RobertX's STORE slanketråd!

RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#31

Utviklingen har vært relativt stabil men i og med at jeg var i 70-års dag til ei tante sist helg så ble kostholdet den helga mer "normalt" :D

Er i skrivende stund 106,5 kg og føler meg noenlunde frisk og fin. Bare ryggen/skjellettet som har vært skikkelig vond siste dagene etter kulda slo til her i barteland.

Var en snedig foreteelse å skulle kle meg opp for reise og til fest. Første jeg la merke til var jo at dongeribuksa var flere nummer for stor. Men alt løser seg med et godt belte :lol: Så var det dressen som sto for tur og den er det vel 20 kilo siden jeg prøvde.Den var jo også for stor. Men bukse-seler var en genial løsning der :D Så det ble ikke så verst likevel.

Føler meg veldig klar for å fortsette på de neste 10 kg som skal av nå. 19 kg på 3 måneder har vært grei skuring. Blodprøvene virket også greie utenom at hormon-nivået var litt dårlig enda (fjernet skjoldbrusk-kjertelen i februar så jeg må ta medisiner).

Litt synd de ikke fører Nutrilett i Thailand, ellers ville jeg handla det jeg trengte der. Nå blir det å fylle opp kofferten med endel shakes og protein bars som jeg tar med. Så får jeg bare betale litt toll om jeg må. Trenger å ha shakes som frokost og kveldsmat, og om jeg må justere meg litt underveis med kostholdet.

Forøvrig vil jeg sterkt anbefale Nutriletts kokos-snacks som jeg nå har spist opp hele brettet jeg handla :shock: De går virkelig Bounty sjokoladen en høy gang. Ca 100 kalorier på en slik sjokkis og finfin i magesystemet. Bounty blir jeg sur og ekkel i magen av.

https://www.nutrilett.no/product/juicy- ... xrEALw_wcB

Handler alt slikt i Sverige da prisene der er litt mer behagelige enn her i Norge.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#32

Kjempebra jobbet så langt, [mention]RobertX[/mention]

Pga klær som ikke passer har jeg ikke råd til å slanke meg for mye da så mye må kjøpes nytt :lol:
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Hebba
Innlegg: 19
Registrert: 08 nov 2017, 16:28

#33

Muligheten for å ha et riktig kosthold og finne vekta si er jo rimelig stor i Thailand med maten de har der nede.Så lenge en holder seg unna maten med sukker i. Der nede er det jo også fint å gå seg en daglig tur på stranda feks for å forbrenne kalorier. Stranda er jo også behagelig å gå på,samtidig som man får en fin farge på kroppen. Om man har litt kilo for mye,så er man ikke alene om det der nede så man slipper å skille seg ut nar man spaserer.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#34

Ja jeg er veldig spent på kostholdet jeg kan få til i Hua Hin. Jeg ønsker jo å prøve meg på mer Thai matretter, men må holde meg innenfor "skjema" med maks ca 1500 kalorier pr dag (trenger ca 2700 på normalt nivå). Men i og med at jeg tar med meg en ny badevekt (digital Nokia vekt) så skal jeg følge med om ting skjærer i feil retning.

Har planlagt å kjøpe inn en stabel med vann og kullsyreholdig vann å ha i leiligheten. Viktig å ha rett drikke tilgjengelig. Blir lite brus og juice.

Det meste av mat til lunsj/middag blir å handle rundt om og da blir det viktig å følge med på sukker/saltnivå ja. Jeg liker best kylling/svin i rettene og ikke spesielt glad i sjømat. Kanskje noe fisk går an innimellom.

Målet til jeg setter meg på flyet 3. januar er å krabbe ned på 99 kg. Jeg tror ikke jeg klarer det men man må ha et mål :D Mest realistisk er vel ca 102 kg.

Og det blir definitivt en runde for å handle litt klær i rett størrelse etter jeg har kommet på plass i Condo 88. Men blir ikke stor-shopping helt enda siden jeg ikke har nådd mitt endelige mål før jeg er ca 90 kg.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#35

Utpåtur skrev: 02 des 2017, 08:54 Bra innsats RobertX - den vekta - kan den vise kroppsammensetning?
Jeg skal se om jeg får kikket litt på bruksanvisningen i løpet av helga :D Den har en egen Nokia app som skal styre ting og tang, men har ikke satt det opp. Fungerer helt fint som vanlig badevekt som var det jeg trengte mest av alt egentlig.

Men greit å finne ut av hvilke andre funksjoner den har også ja. Dagens elektroniske duppeditter er jo helt ville i forhold til bare for noen få år siden. Mye gøy :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#36

Merker at det går litt trått nå. Nåla viser 105 kg og 3 uker til avreise. Men det er vel bare et lite platå som må overkommes.

Har merket at jeg må korrigere kostholdet litt igjen. Det er tydeligvis noe som lager litt krøll i magen og mye luft. Aner meg at det er de kokos-snackene som er en djevel i forkledning. De er gode, men tror det er noe i de som jeg ikke tåler. Så de ryker ut av kostholdet fra og med i dag.

