Flyforsinkelser.no

Forsikringer, reiseråd, advarsler
Svar
olek
Innlegg: 92
Registrert: 21 okt 2017, 08:35

#1

Har lyst til å tipse om denne tjenesten, som for vår del fungerte bra for snaue to år siden, juleferien 2015. Vi hadde opprinnelig kjøpt billetter for reisen Oslo - London - Hong Kong - Manila med kombinasjonen British Airways / Cathay Pacific og endring i reiseplanene gjorde at vi hadde skjøtt på med innenriksbilletter fra Manila til Cebu med Cebu Pacific.

Vi fikk pga teknisk feil nesten et døgns forsinkelse i London på vei ned til Filippinene og det gjorde at vi mistet connection Hong Kong - Manila og den videre reisen frem til Cebu. Jeg kontaktet servicedesk for Cathay i London, forklarte saken og foreslo at de kunne fly oss direkte fra Hong Kong til Cebu da dette også er en strekning de betjener. Slik ville vi kjøre inn store deler av forsinkelsen og samtidig ville flyselskapet da ordne opp i problemene vi ble påført pga forsinkelsen. Servicedesk mente dette var en god plan og forsikret oss om at det var gjennomførbart, og at eneste årsaken til at han ikke kunne booke oss til Cebu da vi sto i London, var at han på det tidspunktet ikke kunne se helt sikkert hvilken flight som ville passe best for oss da ankomsttidspunkt Hong Kong ikke var helt sikkert. Vel fremme i Hong Kong henvendte jeg i Cathay Pacific servicedesk, henviste til avtalen vi gjorde i London, og det endte med et arrogant avslag. Vi måtte kjøpe nye billetter til Cebu da vi ankom Manila og kom oss først avgårde utpå morgenkvisten etter å ha sittet i T3 i Manila hele natta.

Sånt gjør meg litt irritert og jeg googlet litt for å så hvilke rettigheter vi eventuelt hadde og kom over flyforsinkelser.no (som på den tiden het flyforsinkelse.com)

Etter en kort henvendelse for å få fakta vurdert fikk jeg positiv tilbakemelding på at dette var en sak de kunne ta. All dokumentasjon og fullmaktskjema ble fylt ut og sendt, og den eneste henvendelsen underveis var en forespørsel om kopier av passene våre.

I april 2016 kom så den endelige beskjeden. Flyselskapet har akseptert erstatningskravet og overført EUR1200 / DKK 8929,68 til flyforsinkelser.no som etter å ha avregnet sitt honorar sendte drøye 7800 NKR min vei.
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»