RobertX's STORE slanketråd!

Svar
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#61

En noe overaskende

Kalori kalkulator


http://www.klikk.no/helse/kosthold/slan ... ov-3703473
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#62

Synes den vist litt for mye for mitt vedkommende når jeg la inn mine aktiviteter. Noen dager så er vi jo mer aktive, men det å tusle rundt gir ikke så mye mer effekt enn å sitte rolig. Bedre for helsa ja, men ikke kaloribehov. Så en skal være litt forsiktig med å legge inn hva denne utregneren mener er høy intensiv trening ser jeg.

2 700 er status Q for meg, og 1 700,- så går jeg ned merkbart, så i forhold til hva jeg har erfart, ligger denn litt høyere, selv med konservativ innlagte tall på aktivitet. Merkelig det ikke er spesifisert vekt trening der?


35EC8D95-EC7C-43B0-A825-2FBCDA386414.png

1420E83D-F299-4CE7-85B4-169201E5D459.png
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#63

Litt forandringer gjør store forskjeller

7D03B90A-5414-4161-A5AE-6367FA0E75FF.png

F52ED00C-4C6F-4E21-9F51-02A6EB6B198A.png
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#64

Kalori-kalkulator gir deg en god pekepinn på hva kroppen trenger av daglig inntak! Det har vært nøkkelen til omleggingen jeg gjorde i fjor høst. Og samtidig begynne å lese litt hva som står på mat-pakkene/drikken :D

Det var en surrealistisk opplevelse å lese næringsverdiene i en pakke Bixit kjeks (15 kjeks). Det er jo pokker meg mer kalorier i en pakke Bixit kjeks enn en pakke potetgull.

Vekta ligger rundt 102-103 nå og ingen byks hverken opp eller ned de siste ukene. Når jeg spiser noe "guffen" mat som feks ostepølser/grillpølser med lompe/brød og tilbehør på grillfest hos en kompis så gikk nåla opp 1 kg til dagen etter, men ned tilsvarende 2 dager etter.

Jeg må nok stramme inn ørlite til nå for å komme tilbake til 1 kg ned i uka. Sikter fortsatt mot 95 kg så får jeg nå se hva jeg får til.

Har også fått gamlemor til å gå over til proteinsjokolader fra Maxim (Orkla) som kos. Altså istedenfor annen godteri. Tror ikke det er så dumt for de er velsmakende og har nå ihvertfall noe brukandes næringgstoffer i forhold til vanlig sjokoladesnop.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#65

RobertX skrev: 28 mai 2018, 09:43 Kalori-kalkulator gir deg en god pekepinn på hva kroppen trenger av daglig inntak! Det har vært nøkkelen til omleggingen jeg gjorde i fjor høst. Og samtidig begynne å lese litt hva som står på mat-pakkene/drikken :D

Det var en surrealistisk opplevelse å lese næringsverdiene i en pakke Bixit kjeks (15 kjeks). Det er jo pokker meg mer kalorier i en pakke Bixit kjeks enn en pakke potetgull.

Vekta ligger rundt 102-103 nå og ingen byks hverken opp eller ned de siste ukene. Når jeg spiser noe "guffen" mat som feks ostepølser/grillpølser med lompe/brød og tilbehør på grillfest hos en kompis så gikk nåla opp 1 kg til dagen etter, men ned tilsvarende 2 dager etter.

Jeg må nok stramme inn ørlite til nå for å komme tilbake til 1 kg ned i uka. Sikter fortsatt mot 95 kg så får jeg nå se hva jeg får til.

Har også fått gamlemor til å gå over til proteinsjokolader fra Maxim (Orkla) som kos. Altså istedenfor annen godteri. Tror ikke det er så dumt for de er velsmakende og har nå ihvertfall noe brukandes næringgstoffer i forhold til vanlig sjokoladesnop.
De jeg kjenner som er opptatt av kalorier og puls, spiser eller drikker sukker i mat/kaker eller sukkerholdig drikke etter økten. Med andre ord, tjukke ;)

Nøtter er også en måte å slippe unna godterier på. Kan innholde fett men er langt sunnere alternativ enn veldig mye annet. Valnøtt inneholder veldig lite fett. Får kjøpt overalt i Thailand, men i Norge er det vanskelig å finne.Jeg holder meg til naturlige, ikke ristet eller saltet. nøtteblanding fra nøttefabrikken kjøper jeg i Norge. Saltet, de hatt usaltet men jeg ser ikke de lenger.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#66

