Foto: Kupp

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Oppretter en tråd hvor vi kan legge inn det vi ser på som gode kjøp av foto/-utstyr.

Akkurat nå før Black Week er det et kjempetilbud hos Elkjøp for de som er medlem i kundeklubben. Tilbudet gjelder til 30.11 og det er begrenset antall tilgjengelig.

Sony A7 Alpha 7 Mark II systemkamera + 28-70mm objektiv til kun kr 7995,- Normalpris: kr 13990,-


Skjermbilde 2020-11-19 kl. 17.30.46.png


Her er det mulig å virkelig få et fullformat systemkamera for en god pris. Må innrømme lysten er der litt selv, men har jo masse annet jeg kanskje burde kvittet meg med først.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

tdr skrev: 19 nov 2020, 17:34 Oppretter en tråd hvor vi kan legge inn det vi ser på som gode kjøp av foto/-utstyr.

Akkurat nå før Black Week er det et kjempetilbud hos Elkjøp for de som er medlem i kundeklubben. Tilbudet gjelder til 30.11 og det er begrenset antall tilgjengelig.

Sony A7 Alpha 7 Mark II systemkamera + 28-70mm objektiv til kun kr 7995,- Normalpris: kr 13990,-



Skjermbilde 2020-11-19 kl. 17.30.46.png



Her er det mulig å virkelig få et fullformat systemkamera for en god pris. Må innrømme lysten er der litt selv, men har jo masse annet jeg kanskje burde kvittet meg med først.
kjempe kamra! ❤️
Vedlegg
B487F900-DB88-41CC-9954-0A8DB03492B7.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#3

riflefish skrev: 20 nov 2020, 07:22 kjempe kamra! ❤️
Takker for tips, kjøpte det og henter i butikk om 1 time
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#4

Da var kameraet i hus, ser bra ut, eneste er litt skeptisk til batterikapasiteten. Har en Sony @ 6000 fra før som bruker samme batteri og synes det er altfor dårlig batteritid på det. Objektivene går heldigvis omhverandre så det var positvt
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#5

Combat skrev: 20 nov 2020, 11:31 Da var kameraet i hus, ser bra ut, eneste er litt skeptisk til batterikapasiteten. Har en Sony @ 6000 fra før som bruker samme batteri og synes det er altfor dårlig batteritid på det. Objektivene går heldigvis omhverandre så det var positvt
kjøp et ekstra batteri!
men alfa 7 serien er ikke så gal m strøm,,
men et batteri kosta 900 baht!,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#6

riflefish skrev: 20 nov 2020, 12:43 kjøp et ekstra batteri!
men alfa 7 serien er ikke så gal m strøm,,
men et batteri kosta 900 baht!,
Batterier har jeg flere av, hadde håpet at det gikk an å lade fra lader og ikke måtte lade i kamera. Mulig det finnes ekstern lader?
torbus

#7

Batterikapasitet er et problem for speilløse systemkameraer. De bruker mye strøm sammenlignet med kameraer med speil. Er du vant til speilrefleks og 1000 bilder per ladning, er overgangen til 2-300 bilder før batteriet er tomt brutal.

Det finnes garantert ekstern lader til de batteriene. Kjøp en som kan lade 2 batterier samtidig. Pleier selv å kjøpe sånne på eBay (kjøp fra et av de kjente tredjeparts-merkene, så du slipper den billigste Kina-driten). Da lader du to i laderen og et mens kameraet står kobla til pc-en. Koster sikkert ikke mer enn maks et par hundre kroner. Har aldri opplevd tull med denne typen ladere, men ville styrt unna batterier som ikke kommer fra et kjent merke (Duracell er bra, pålitelig og rimelig, for de som ikke har lyst til å betale nærmere tusenlappen for originale batterier. De har også ladere til en rekke batterier, dersom du ikke vil på eBay).

Etter at jeg begynte å bruke speilløst går jeg aldri uten uten minst et ekstra batteri.
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#8

Tore Bustad skrev: 20 nov 2020, 13:48 Batterikapasitet er et problem for speilløse systemkameraer. De bruker mye strøm sammenlignet med kameraer med speil. Er du vant til speilrefleks og 1000 bilder per ladning, er overgangen til 2-300 bilder før batteriet er tomt brutal.

Det finnes garantert ekstern lader til de batteriene. Kjøp en som kan lade 2 batterier samtidig. Pleier selv å kjøpe sånne på eBay (kjøp fra et av de kjente tredjeparts-merkene, så du slipper den billigste Kina-driten). Da lader du to i laderen og et mens kameraet står kobla til pc-en. Koster sikkert ikke mer enn maks et par hundre kroner. Har aldri opplevd tull med denne typen ladere, men ville styrt unna batterier som ikke kommer fra et kjent merke (Duracell er bra, pålitelig og rimelig, for de som ikke har lyst til å betale nærmere tusenlappen for originale batterier. De har også ladere til en rekke batterier, dersom du ikke vil på eBay).

Etter at jeg begynte å bruke speilløst går jeg aldri uten uten minst et ekstra batteri.
Flere batterier her er nok viktig, har funnet flere ladere på nett. Har fått testa litt og er kjempefornøyd med billedkvaliten på kit objektivet som fulgte med, ser at bare objektivet alene koster nesten like mye som det jeg ga for kamera med objektivet. Testa 2 objektiver fra @ 6000 men da blir det APS-C format på bildene og ser ingen forskjell på billedkvaliten, men med kit objektivet FE 28-70 ble det merkbar bedre oppløsning på bildene. må bare si en utrolig pris på dette fullformat kamera, lite og kompakt, en drøm å holde i synes jeg.
torbus

#9

Combat skrev: 20 nov 2020, 21:32 Flere batterier her er nok viktig, har funnet flere ladere på nett. Har fått testa litt og er kjempefornøyd med billedkvaliten på kit objektivet som fulgte med, ser at bare objektivet alene koster nesten like mye som det jeg ga for kamera med objektivet. Testa 2 objektiver fra @ 6000 men da blir det APS-C format på bildene og ser ingen forskjell på billedkvaliten, men med kit objektivet FE 28-70 ble det merkbar bedre oppløsning på bildene. må bare si en utrolig pris på dette fullformat kamera, lite og kompakt, en drøm å holde i synes jeg.
Jeg har holdt meg til en fast 35mm i 4-5 år nå, og har ikke lenger peiling på hva systemkameraer koster, men under 8000 for den komboen der er utrolig bra. Det er bare et par år siden jeg solgte et fullformatkamera fra 2012 for 12000 kroner, og det var brukt mye i rundt 5 år. Så, ja. Det der er en meget god pris for et bra kamera.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#10

Combat skrev: 20 nov 2020, 13:34 Batterier har jeg flere av, hadde håpet at det gikk an å lade fra lader og ikke måtte lade i kamera. Mulig det finnes ekstern lader?
det finnes

1200 bath dobbel på lazada

https://s.lazada.co.th/s.XMz9L

kjøpte mitt a7ll må ha vert på nyåret 2015,

betalte 52000 ,,,

ps har solgt unna kamrar

blir bra nok foto for mitt bruk m smarttelefon

og den er klar til bruk alltid,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Fotografering»