TV-produsenter krever skattlegging av strømmetjenestene

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Svar
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#1

TV-produsenter krever skattlegging av strømmetjenestene

Virke produsentforeningen mener det er på tide at regjeringen skattlegger Netflix og de andre strømmetjenestene.

hva trur kommer til skje da?? jo det blir dyrere for folk flest, lenge leve pirat murligheten :mrgreen:

https://e24.no/digital/netflix/tv-produ ... e/24351912
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

chelsea skrev: 06 jun 2018, 13:13 TV-produsenter krever skattlegging av strømmetjenestene

Virke produsentforeningen mener det er på tide at regjeringen skattlegger Netflix og de andre strømmetjenestene.

hva trur kommer til skje da?? jo det blir dyrere for folk flest, lenge leve pirat murligheten :mrgreen:

https://e24.no/digital/netflix/tv-produ ... e/24351912
Prinsippielt så bruker jeg ikke pirattjenester, fordi folk som nettopp lager det vi ser på, skal ha fortjeneste, for nettopp å lage det vi liker. Derfor! Har ikke noe imot å betale, og kan jeg sno meg unna med en vpn eller lignende, så gjør jeg gjerne det, men de som produserer, og har rettighetene skal fortsatt kunne lage nye og bedre underholdning for oss, så tenk på det neste gang du som er avhengig av å se god underholdning.
🌞
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#3

Og så skal de fjerne 350 kr regelen for import til Norge ser jeg. Så da blir det nok kroken på døra for å handle film fra Amazon.co.uk og lignende.

Tviler på at AP/KrF vinner særlig mange velgere på den saken....
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

RobertX skrev: 06 jun 2018, 14:00 Og så skal de fjerne 350 kr regelen for import til Norge ser jeg. Så da blir det nok kroken på døra for å handle film fra Amazon.co.uk og lignende.

Tviler på at AP/KrF vinner særlig mange velgere på den saken....
Vi har jo levd i en utopisk tid, uten de store handelsbarrierene, og så blir vi opprørt når noe endres. Thailand og mange andre land har ganske så strenge proteksjonistiske regler å forholde seg til, og vi ligger godt ann enda i Norge til å ha det veldig bra. Må se det store bildet, og ikke bare se på lakrispiper, som jeg måtte inn i tobakks avdelingen på Gardemoen igår for å hente :D
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#5

Hovedproblemet for de fleste jeg kjenner er ikke grensen i seg selv; personlig kunne jeg godt betale moms fra første krone. Det som er problemet med billige varer er gebyrene man må betale til transportører for innkreving av mva.

Det ser ut som at det er en del av det som skal jobbes med før grensen på kr 350,- fjernes. Hvis man på en enklere måte kunne gjøre innbetalingen selv uten de store kostnadene så tror jeg mange ikke ville bry seg så mye med at den fjernes.

Tenker at det ikke skal så mye til for å lage et system for automatisering av tjenesten.

For min egen, og mange andres del, er ikke netthandel fra utlandet noe man driver med kun for å spare penger, men også grunnet utvalg av varer som man ikke har tilgjengelig her hjemme.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»