Kolami skrev: 29 mai 2018, 18:46 De jeg kjenner som er opptatt av kalorier og puls, spiser eller drikker sukker i mat/kaker eller sukkerholdig drikke etter økten. Med andre ord, tjukke ;)

Nøtter er også en måte å slippe unna godterier på. Kan innholde fett men er langt sunnere alternativ enn veldig mye annet. Valnøtt inneholder veldig lite fett. Får kjøpt overalt i Thailand, men i Norge er det vanskelig å finne.Jeg holder meg til naturlige, ikke ristet eller saltet. nøtteblanding fra nøttefabrikken kjøper jeg i Norge. Saltet, de hatt usaltet men jeg ser ikke de lenger.
Kjøpte nøttefabrikkens valnøtter senest idag.

https://nottefabrikken.no/produkter/naturlige-notter
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#67

Jeg er veldig glad i ulike nøtter selv, spesielt mandler.

For en tid tilbake så jeg et program på BBC hvor de snakket om mandlene fortreffelighet i forbindelse med slanking.
Programlederen, som også var forsøksperson spiste en mengde mandler på toppen av sitt ordinære kosthold. Mengden var relativt stor, og etter perioden var det neglisjerbar vektøkning å snakke om til tross for at mandlene tilførte en høy mengde kalorier. Grunn til dette er at kroppen har problemer med å ta opp energi fra nøtter mens de samtidig gir oss en metthetsfølelse og også er med på å styrke forbrenningen.


9 helsefordeler ved å spise mandler

Spis nøtter selv om du vil ned i vekt





(Skulle kanskje spise mer nøtter, men det er en annen sak :oops: )
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#68

Kolami skrev: 29 mai 2018, 18:46 De jeg kjenner som er opptatt av kalorier og puls, spiser eller drikker sukker i mat/kaker eller sukkerholdig drikke etter økten. Med andre ord, tjukke ;)

Nøtter er også en måte å slippe unna godterier på. Kan innholde fett men er langt sunnere alternativ enn veldig mye annet. Valnøtt inneholder veldig lite fett. Får kjøpt overalt i Thailand, men i Norge er det vanskelig å finne.Jeg holder meg til naturlige, ikke ristet eller saltet. nøtteblanding fra nøttefabrikken kjøper jeg i Norge. Saltet, de hatt usaltet men jeg ser ikke de lenger.
Man trenger ikke å bli tjukk av å ha i seg sukker. Det er jo mengdene det kommer an på. Helt siden nyttår har jeg feks brukt sportsdrikk med elektrolytter. Hver dag drikker jeg en halvliter utblandet Maxim sportsdrikk (2 skjeer) som tilsvarer ca 120 kcal. Nå er ikke det rent sukker, men karbohydrater er det.

1 halv liter cola er jo ca 200 kcal. Man blir ikke feit av det. Jeg ser jo utrolig mange kjentfolk og andre som drikker lightbrus i forskjellige varianter. Gjengangeren for samtlige er at de er overvektige. Og mange betydelig overvektige. Min filosofi er at det er bedre å drikke en sukkerholdig brus en gang i ny og ne framfor å drikke lightbrus.

Det er helheten i kostholdet som er viktig. Hel og halvfabrikater som ble nevnt i den andre tråden inneholder jo mye kjemikalier og er laget på en måte som gir lang holdbarhet på butikkhyllen. Velger man mest mulig "ren" mat så tror jeg det har stor betydning over tid.

I dag var vektnåla på 102,3 kg. Nok et "lavmål" og kryss i taket :-D Håper å se den synker under 100 snart. Men må nok bare være tålmodig og fortsette som før.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#69

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#70

sikry skrev: 30 mai 2018, 09:45 Klarer dere denne kaloritesten.
https://www.msn.com/nb-no/matogdrikke/f ... spartandhp
Var ikke så lett, men det var jo mange som lå tett opptil hverandre med kun få kalorier forskjell. Bommet grovt på burgeren da :D

Men hva man spiser har også virkning på appetitten, og hvilke kalorier som gir metthetsfølelse, og det er kanskje der man skal begynne ;-)

Jo mer søtt man spiser daglig, jo mer fysen blir man på å spise mer.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»