Forbud mot solkrem

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Følgende er utdrag fra en artikkel.  Les hele artikkelen.
Tirsdag denne uken vedtok myndighetene i Thailand en lov som forbyr bruk av solkrem med skadelige ingredienser i marine nasjonalparker.
Korallrev Thailand.cc-lisens Pixabay
Solkrem som inneholder oxybenzone, octinoxate, 4-methylbenzylidene camphor eller butylparaben er det som er ilagt forbud mot.
Disse stoffene ødelegger korallrev, forhindrer reproduksjon og bleker korallrevene i havet har forskning vist.
Mange tenker på korallrevene som en slags formasjon av stein, men korallene er levende og voksende organismer. Den vokser maksimalt med opp til 2 cm i året, men kan ofte vokse med kun 0,3 cm i året.
Dette betyr at de revene som blir skadet trenger lang tid på å gjenopprettes. Mange ...
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

Selv bruker jeg en beskyttelse med faktor 190. En bommulstrøye med tilhørende longs. Disse har også tilleggseffekten at jeg blir nedkjølt når jeg kommer på land. En bakdel er at alle som vil se min ekstremt velltrimmede kropp må vente til solen har gått ned. :mrgreen:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#3

MrDemongas skrev: 07 aug 2021, 19:47 Selv bruker jeg en beskyttelse med faktor 190. En bommulstrøye med tilhørende longs. Disse har også tilleggseffekten at jeg blir nedkjølt når jeg kommer på land. En bakdel er at alle som vil se min ekstremt velltrimmede kropp må vente til solen har gått ned. :mrgreen:
er det ikke dem sier da,at alle damer er fine i mørket da :mrgreen:
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#4

Ja, hvem er ikke noen gang blitt overrasket i ungdommen når lyset kommer på :-)
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#5

chelsea skrev: 08 aug 2021, 07:01 er det ikke dem sier da,at alle damer er fine i mørket da :mrgreen:
Ølbriller er også til god hjelp. :)
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#6

Får ikke vist på annen måte men du får bare slette dette svar.
Det blir ståendes med grønn prikk som ulest innlegg.
Tilegg Flytter seg ikke oppover listen heller etter jeg skrev ovennevnte.
2021-08-09 08.01.59.png
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#7

Disse klimavennlige båtene som står og går i disse områdene er greit eller? :lol:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Kolami skrev: 09 aug 2021, 09:55 Disse klimavennlige båtene som står og går i disse områdene er greit eller? :lol:
Tror Thailand vil være tidlig ute med å elektrifisere båtene på vestkysten! Men det gjenstår å se
🌞
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#9

Kjempebra at thaiene tar ansvar på dette området, iallfall. Virkelig.
Måtte de være like på alerten når det gjelder all den andre driten de bruker, og som er totalforbudt andre steder - særlig Vesten.
De ville forby 2 typer tvilsomme sprøytemidler på frukt og grønt. Men myndigheten ga seg da bøndene satte seg imot, og vi må fortsette å spise dritten vi ikke får hjemme. Bøndene mente de ville tape penger.
De har heller ikke forbudt asbest i byggevarer, som vi fortsatt må puste inn.

Kunne nevne en rekke andre ting de burde slutte med - men så velger de altså å forby solkrem, som kan skade noe som involverer turismen, så vi kan vasse rundt på stranda i Maya Bay og kutte opp føttene på skarpe koraller. Men fint at de blir beskyttet uten turister.

Thailandske myndigheter er ikke konsekvente, og går minste motstands vei når det passer - eller slår hardt ned når de mener det er nødvendig.
Jævla feiginger, som alltid må denge en enslig motstander i flokk. Generelt, når de opptrer i kohorter. :lol:
(Kohort - dummeste ordet jeg hører for tida. Kunne de ikke heller kalt det "gjeng" eller krigshær, som det egentlig er.
Nå går vi rundt som romerske krigere, mens vi venter på smitte, sykdom eller død....En kohort er mellom 6 og 8 centurioner.
Brukt i medisinsk sammenheng; noe de har funnet på nå. En venter på en Pilus - hærleder og karrieresoldat... :ugeek:
Om en er litt vrangvillig kan en påstå at det meste i Thailand dreier seg om inntekter - penger.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#10

Sardo skrev: 10 aug 2021, 05:38
Om en er litt vrangvillig kan en påstå at det meste i Thailand dreier seg om inntekter - penger.
Ja. Som i alle andre land, altså. :D
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»