Avatarer på forumet

Her kommer veiledninger og tips i bruk av nettstedet. Denne kategorien brukes også til å stille spørsmål om det er noe du lurer på ved bruk av forumet.
Svar
pimpen
Innlegg: 43
Registrert: 02 nov 2017, 19:59

#1

Synes problemet med en avatar er vanskelig - de skal være så små, minist 80 x 80 mp. Ikke mer enn 100. Da kommer det opp en beskjed om at de ikke skal være mer enn 0 - 15 kiB. Hva er det for noe? Får ikke til det med avatar her.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#2

Avatarer og innstillinger for dette vil ses nærmere på og det vil også bli lagt til et sett med innebygde avatarer å velge fra.

Dette gjelder både størrelser i oppløsning og kB.

Mange nettsteder tillater sjelden avatarer større enn standaren som ligger her og heller ikke store filstørrelser.
Man kan tilpasse avatar til til spesifikasjoner som er satt pr nå.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
pimpen
Innlegg: 43
Registrert: 02 nov 2017, 19:59

#3

Synes problemet med en avatar er vanskelig - de skal være så små, minist 80 x 80 mp. Ikke mer enn 100. Da kommer det opp en beskjed om at de ikke skal være mer enn 0 - 15 kiB. Hva er det for noe? Får ikke til det med avatar her.


Mod: Innlegget er flyttet hit hvor det ligger under riktig kategori.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

For å få til avatarer MÅ bildene forminskes slik at de er innenfor de kravene som er satt. Dette kan du gjøre i de fleste bildebehandlingsprogram.

Når det gjelder størrelsen så er den også innenfor standarder for avatarer. For store filstørrelser og bildestørrelser i slike typer filer som lastes hele tiden skaper unødig trafikk på server. En del forum velger av den grunn å ikke ha avatar.


Under brukerkontrollpanel -> Profil -> Rediger avatar:
Der er det nå lagt til noen avatarer som ligger på server, flere kommer.
Flere kategorier finnes, bare velg kategori og trykk gå.
Alle disse er 80x80 piksler.

Avatarer
Avatarer
Avatarer.png (15.37 kiB) Vist 3676 ganger

Hvis det er noen som trenger ekstra hjelp til å lage avatar av et bilde de har kan sende meg en PM så skal jeg ta tak i dette.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#5

Flott, tdr. Men venter til det kommer noen mer vågale. Tenker på jur, spener og sånne litt mer spenstige ting. :)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#6

SomLao skrev: 07 nov 2017, 18:22 Flott, tdr. Men venter til det kommer noen mer vågale. Tenker på jur, spener og sånne litt mer spenstige ting. :)

Får se hva jeg får tatt bilder av i løpet av helgen :oops:
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Veiledning i bruk av Asianet»