måte på hvordan politikerene overgår hverandre i få brukt mest mulig peng.
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#2110

https://www.nrk.no/urix/forsker-ber-nor ... 1.15165511

Her ser dere hva den norske regjeringen og pk media er opptatt av. Vi kommer til å ruinere oss på slike idiotiske symbol tiltak. Det gjenspeiler egentlig hvor på tryne galt er i dette landet.
Regjeringen burde hatt fokuset på covid situasjonen i landet, og ikke fremstå som gohetsapostler som bruker «våres» penger.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»