Hvor bør man bo

Mad17
Innlegg: 26
Registrert: 27 nov 2017, 06:55

#1

Kommer ikke til og flytte hitt i den nærmeste fremtid, men planen er og ende opp med et hus på Fillipinnene.

Så spørsmålet mitt er vel, hvilken øy/by bør dere ? Og hvorfor denne øyen/byen.

Og en annen ting. Vis mine kone som er Filippinsk statsborgen bytter statsborgerskap til norsk statsborger. Vil dette gjøre fremtidsplanenen om permanent opphold i Filipinnene vanskelig?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Det bor jo Nordmenn spredt på Fillippinene, men jeg ser at det er kanskje flest rundt Cebu by, og hvor en skal bo, det er jo ett godt spørsmål, som du kanskje bør finne ut av selv.

Første er å se på sikkerheten idag, og fremtidige sikkerhetsspørsmål. Barn, skole, og øvrig familie, samt hva man liker å gjøre. Hva trenger du for ett godt liv? Golf, dykking, eller bare landsbyliv å se på folk? Avstand til flyplass og kjøpesenter?

Bare det å få noe skikkelig god norsk mat av og til når man er lenge borte, er jo en viktig for noen.
🌞
Mad17
Innlegg: 26
Registrert: 27 nov 2017, 06:55

#3

Phay skrev: 25 jan 2018, 14:28 Det bor jo Nordmenn spredt på Fillippinene, men jeg ser at det er kanskje flest rundt Cebu by, og hvor en skal bo, det er jo ett godt spørsmål, som du kanskje bør finne ut av selv.

Første er å se på sikkerheten idag, og fremtidige sikkerhetsspørsmål. Barn, skole, og øvrig familie, samt hva man liker å gjøre. Hva trenger du for ett godt liv? Golf, dykking, eller bare landsbyliv å se på folk? Avstand til flyplass og kjøpesenter?

Bare det å få noe skikkelig god norsk mat av og til når man er lenge borte, er jo en viktig for noen.
Ja må jo ta denne avgjørelsen sammen med kona. Men er interessert og høre hvor og hvorfor andre har valgt og bo der de bor. (Har aldrig vært i landet)

Hva vi trenger i nærheten nå og hva vi trenger den gangen vi flytter blir nok ganske forskjellig. Da vi nå er en små barna familie, så disse er nok mye eldre før denne drømmen begynner.
Men jeg er jo interisert i fisking så egen fiske båt er nok et must.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#4

Hei. jeg har en venn som ikke makter utroskap og løgner i Thailand mer, og nå setter han strek og vil flytte til en kanskje liten men moderne by på Filippinene. Stede MÅ ha ett godt sykehus. På forhånd takk.

A.H.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#5

Kan anbefale Manila hvis han vil ha godt sykehus og moderne by.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#6

MrDemongas skrev: 26 feb 2019, 11:31 Kan anbefale Manila hvis han vil ha godt sykehus og moderne by.
Takk skal du ha. Han trenger og er avhengig ett godt sykehus, så da er nok kanskje Manila ett bra sted. Norges Ambassade er jo også der.

A.H.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Subic er også en plass som mage bosetter seg. Det er jo en del av den gamle amerikanske basen.

https://theculturetrip.com/asia/philipp ... ilippines/
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#8

Arild Holtet skrev: 26 feb 2019, 08:33 Hei. jeg har en venn som ikke makter utroskap og løgner i Thailand mer, og nå setter han strek og vil flytte til en kanskje liten men moderne by på Filippinene. Stede MÅ ha ett godt sykehus. På forhånd takk.

A.H.
vel Arild,
sjukehus på philipinene og vil flytte,
hmm
utroskap,
stakkars mann,
men det må vel væra nå spinngalt
i det systemet,
etablert i los og virker som gubben sliter
kansje det enkleste ville være og flytte
litt på seg i thailand?
tradisjonelt ervel mannfolka mere utro
jeg tror din venn trenger en alvorsamtalr
sjønner gubben er oppi åra,
det er da 1000 vis av lijale trofaste kvinner
i thailand?,
ta en prat m gubben,
og få roa han ned og bevege seg til
en annen provins?
🙄🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Det å flytte på seg til phil av nevnte årsaker, blir som å, ja, jeg vet ikke, for de jentene en utlending kommer i kontakt med, er nok litt løsere på tråden enn de aller fleste andre. Mange av de som søker utlendinger Har en agenda der også.

Uansett det som er lettere er kommunikasjon, selv om tradisjoner og kulturen er gansek annderledes enn hva vi Nordmenn er vant til.

En ting jeg sjekket tidligere er forurensing, og der som i Thailand er det strore forskjeller på hvor man bosetter seg. Brenning foregår i alle landsbyer, og i byene er det mye svevestøv og annen forurensing, så er man plaget med luftveiene, er det ikke noe bedre alternativ slik sett.

Kjærlighet skal ikke være lett, ei heller det å få tak i en duganes hushjelp eller sykepleier, alt etter behov, så må man velge med omhu. Som regel er det ikke ett kinderegg man får, selv om overraskelse kan være mange ettersom tiden går.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#10

Å flytte til Fillipinene for at man er lei Thailand høres ikke som en bra ide..i hans tilfelle..det er vel å gå ett par steg i feil retning..hva med å finne land som er mer oppegående?
Svar

Gå tilbake til «Bolig»