Apple datamaskin.

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Svar
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1

Nå er det en ny generasjon datamaskiner som snart kommer fra Apple. Fra 1997 til og med 2005 omtrent så hadde Apple sine egne prosessorer, før de i 2006 gikk over til Intel Core Duo prosessor. Mine første i Mac G3, G4 og G5 hadde Apple sin egen prosessor. Men i 2006 så kom en ny iMac og de andre av deres datamskiner med Intel prosessorer.

Nå er det varslet at Apple kommer med den støreste nyheten på 15 år. Nå kommer Apple med nye maskiner med sine egne prosessorer. Det blir ARM-baserte Mac datamaskiner, og det skrives atdet kommer allerede i år.

https://www.digi.no/artikler/storste-ma ... ene/494745

Så min siste 21 tommers iMac som jeg nå bruker blir den siste med denne type prosessor. Utseendemessig så blir det vel kanskje samme oppbygging.

A.H.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#2

Utpåtur skrev: 25 jul 2020, 17:12 Jeg har bare hatt Apple maskiner fra 1990 - betalte vel ca. 40T NOK på tidlig 2000 for en stasjonær - de seinere årene har det vært toppmodeller av MacBook Pro - den siste kjøpte jeg i vinter - og den kostet også tett på 40 lapper - seinere årene har de ligget under 20 med tatt et hopp nå...vet ikke om jeg synes overgangen fra den gamle fra 2014 er så overbevisende mye bedre....
jeg har MacBook Pro retina kjøpte i thailand, jeg skal ha en til murlig jeg skal begynne jobbe når jeg flytter til spania macbook er det beste bruke i den jobben jeg gjør macbook er ikke mye tull med men veldig dyre å kjøpe
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#3

Apple kommer med egen prosessor i år, og den nye iMac 27 tommer kan man få med 8 TB SSD disk. Men dette koster så det holder.

A.H.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

Arild Holtet skrev: 17 sep 2020, 04:27 Apple kommer med egen prosessor i år, og den nye iMac 27 tommer kan man få med 8 TB SSD disk. Men dette koster så det holder.

A.H.
prossoren kommer også på iPhone
12 ( sier kilder) rykter alltid før en iPhone blir lansert!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»