iPhone 7+ 8 og 10

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#1

siden smart " telefona"

ble mere avangserte

har jeg hatt hele serien

fra iPhone 4

har hatt 7+ nå i snart 1 år

er stor fornøyd!

bruker ikke pcn lengre ( 2 %)

bruker i blandt trådløse apple kaybord

da jeg er aleine bruker jeg kun

tale fungsjon som nå!

vil nok ikke bytte til 8+ elle 10 (x)

på enstund alt funker så bra !

ps har ikke kjøpt wireless ørepropp

men har etpar bra wifi høgtalere da

jeg hører på nrk radio og musikk!

( lurer på hvir smarte dissa dingsene vil

bli!)

liker hun siri godt!

ringer med line, facebook messanger og

whats app

har opra,dolpin,duckduckgo og tor

plus appls browser!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#2

Har hatt 6 i tre år. Funker som juling ennå, men jeg merker det så smått på batteritiden. Har lyst til å bytte til en +-utgave fordi jeg liker å kunne bla opp ymse dokumenter jeg har på PCen på Pages når jeg ikke har med PC, og den minste telefonen er litt for liten. Bruker også telefon til å se på bilder. Det er stor forskjell på skjermstørrelsen på den jeg har nå og +. Lekte litt med en kompis sin 8+, og den var rå.

Men jeg tror det blir nummer 8+. Synes X er for dyr, og jeg skal klare meg ganske godt uten fullskjerm og ansiktsgjenkjenning.

Telefonene er dyre, men man bruker dem jo hele tiden, og de varer i årevis. I hvert fall har alt jeg har kjøpt fra Apple gjort det.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#3

Noodle skrev: 23 okt 2017, 12:33 Har hatt 6 i tre år. Funker som juling ennå, men jeg merker det så smått på batteritiden. Har lyst til å bytte til en +-utgave fordi jeg liker å kunne bla opp ymse dokumenter jeg har på PCen på Pages når jeg ikke har med PC, og den minste telefonen er litt for liten. Bruker også telefon til å se på bilder. Det er stor forskjell på skjermstørrelsen på den jeg har nå og +. Lekte litt med en kompis sin 8+, og den var rå.

Men jeg tror det blir nummer 8+. Synes X er for dyr, og jeg skal klare meg ganske godt uten fullskjerm og ansiktsgjenkjenning.

Telefonene er dyre, men man bruker dem jo hele tiden, og de varer i årevis. I hvert fall har alt jeg har kjøpt fra Apple gjort det.
oppigjennom

har jeg angret på at jeg ikke har kjøpt

topp utgaver !
.
tenker generelt på alt!

men skal en ha ny iPhone

ville jeg nok kjøpt topp modellen

om den koster noen lapper mer!

så angrer en ikke 🙏😂
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

Da har jeg sjekket apple.com norge og thailand opp mot hverandre, og med kurs 4,10, så er det faktisk litt å hente på å kjøpe i Thailand. Så nå lurer jeg på å kjøpe iPad her nede. Noen erfaringer andre har gjort seg med å kjøpe i Thailand?
🌞
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#5

Dere som er i Thailand får si fra når de nye modellene inntar butikkene og får en pris (i ordentlige butikker).

Er forresten antenner og den slags identisk i Thailand og Norge? Mener å ha lest at det å kjøpe telefoner i visse land kan by på problemer grunnet ulike nett.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#6

Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#7

Noodle skrev: 25 okt 2017, 08:32 Dere som er i Thailand får si fra når de nye modellene inntar butikkene og får en pris (i ordentlige butikker).

Er forresten antenner og den slags identisk i Thailand og Norge? Mener å ha lest at det å kjøpe telefoner i visse land kan by på problemer grunnet ulike nett.

har kjøpt hele serien i los

de virker i cambodia japan usa belgia tyskland norge og sverige i vertfall

om en har en som har emigret eller

thai pass er det jo minus 22% på gsrdermoen

og mknus 7 da i thailand!

tror norge på utførsel er det rimligste

eller andre "skatteparadiser"😂😅🦋
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#8

Fant ut at Apple tar innbytte i gamle telefoner, og dersom det de påstår å gi for gamle telefoner stemmer sånn noenlunde, kan jeg få 8 pluss til under 5000. Da er det i så fall innafor hva jeg er villig til å betale. Dessuten blir jeg kvitt litt gammelt ræl uten å måtte mase for mye med salg på Finn.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Skulle ikke tilfeldigvis gjelde nettbrett også?
🌞
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#10

Det gjelder så vidt jeg kan se det meste.

Her kan du finne ut hva din iPad er verdt.

https://appleonlinenor.mpxltd.co.uk

Jeg fant ut at min slitte iPhone 5 var verdt ca. 300 kroner på Eplehuset (omtrent som jeg kom fram til i kalkulatoren over). Det var egentlig ikke mer enn forventa. iPhone 6, noget slitt, var verdt mer enn kalkulatoren over ga meg. Nesten 1500 kroner. iPhone 6S hadde en del utvendig slitasje, og kom litt dårligere ut enn kalkulatoren over. Totalt fikk jeg ca. 3900 for de tre. To av dem må jeg innrømme at jeg ikke husket at jeg fortsatt hadde før jeg så denne innkjøps-greia deres i går kveld, og begynte å lete litt.

Hadde nok fått litt mer på Finn, men sannsynligvis ikke mye. Det ligger enormt med telefoner der, og mange har ligget der lenge med lave priser.

Hadde egentlig ikke planer om å handle ny telefon før til sommeren, men ... Når man først begynner å sjekke sånt går det fort, så da er jeg den stolte eier av en iPhone 8+. :)
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»