Har også oppdaget at Nutrilett faktisk inneholder Aspartam. Det likte jeg veldig dårlig da jeg er en esktremt skeptiker til bruk av kunstige søtningsstoffer. Når det er sagt så må det jo innrømmes at jeg har hatt god effekt av dietten uansett. Men dette er ikke noe jeg ønsker å fortsett med lenger enn nødvendig. Så jeg kommer nok til å begynne å pense inn på normal mat før tiden. Det handler bare om å sette sammen en meny som er innenfor kalori-regimet jeg har behov for. Normal diett er ca 2700 kalorier pr dag, men så lenge jeg skal videre ned i vekt bør den ligge på 1500 kalorier pr dag.

Til sammenligning kan jeg feks gå over til å spise 15 kokte egg pr dag (bare for å sette det på spissen), som da tilsvarer ca 1500 kalorier. Så her handler det nok mer om planlegging og å utforske normal mat jeg tåler og trives med.

Var ute og prøvde klær på tirsdag og for første gang kunne jeg glatt bruke Large klær. Det var litt artig for det er det jaggu lenge siden. Her har det gått i XL og XXL i mange mange år.

3 uker igjen til avreise Thailand og jeg gleder meg som bare pokker. Håper å få til et enkelt og greit aktivitetsprogram der, samtidig som jeg får til et bra kosthold.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#37

Etter litt grundig undersøkelse av forpakning så har det vist seg at min antagelse var korrekt;

Denne var en djevel i søt forkledning
20171213_203530.jpg
20171213_203548.jpg
Stikkordet i innholdsfortegnelsen her er; "hydrolyserad vete-/hvedegluten"

Hvorfor i heiteste helsike de har tilsatt hvetegluten i et slikt produkt er for meg et mysterium. Og når man ser den listen med forskjellige stoffer så er ikke dette akkurat noe naturprodukt :-P

Det som blir skikkelig idiotisk er jo at en vanlig sjokolade har bare litt mer kalorier (rundt 50 mer). Så hva er poenget med disse såkalte "sunne snacksene" i forhold til mer naturlig produsert sjokolade uten alle disse kjemikaliene? Tullete. Men jeg lot meg nå lure, så de tjener nok gode penger :lol:

Jeg ser også nå i ettertid hva som skjedde. Da jeg først testet disse var det 1 om dagen som en liten ekstra snack. 100 kalorier var jo helt ok. Merket ikke da noe særlig ubehag. Så ble det 2 stykker om dagen. Var jo bare 200 kalorier må skjønne! :D Men da begynte magen/tarmene å protestere. Etter noen dager der det ble 3 stykker så begynte magen/tarmene å slå seg helt vrang! Så det er tydelig at 1 om dagen var ikke så mye hvetegluten at det gjorde noen stor forskjell. Men fra 2 og flere så ble det for mye.

Så nå går alle disse bakerst i skapet til jeg får gitt de bort. Kommer ikke til å spise 1 til av de.

I dag skal det kjøpes inn 3 kartonger med egg istedenfor. Koker 4 egg i slengen som legges klar som snack. Maks 8 egg om dagen (ca 800 kalorier). Og fortsetter med shakes som før (5-6 stykker til 600-720 kalorier pr dag). Tror det blir en bedre løsning. Naturlig fett og proteiner fra egg blir nok betydelig bedre.

Høres sikkert ut som et ugudelig kjedelig matopplegg, men det fungerer greit. Er ikke storforlangandes i kostholdet :lol:
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Samed
Innlegg: 27
Registrert: 21 okt 2017, 19:04

#38

Passe på kolestrolet ditt nå da. ;)
Spurte legen min hva som var anbefalt dose av egg per dag med tanke på kolestrol, han sa at de ikke var så veldig opptatt av kolestrol vs hjerteproblemer lenger men at man ikke bør overdrive eggspisingen. Jeg sa at jeg spiste to egg per dag og han sa at dette kanskje var litt i overkant. :)
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#39

Egg skal jo være godt for andre ting også, og du trenger styrken før turen til Hua Hin :D

Du fortjener kred for alle kiloene du tar av, Robert, og for "the effort". Slikt er vanskelig. Og det er alltid slik at de siste kiloene man tar mål av seg å gå ned, er de vanskeligste. Men de kommer nok!

I Thailand, når du kommer dit, skjer gjerne ett av to. Enter går man ned, fordi man svetter mye, mosjonerer, og fordi thai mat er relativt slankende, med ris og kylling i sentrum.
Eller man går opp, fordi man sitter på baken hele dagen, kjører rundt på moped, og gjerne spiser godt på europeiske restauranter. Mat og drikke er jo billig i Thailand. En utfordring det der!

Du havner vel i første kategori, kjenner jeg deg rett ;)
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#40

Samed skrev: 14 des 2017, 09:37 Passe på kolestrolet ditt nå da. ;)
Spurte legen min hva som var anbefalt dose av egg per dag med tanke på kolestrol, han sa at de ikke var så veldig opptatt av kolestrol vs hjerteproblemer lenger men at man ikke bør overdrive eggspisingen. Jeg sa at jeg spiste to egg per dag og han sa at dette kanskje var litt i overkant. :)
Nyere forskning viser jo at det er bedre å ha litt for mye enn litt for lite kolesterol så jeg kjører nok bare på. Ikke drikker jeg og ikke røyker jeg heller, så jeg er nok ganske safe på det punktet.

[BBvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=YQEJyjKTH9g[/BBvideo]

Han her har et eggforbruk som ligger noen hakk over meg ihvertfall :-P

Naturlige produkter bør være førstevalg. Man trenger både proteiner og fett så egg er en god kilde slik sett.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»