Anbefalte apper til smartmobil

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Følgende er utdrag fra en artikkel.  Read Full Article
Mange reisende i alle aldersgrupper har jo etterhvert gjort seg avhengige av mobil og når de reiser kan det være et veldig godt verktøy. Fra planlegging og under reisen er smartmobilen et nyttig hjelpemiddel. Destinasjoner blir søkt opp og reiseruter bestemt med pc og mobil. Stadig færre benytter reisebyrå.
© Asianet.no – Designed by Aleksandr_Samochernyi / Freepik
Avanserte mobiler med gode skjermer kan i dag utføre mange oppgaver. De senere årene er også mobilene for mange blitt deres hovedkamera. Vi vil her ikke gå inn på bruken av mobil som kamera.
Utvalget av apper er stort og de kan hjelpe deg med alt ...
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

Virus scan på iPhone

noen som kjenner til om hva som

krok for apple , har googlamen finner ingen

som er laget av apple,

tenker på at jeg nesten bare nå bruker smarttelefon

veit ikke om det er virus eller om

en er beskyttet aikavel??
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#3

riflefish skrev: 22 aug 2018, 05:10 Virus scan på iPhone

Her en nylig artikkel om anbefalte og gratis antivirus til iPhone.


The best iPhone antivirus in 2018



Bruker ikke iPhone selv, men daglig benytter jeg min iPad uten noen antivirus. Har egentlig ikke vært så bekymret for å bruke noe antivirus på verken Windows, Mac eller mobile plattformer jeg benytter de siste ti årene.
Tror den beste beskyttelsen er å være skeptisk til hva man trykker på og hvilke sider man bruker på nettet.
I dag ser det ut til å være større problem med phishing av persondata enn «gode gamle virus» og slikt er det stort sett kun brukerne som må passe på selv. Det er dog ikke alltid så lett når svindlerne stadig vekk blir bedre til å forfalske både e-post og nettsider.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

tdr skrev: 22 aug 2018, 13:38 Her en nylig artikkel om anbefalte og gratis antivirus til iPhone.


The best iPhone antivirus in 2018



Bruker ikke iPhone selv, men daglig benytter jeg min iPad uten noen antivirus. Har egentlig ikke vært så bekymret for å bruke noe antivirus på verken Windows, Mac eller mobile plattformer jeg benytter de siste ti årene.
Tror den beste beskyttelsen er å være skeptisk til hva man trykker på og hvilke sider man bruker på nettet.
I dag ser det ut til å være større problem med phishing av persondata enn «gode gamle virus» og slikt er det stort sett kun brukerne som må passe på selv. Det er dog ikke alltid så lett når svindlerne stadig vekk blir bedre til å forfalske både e-post og nettsider.
Forsøkte og laste inn den første app

Den står ( free)

Men de ber om « kreditkort»

?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#5

riflefish skrev: 23 aug 2018, 09:43 Forsøkte og laste inn den første app

Den står ( free)

Men de ber om « kreditkort»

?
Det står som regel "free"..men hvis du skal bruke de virkelige funksjonene da må du betale..
...eller så kan det bli en god del "popups" på de som er gratis, og da blir det som regel bare rot..

Jeg har ikke brukt virusscanner siden..ja kan ikke huske når siden..nå har jeg kun den som finnes i Windows 10..og det holder massevis for min del...jeg bruker andre program..feks adblocker, cclean etc..de fungerer bedre hver for seg..skal jeg installere ett sikkerhetsprogram fra Norton eller andre så blir pcen eller laptopen så treg og uhåndterlig etter min mening..

Men det er ikke alle som kan gjøre det uten å vite hva som skjer..
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#6

Swift playgrounds, lær litt koding. Beregnet for barn, men funker for voksne også. For Apple.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#7

Finn beste sted for veksling av valuta ved hjelp av appen Get4X.

Inneholder flere destinasjoner i Asia, her et utvalg:

Thailand: Bangkok, Pattaya og Phuket
Filippinene: Manilla
Kambodsja: Phnom Penh og Siem Reap



- Android

- iOS

- Get4X hjemmeside


Screenshot mobil
Screenshot mobil
Screenshot mobil
Screenshot mobil

Screenshot nettleser
Screenshot nettleser
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#8

Budsjett-app. Finnes et stort utvalg, og det er egentlig bare å finne en som ser fin ut. Jeg liker Trail Wallet.

Brukte aldri noe sånt før en spontantur jeg hadde i fjor høst, men da kursen er ille, syntes jeg det var lurt å rydde opp i noen dyre vaner, så jeg bestemte meg for å føre inn absolutt alt jeg brukte penger på (helt til nivået «ga tigger 20 baht»).

Jeg fikk noen øyevekkere som gjør at jeg kommer til å bruke betydelig mindre penger neste gang, da appen for alvor viste meg hvor mye penger jeg bruker på tull.

Den viste meg også at det tross dårlig kurs er mulig å leve fryktelig billig i Thailand, bare man kvitter seg med tullet og bruker hodet.

Anbefales!
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»