Dagens bilde!

Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#131

riflefish skrev: 07 mai 2018, 06:43 Ei eldre kone!

Blid og god
Med to flotte, hvite tenner i hvert fall. Da har man alt å smile for :D

Moder`n til kona tygger alltid på noe svarte greier (du kjenner sikkert til hva det er), som gjør at smilet hennes er litt mindre sjarmerende ;)
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#132

Phay skrev: 07 mai 2018, 11:39 Har hørt så mye dritt om Hua Hin bkk hospital nå, og jeg har tannlegeskrekk grad 10! Så når jeg fikk høre om de her og at de var både hygieniske og snakket engelsk, så ble jeg med ett vennepar hit idag. Det er Phetchaburi det ligger, og tar gjerne den timen på sykkel for å føle at det er det beste jeg kan få. Mange klinikker her i Hua Hin også, men, ja, som sagt jeg har tannlegeskrekk.
Du er ikke alene om det, Phay. Jeg kan slite meg igjennom et maraton-løp eller en triathlon, hoppe i fallskjerm eller i strikk, ligge på spikermatte eller tråkke på glør, og tåler smerte i alle deler av kroppen ellers. Men hos tannlegen er jeg som ei lita pingle.
Tror det kommer av alle gangene hvor bedøvelsen ikke har virka, og man sitter der og bare tar i mot jævelskapen..
Finnes ingen verre smerte enn den som går rett på nervene. Litt som å få ryggen helt i lås, bare hakket verre..

Jeg går en ganske sjelden gang til tannlege nå, og da går jeg til en tysk tannlege i Pattaya. Han er rimelig, og kan sakene sine.
Jeg skulle så gjerne ha gått oftere, men motet svikter.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#133

Thaibreak skrev: 07 mai 2018, 12:44 Du er ikke alene om det, Phay. Jeg kan slite meg igjennom et maraton-løp eller en triathlon, hoppe i fallskjerm eller i strikk, ligge på spikermatte eller tråkke på glør, og tåler smerte i alle deler av kroppen ellers. Men hos tannlegen er jeg som ei lita pingle.
Tror det kommer av alle gangene hvor bedøvelsen ikke har virka, og man sitter der og bare tar i mot jævelskapen..
Finnes ingen verre smerte enn den som går rett på nervene. Litt som å få ryggen helt i lås, bare hakket verre..

Jeg går en ganske sjelden gang til tannlege nå, og da går jeg til en tysk tannlege i Pattaya. Han er rimelig, og kan sakene sine.
Jeg skulle så gjerne ha gått oftere, men motet svikter.
Det er dr mengele fra barndommen som sitter igjen. Svære fingre, og hardhendt, og ei burugle av ei tannlegeassistent. Grøsser i meg enda
🌞
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#134

Phay skrev: 07 mai 2018, 12:47 Det er dr mengele fra barndommen som sitter igjen. Svære fingre, og hardhendt, og ei burugle av ei tannlegeassistent. Grøsser i meg enda
Mitt første møte med tannlegen var vintern 58/59 , 5-6 år gammel. Hadde fått ny kjelke til Jul , blå med noe hvit disse ble også solgt grønne , røde og gule kan jeg minnest.
De gutta som var noe eldre lå på magen oppå disse kjelkene og styrte med skotuppa , skulle selvfølgelig være like tøff. Steingaren narmet seg fort og jeg rakk ikke nedi med skotuppa ,det ble et hardt møte kan en sei. Brakk begge fortenna og ellers ille tilrett , slapp unna med seks sting som ble sydd samme dag. Dagen derpå bar det avgårde til tannlegen , det jeg husker best var den store sprøyta med bedøvelse den var av slikt fornikklet stål og må ha vert ca.15 cm lang og 1,5 i diameter.Tannstubbene ble tatt med hjem og lagt i et glass med vann natten over og om morgenen neste dag låg det 2 kronestykker ved siden av , det var tannfeen som hadde vert der. Det var mye peng for en på 5-6 år og ja det hjalp kolosalt på varken.
Til jeg var 16 år gikk jeg årlig til tannlegen ikke skoletannlegen ( som hadde kallenavn slakteren ) men til en privat , dette var mulig siden min far var stats ansatt og familien hadde fri tannlege etc.
Og kjelken ble reparert av min far , dette tverr trestykket i fronten ble knekt. Puh det ble en lang historie utav dette.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#135

sikry skrev: 07 mai 2018, 10:49 Jeg bruker Bankok Hospital Pattaya , har time hvert halvår. Som oftest er det rengjørig / tannstein og puss. En å annen gang røntgen.Har brukt hospitalet nå i ca.12 år og er meget godt fornøyd.
Det har faktisk skjedd noen ganger at dama (legen) har overrasket meg med at i dag får du det gratis. :shock:
Haha, gratis ja. Du går nok til tannlegen for ofte, en gang i året holder mer enn nok :)
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#136

Nomade skrev: 07 mai 2018, 17:38 Haha, gratis ja. Du går nok til tannlegen for ofte, en gang i året holder mer enn nok :)
Jeg gjør det på grunn av mye tannstein selv om jeg pusser morgen / kveld , kaffe drikking og røyking får skylda. Og så slipper dentisten å ta så jævlig i , hun er lita å spe så noe hensyn må en ta. ;)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#137

Kontoret 🌞🙏

Takknemlig, veldig, men nå er det nedtelling igjen 😁
2F6B2863-9575-4619-A4FF-C83AC23E472E.jpeg

A34FB2EB-D3FD-4A6C-9F7B-1F09E76FF8DB.jpeg

C685DD57-13EE-4E72-8DF7-708B6E0A6945.jpeg

B56D027A-F85B-4032-9E4E-BCAF24DFE85E.jpeg
F7E246BA-2129-4C3B-817A-B61DAF621E4B.jpeg
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#138

Litt langt ned til poolen der, Phay, du får ikke komme på tanker om at du kan stupe fra terrassen ;)

Det er mange bilder fra forskjellige hold, men felles for dem alle (bortsett fra i Arilds tråd), er vel at vi aldri ser den bedre halvdelen på noen av bildene.. Ingen tvang asså :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#139

Thaibreak skrev: 08 mai 2018, 11:09 Litt langt ned til poolen der, Phay, du får ikke komme på tanker om at du kan stupe fra terrassen ;)

Det er mange bilder fra forskjellige hold, men felles for dem alle (bortsett fra i Arilds tråd), er vel at vi aldri ser den bedre halvdelen på noen av bildene.. Ingen tvang asså :D
Hvem av de?

Vil du se han, hun, eller hen?
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#140

Phay skrev: 08 mai 2018, 11:19 Hvem av de?

Vil du se han, hun, eller hen?
Hehe, greit å ha litt å velge i ja :lol:
Svar

Gå tilbake til «Fotografering»