Netflix - noen kjekke tips!

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#11

Yepp, det skal fungere med en smart tv med android Netflix app. Du må få installert en VPN service som switcher deg mot annet land, og voila...mer utvalg å se på :)

Og chelsea, var vel Ingrid Espelid Hovik det :D Artig dame. Og det er nok flere lignende varianter med VPN man kan kjøre "no har me juksa litt!" på :lol:
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#12

Tror ikke det er nevnt i tråden her, men Netflix startet blokkering av VPN tidlig i fjor. Og dette er vel fremdels et problem for en del VPN tilbydere? Noen virker, noen virker ikke...

https://www.tek.no/artikler/na-blokkere ... vpn/224894
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#13

Takker for innspill! Min test med ExpressVPN gikk altså greit å går ihvertfall. Jeg vil tro Netflix må legge inn sperrer/kontroll mot VPN serverne i det enkelte land. Og alt VPN tilbyderne trenger å gjøre er å kontinuerlig endre adressen på serverne. Så det spørs hvor mye man gidder å styre med dette fra Netflix sin side.

Artig bonus enn så lenge ihvertfall, og et kjekt ninjatriks å ha i baklommen når man er ute og reiser. VPN er jo uansett kjekt for å kunne se norsk innhold feks når man er i Thailand. Man må bare passe på å sette opp alle appene FØR man reiser til Thailand, for det kan være vanskelig å få gjort når man allerede er der, selv med VPN.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#14

Jeg bruker sjelden VPN, men har et årsabonnement på Private Internet Access(PIA) den blir blokkert av Netflix, sjekket nå nettopp bare for å teste.

Så når denne avtalen med PIA går ut, ligger Nord VPN godt an til å bli min nye foretrukne VPN :)

https://www.tek.no/artikler/samletest-d ... 017/409047
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#15

Nomade skrev: 01 nov 2017, 11:59 Jeg bruker sjelden VPN, men har et årsabonnement på Private Internet Access(PIA) den blir blokkert av Netflix, sjekket nå nettopp bare for å teste.

Så når denne avtalen med PIA går ut, ligger Nord VPN godt an til å bli min nye foretrukne VPN :)

https://www.tek.no/artikler/samletest-d ... 017/409047
thailand har netflix dem også, den ligner litt på usa sin
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#16

Nomade skrev: 01 nov 2017, 11:59

Så når denne avtalen med PIA går ut, ligger Nord VPN godt an til å bli min nye foretrukne VPN :)

https://www.tek.no/artikler/samletest-d ... 017/409047
Da må jeg få påpeke at jeg ikke lenger ser ut til å komme inn på Netflix med Nord VPN.

Det er lenge siden sist jeg forsøkte å logge meg på Netflix med VPN, og den gang gikk det fryktelig tregt (fra USA), men da jeg forsøkte i går kom jeg altså ikke inn i det hele tatt. Kanskje forsøkte jeg ikke nok servere, men de 4-5 jeg forsøkte fungerte ikke.

(Sånn utover at den ikke lenger ser ut til å fungere på Netflix kan jeg skrive under på at Nord VPN er knakende fin).
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#17

Noodle skrev: 01 nov 2017, 13:05 Da må jeg få påpeke at jeg ikke lenger ser ut til å komme inn på Netflix med Nord VPN.

Det er lenge siden sist jeg forsøkte å logge meg på Netflix med VPN, og den gang gikk det fryktelig tregt (fra USA), men da jeg forsøkte i går kom jeg altså ikke inn i det hele tatt. Kanskje forsøkte jeg ikke nok servere, men de 4-5 jeg forsøkte fungerte ikke.

(Sånn utover at den ikke lenger ser ut til å fungere på Netflix kan jeg skrive under på at Nord VPN er knakende fin).
Javel, fikk du en feilmelding som sier att du forsøker å bruke en proxy eller noe sånt?
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#18

Nomade skrev: 01 nov 2017, 14:01 Javel, fikk du en feilmelding som sier att du forsøker å bruke en proxy eller noe sånt?
Kom ikke inn i det hele tatt. Nettet ellers fungerte, men Netflix-kontoen min sto bare og jobba. Da prøvde jeg en håndfull land.

Men nå forsøkte jeg igjen. I USA. Da kom jeg inn. Prøvde en serie jeg vet ikke finnes i Norge, og det er som da jeg forsøkte for noen måneder siden: Det går ekstremt tregt. Det kan nok sees, men ikke uten at det tidvis vil gå utover kvaliteten.

Jeg vet ikke om det er serverne Nord VPN bruker i USA som er problemet. Ved å velge europeiske land får jeg like god hastighet som i Norge.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#19

Jeg vet att de VPN tilbyderne som greier å unngå Netflix sin blokkering velger seg ut enkelte land. Hovedsakelig USA selvfølgelig, så det er altså ikke så veldig mange land som er tilgjengelige.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#20

Nomade skrev: 01 nov 2017, 15:14 Jeg vet att de VPN tilbyderne som greier å unngå Netflix sin blokkering velger seg ut enkelte land. Hovedsakelig USA selvfølgelig, så det er altså ikke så veldig mange land som er tilgjengelige.
hvilken vpn service du bruker for del er ubruklig for internett farten din synker denne vpn exspess funker ok som jeg har hørt
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»