iPhone photo school

Svar
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#1

Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#2

Vanskelig lys. Her skulle jeg gjerne hatt noe større enn iPhone.
Shining.jpg
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#3

Den svake kvaliteten på bildet over er brukerrelatert. Det er to kameraer på iPhone 8 pluss. Et vidvinkelkamera og et tilsvarende en brennvidde på 56mm. Jeg trodde man skiftet mellom disse ved å trykke på tallet som heter 2x. I godt lys er det tilfelle, men fordi blenderen på telen er f/2.8, vil den digitale zoomen overstyre telen i dårlig lys og velge vidvinkelen med blender f/1.8. Bildet over er altså ikke tatt med telen, som jeg trodde, men med 2x digital zoom, noe som i realiteten ikke er annet enn en kraftig beskjæring, og det å beskjære iPhone-bilder i dårlig lys er aldri lurt.
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#4

Lasta ned denne foto-appen til iPhone.

https://camera.plus

Den virker knakende god. Full kontroll på eksponeringa. Med et trykk på en lett tilgjengelig knapp kan man også fotografere i Raw dersom behovet skulle melde seg. Gir til og med muligheten til å fjerne den ubrukelige digitale zoomen fullstendig.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Tips om redegeringsapp til iPhone? Har lastet ned to nå og ikke fornøyd. Iphoto ok? Må kunne gjøre mer en bare croppe og sminke! Savner en å kunne gjøre enkel finish, og copy paste samme innstillinger videre. Forandre størrelse, og forandre størrelser, samt valg av kvalitet der en ser resultatet med en gang hvor mange kb eller mb en ender opp med. Takk
Sist redigert av Phay den 27 okt 2017, 08:40, redigert 1 gang totalt.
🌞
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#6

Lightroom-appen er ålreit. Tror den er gratis på telefon. Den som heter Photo editor er også ok (med forbehold om at jeg ikke har brukt den etter at jeg begynte å bruke LR, så den kan ha forandret seg det siste året eller to).
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Iphoto ok?
🌞
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#8

Tror den gamle iPhoto-appen forsvant til fordel for den som heter Bilder. Altså den som ligger på alle iPhones. Det er denne jeg har brukt mest, og den funker helt greit.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#9

den til høyre er bra for meg som

amatør
Vedlegg
49FDBE0F-0767-414B-B713-C7AFDAB3B27D.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Fotografering»