Esim

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#11

riflefish skrev: 26 mar 2019, 07:27 mao,
slik smart klokke m esim
det er da noe « klunder» og kjøpe slik
klokke og benytte foreksempel
iPhone og andre siste modeller?
Hvis du har operatør som støtter eSIM er det ikke noe plunder. Apple sine produkter snakker uansett bra sammen, men vil jo begrenses noe hvis man velger utgave med eSIM og operatør ikke har det på plass.

ESIM som tjeneste er noe alle vil komme med og skulle jeg kjøpt i dag er det stor sannsynlighet for at jeg ville valgt eSIM hvis tilgjengelig i produktet.

Lurer selv litt på hvordan det evt er med dual eSIM som jeg ville finne interessant.

Kunne tenkt meg norsk og thai operatør på begge mobilene mine uten å måtte forholde meg til dobbelt sett SIM.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#12

ser på ais web siden

http://www.ais.co.th/roaming/sim2fly/esim/en/index.html


ser nå ut til at ais har dette og jeg har jo

iPhone x
Vedlegg
3229F08B-9EA2-477E-BE7F-69AD813BDD14.png
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#13

Jeg har hoppet litt av det kjøret med hele tiden ha nytt og nytt, på nytt, for jeg brente av noen 100 tusener rett ut i lufta når de første Hi8 kameraene og så videre opp til semipro HDV, og HD cameraene kom på video. Utviklingen gikk så fort, at en rakk nesten ikke å komme ut av butikken før noe bedre, mindre og lettere med mer minne var på markedet til halve prisen nesten.

Veldig greit at andre går foran og sørger for at prisene faller ned til oss.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#14

etpar spørsmål til:

1-hvorfor er USB-C ettertraktet? og vil komme på nyere modeller?

2- dette m 5G trenger da og bytte mobil
for og kunne bruke 5G nett?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#15

Phay skrev: 26 mar 2019, 08:25 Jeg har hoppet litt av det kjøret med hele tiden ha nytt og nytt, på nytt, for jeg brente av noen 100 tusener rett ut i lufta når de første Hi8 kameraene og så videre opp til semipro HDV, og HD cameraene kom på video. Utviklingen gikk så fort, at en rakk nesten ikke å komme ut av butikken før noe bedre, mindre og lettere med mer minne var på markedet til halve prisen nesten.

Veldig greit at andre går foran og sørger for at prisene faller ned til oss.
😂😂😂
vel du ække aleine!

same same her

også m kamra har brukt uhårvli m

stål på siste mod!

nå støver shiten ned!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#16

riflefish skrev: 26 mar 2019, 08:30 etpar spørsmål til:

1-hvorfor er USB-C ettertraktet? og vil komme på nyere modeller?

2- dette m 5G trenger da og bytte mobil
for og kunne bruke 5G nett?
1. USB-C er en standard som støtter høyere hastigheter, kan lade også laptop, kabel og plugg kan snues begge veier.
Utforming av plugg virker også mer solid og det at den kan snues medfører mindre risiko for skader.
Høyere hastighet gjør at det også kan overføres videosignal med høy båndbredde. Kan erstatte en del tidligere kontakter og også gjøre produkter rimeligere.

2. For å benytte 5G må man ha enheter som støtter dette. Vil uansett være parallelle nettverk tilgjengelige slik at man kan benytte dagens modeller så lenge at det ikke er noe man trenger bekymre seg for.
Er vel kun et fåtall mobiler som er produsert som støtter 5G. 5G er også ny hardware både i enheter og nye sendere.

For å gjøre plass for 5G er det besluttet avvikle 3G i Norge blant operatørene.

En 5G mobil vil uansett også kommunisere på 2, 3 og 4G nettverk.

5G vil bety i teorien høyere hastighet på nett, noe som for de fleste har liten betydning til mobilbruk. Dagens hastighet på 4G er god nok til det meste av hastighet man trenger.

En av styrkene med 5G vil bli tilgjengelighet. Alltid på nett og visstnok også lavere strømforbruk med ny teknologi.
Også her er det ikke på mobil de store fordelene med strømforbruk kommer inn. Skjermbruk og apper bruker for de fleste som aktivt benytter mobilen mer en radiokommunikasjon.
Enheter til iOT vil ha mye større nytte av lavt strømforbruk da vi gjerne snakker om enheter som skal være uten tilsyn i lengre tid.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#17

tdr skrev: 26 mar 2019, 09:01 1. USB-C er en standard som støtter høyere hastigheter, kan lade også laptop, kabel og plugg kan snues begge veier.
Utforming av plugg virker også mer solid og det at den kan snues medfører mindre risiko for skader.
Høyere hastighet gjør at det også kan overføres videosignal med høy båndbredde. Kan erstatte en del tidligere kontakter og også gjøre produkter rimeligere.

2. For å benytte 5G må man ha enheter som støtter dette. Vil uansett være parallelle nettverk tilgjengelige slik at man kan benytte dagens modeller så lenge at det ikke er noe man trenger bekymre seg for.
Er vel kun et fåtall mobiler som er produsert som støtter 5G. 5G er også ny hardware både i enheter og nye sendere.

For å gjøre plass for 5G er det besluttet avvikle 3G i Norge blant operatørene.

En 5G mobil vil uansett også kommunisere på 2, 3 og 4G nettverk.

5G vil bety i teorien høyere hastighet på nett, noe som for de fleste har liten betydning til mobilbruk. Dagens hastighet på 4G er god nok til det meste av hastighet man trenger.

En av styrkene med 5G vil bli tilgjengelighet. Alltid på nett og visstnok også lavere strømforbruk med ny teknologi.
Også her er det ikke på mobil de store fordelene med strømforbruk kommer inn. Skjermbruk og apper bruker for de fleste som aktivt benytter mobilen mer en radiokommunikasjon.
Enheter til iOT vil ha mye større nytte av lavt strømforbruk da vi gjerne snakker om enheter som skal være uten tilsyn i lengre tid.
dæven,
tusen takk for et virklig fyldig og profft svar!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#18

addiction?
vel,
nytter ikje og lyve til apple og siri!
hun erjo like høfflig støtt
Vedlegg
C9B7F550-D6D7-4E88-9DD0-EA92A33D46D2.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»