iPhone 7+ 8 og 10

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#11

Gratulerer! Smart å bytte inn gammelt "ræl" som bare ligger og støver i skuffer og skap. Selv om ting kanskje kan selges via Finn så tar det erfaringsmessig litt tid å selge til en grei pris.

Har selv noen eldre mobiler liggende jeg burde fått gjort noe med, og en iPad (1ste generasjon tror jeg).

Fin "pante-ordning" :D
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#12

Når det blir så gammelt som iPad 1 er det kanskje like greit å la den ligge i 20 år til og håpe på nostalgi-verdi. :) Får sikkert grei pris for en fungerende Commodore 64 også i dag. :)

For øvrig har jeg en andregenerasjons iPad mini, og den har vært i tilnærmet daglig bruk i snart 5 år nå. Den funker som juling ennå. Selv batteriet er bra.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#13

iPad 1 er bortimot ubrukelig, dessverre.

En venninne av meg kjøpte en slik i fjor mot mitt råd.
Hun ble overrasket over hvor mye nettsider som ga problemer grunnet utdatert nettleser.
I tillegg var det mange nye versjoner av apper som ikke lot seg installere.

Bruker selv en iPad Air 2 mange timer daglig. Litt for lite lagringsplass på min, kun 16 GB.
Hadde aldri kjøpt så lite selv, men fikk den for en liten jobb jeg gjorde.

Den har holdt veldig bra på batteriet de 2 årene jeg har brukt den, men etter iOS 11 ble installert blir jeg raskere tom for strøm.
Siden jeg fikk den bruker jeg min MacBook Pro mindre og mindre. Til daglig surfing er iPad et veldig godt verktøy.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#14

handla 2 stk minnebriker

36g 1400 bath pr stk! på eplehuset

dytta in minne brikken lastet da ned en

app!

lastet lett alle fotos inn på

brikken (innebygd mappe fungsjon)

ikke store " tassen"!

fungerer ok!

" kan diskuteres om man bør kjøpe

ipone med 256gb?!,"

samme brikka med passord koster

2800 baht!
Vedlegg
6C7296AB-0F40-4250-A0AC-28354C0C7302.jpeg
D70A14EA-4F6C-418F-B510-F368943F118F.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#15

Jeg skjønner heller ikke poenget med 256gb. I dag bruker vel de fleste streametjenester. Men jeg leste et sted at 64gb kan bli knapt dersom du skal filme i 4G.
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#16

Etter noen dager med iPhone 8 pluss er jeg imponert. Størrelsen vendte jeg meg raskt til, og den store skjermen gjør det enkelt å lese på forum som dette, skrive korte tekster, som denne, og se på bilder i diverse apper. Kameraet er en vesentlig oppgradering fra iPhone 6, og bør glatt kunne erstatte kompaktkameraet for de aller fleste. Jeg kommer til å bruke det mye.

Trådløs lyd har det vel vært muligheter til lenge, men den manglende pluggen og den litt knotete overgangen til hodetelefoner med ledning, tvang meg over til Bluetooth-hodetelefoner, og det er en sann fryd å slippe ledningskaoset. Men her ser jeg et potensielt problem i at ledningen fungerte som en sikkerhet mot tyver. Ledningen ville strammet til og musikken ville sluttet å spille hvis noen nappa telefonen ut av lomma. Nå vil musikken fortsette å spille, og jeg ane fred og ingen fare, fram til tyven er 10-15 meter unna.

For første gang har jeg også en smarttelefon med god batteritid.
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#17

Dette må være en av de første anmeldelsene av X. For dem som er interessert.

http://mashable.com/2017/10/31/apple-ip ... BxykZe4aq7
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#18

nå koster iphonr 7+ 19000 bath i bkk

ikke så.mye nytt på 8+

kanjo lese

https://www.forbes.com/sites/gordonkell ... ifference/
Vedlegg
90932A86-5124-4751-B9A7-3CA78BD42183.png
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#19

hva slags ekstern hlytaler har du!

har en liten (JBL) mini

så stor som en ishocy puck for reise

og en harman/kardon

(ONYX) mini

den med bass booster

kjøpte den minste men den skurra

fikk den bytta uten gebyr

låter bra!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#20

Kjører stereoanlegg via Apple-TV. Bruker også mye hodetelefoner når jeg er ute.

Siden jeg ikke ville betale for mye for trådløse hodetelefoner gikk jeg for disse. De imponerer. Ikke bare til prisen, men sammenlignet med dyrere hodetelefoner jeg har brukt med ledning. De sitter også såpass godt rundt øra at jeg tror de vil fjerne mye av bakgrunnsstøyen på f.eks. et fly, selv om de ikke har innebygd støyreduksjon. For 795 kroner tror jeg det skal jævla godt gjøres å finne bedre lyd.
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»