Samsung

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#1

Kan sende mobilbildene dine til random folk i kontaktlisten din.

https://www.tek.no/artikler/samsung-nor ... met/441533
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Ja jeg så den der! Håper ingen har fått nakenbildene av meg! Da blir jeg vel slaktet med "Metoo" kniven. Stakkars den som får grusomme nakenbilder av en feit trønder med liten tiss. Hadde det enda vært en Brad Pitt lookalike!

Haha...nei jeg tror det der ikke er noen "bug" som sådan men noe litt verre. Jeg prøver å være forsiktig med min bruk og klikking på linker både på mobil og PC.

Her er jo huset fult med Samsung duppditter. Har ikke fått noen politianmeldelse i posten enda så jeg regner med alt er vel enda :-P
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#3

Ser ut som jeg etterhvert må kjøpe ny mobil.
Sett litt på samsungs nye "ultra" og tenkte kjøpe på samsungbutikk i thailand.
Min kone sier må kjøpe i norge , da mobilene i thailand er "fake"
Jeg sier "fake news" :-)
Vet thai best ( som vanlig), eller ???? :-)
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#4

Det er veldig mye falske mobil produkter her i Thailand. Men om du kjøper i Samsung butikk eller en av de store kjedene (Banana, Jib etc) så er det safe.

Ta en titt på Note 10. Jeg har Note 9 og elsker den. Kommer med en elektronisk penn som er innfelt i telefonen og super til å "tegne og forklare" på bilder.

Men de nyeste modellene synes jeg er blitt dyre.

5G ser jeg på som lite interessant. 3G og 4G holder lenge.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#5

Olav Seglem skrev: 09 jul 2020, 18:00 Ser ut som jeg etterhvert må kjøpe ny mobil.
Sett litt på samsungs nye "ultra" og tenkte kjøpe på samsungbutikk i thailand.
Min kone sier må kjøpe i norge , da mobilene i thailand er "fake"
Jeg sier "fake news" :-)
Vet thai best ( som vanlig), eller ???? :-)
mange fake mobiles in LoS, (de behøver ikke være dårlige av den grunn)
kjøp i Samsung flagship shop i BKK
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#6

Et annet alternativ er å kjøpe fra Samsung sin offisielle shop på Lazada.

https://www.lazada.co.th/shop/samsung-o ... brand_4488

Så får du den sendt til deg.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#7

Har tenkt litt på note også ja :-)
(Takk for svarene forresten)
VIl gjerne ha en stor mobil, begynner å bli "voksen" og føler synet ikke lenger er som før.
Spurte i en elkjøp butikk i norge angående forskjellene mellom note og galaxy og da mente de sistnevnte fungerte best ang apper .
Samtidig skal det visstnok også komme en helt ny note mot slutten av året.
Time will show.
I øyeblikket fungerer min "gamle" Samsung A 9 bra, bortsett fra treg lading, selv etter skifte av ladere.
Er også fornøyd med den, plass til 2 simkort samt et ekstra minnekort hvor jeg har lagret musikk for voksen ungdom.
Og så spørs det om når vi slipper inn i LOS uten karantene da :-)
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#8

Enda en grunn til at det aldri skal komme en Samsung telefon i mitt eie. Samsung er vel en slags fattigmanns-iPhone? :)
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#9

Du vet ikke hva du går glipp av :D :D
( og så støtter du jo smilende asiater i stedet for donald og gjengen hans :lol: :lol: )
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#10

Yet every time a $999 iPhone gets sold to a U.S. customer, that money doesn’t get wired directly to Beijing. The global information provider IHS Markit estimates that for every iPhone X that gets sold, $110 is sent to Samsung, the South Korean conglomerate that makes iPhone displays… Another $44.45 finds its way to the iPhone’s memory chip suppliers: Toshiba Corp. of Japan and SK Hynix Inc. of South Korea. A little money goes to Singapore; a little goes to Brazil; a little goes to Italy; and a little goes to Corning, N.Y. The vast majority of those dollars go to Apple Park in Cupertino, Calif., while China earns only an estimated $8.46 for the labor and parts that it supplies.
https://macdailynews.com/2020/02/03/app ... verywhere/
Samsung actually shut down its last remaining smartphone factory in China this year. As of 2019, the company is not making any phones in the People’s Republic. It previously had two factories in China but as Samsung’s market share fell below 1% in the country, it had to scale back production. It no longer makes financial sense for Samsung to manufacture phones in China. Which is why it has now stopped doing that.
https://www.sammobile.com/where-are-samsung-phones-made

Håper jeg slipper å bite i det sure eple :mrgreen:
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»