Grab får konkurranse

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Siden Grab kjøpte Uber i Sør-Øst Asia her det vært mangel på konkurranse i dette markedet. Det vil indonesiske Go-Jek gjøre noe med.

Go-Jek er etablert i 50 byer i Indonesia og har en omsetning på 5 milliarder USD. De vil i første omgang investere 500 millioner USD for å etablere seg i viktige land i regionen; Filippinene, Singapore, Thailand og Vietnam.

Økt konkurranse blir forhåpentligvis en stor fordel for forbrukerne og spesielt den etablerte taxinæringen trenger konkurranse i noen av disse landene.



Go-Jek expansion: 4 Southeast Asian countries in the next 4 months
EVER since Uber sold the majority stakes of its Southeast Asian operations to Grab, the Singapore-based company has been dominating the ride-hailing industry in the region.

But now, new plans by Indonesia’s popular Go-Jek threatens this monopoly.

This is because Go-Jek has announced it would invest US$500 million in its international push. According to Reuters, its first aim is to push ride-hailing services in key Southeast Asian countries, before expanding to other sectors.

“People in Vietnam, Thailand, Singapore and the Philippines don’t feel that they’re getting enough (choice) when it comes to ride-hailing,” CEO Nadiem Makarim was quoted as saying.

The company said it will provide “technological support and expertise” to local founding teams in each of the four markets, CNBC reported. Those local companies would work to gain traction and “determine their own brands and identities”.

“We visited all those countries and we felt like the solutions that we provided in Indonesia will probably be suitable to some of these countries,” Andre Soelistyo, president of Go-Jek said.

According to The Jakarta Post, Go-Jek is expected to enter Singapore, Vietnam, Thailand and the Philippines sometime in the next four months.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Jeg må teste disse taxi-selskapene når jeg kommer tilbake til Thailad. Er jo ypperlig om man kan bestille via app.

Tenkte kanskje å se på å bruke de fra Suvarnabhumi til Hua Hin også? Har forstått det slik at det er mulig men usikker på pris og om det bare er å bestille via app når jeg er på Suvarnabhumi.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#3

RobertX skrev: 30 mai 2018, 08:16 Tenkte kanskje å se på å bruke de fra Suvarnabhumi til Hua Hin også? Har forstått det slik at det er mulig men usikker på pris og om det bare er å bestille via app når jeg er på Suvarnabhumi.
Grab har forsåvidt relativt nylig etablert seg i Hua Hin. Ikke noe problem å få bil når du står på Suvarnabhumi å bestille tur dit. Det er også mulig med forhåndsbestilling men det antar jeg skulle være unødvendig fra flyplassen. Kanskje viktigere når man skal rekke en spesifikk tidsfrist.

Har bare brukt Grab siste turene fra Suvarnabhumi og det har fungert utmerket. Bilene står litt unna men aldri mange minuttene før de har vært på plass. Får bekreftelse via app hvor de er og meldinger via systemet. Du kan også svare på meldinger. Flere sjåfører velger også å ringe deg hvis du har thai nummer på mobilen.

La inn en fake GPS-posisjon i mobilen for sjekk av ventetid og pris akkurat nå.


Grab screenshot
Grab screenshot


JustGrab kan være vanlig taxi (som har knyttet seg til Grab) eller ordinære kjøretøy.
GrabTaxi er jeg ikke sikker på om kjører med meter. En del av de taxi som jeg har sett med Grab stickers ser like slitne ut som mange andre Bangkok taxier. Har ikke prøvd.

Vanlig GrabCar kan være bil som er mindre biler også, mest egnet for kortere turer. Greit fra Suvarnabhumi til Bangkok by, men personlig ville jeg ikke valgt de på lengre turer.

GrabCar Plus er større biler med mye bedre komfort.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Transport, hotell, severdigheter og shopping»