Corona og dagligliv på Filippinene

gunners
Innlegg: 513
Registrert: 26 des 2017, 21:14

#41

Nå som landet har vært nedstengt ganske lenge er voldsspiralen økende blant vanlige mennesker.
Mange er ganske desperate. Det gjelder spesielt blant den fattige befolkningsdelen hvor arbeidsledigheten er størst.
Og det er liten hjelp å få fra myndighetene.
En kusine av kona eide et hus i Manila. Da hun dro tilbake til provinsen for å selge noe land der dro broren, utdannet snekker, til Manila for å bo sammen med sin søster.
Så kom koronarestriksjonene for fullt, og søsteren måtte bli værende i provinsen.
Etter nesten et år hørte fetteren tre menn på utsiden. De planla noe, og han tok dem så opp på video.
Den største av dem gikk så inn i huset med en kniv i hånden.
Fetteren tok også en kjøkkenkniv og ventet. Innbruddstyven, som trodde huset var tomt, havnet i slagsmål med fetteren og ble drept. Videoen på mobilen, plassert på kjøkkenet. viste også slagsmålet.
Han ringte så politiet som kom og arresterte han. Søsteren måtte så overføre kausjonsbeløp.
Mulig det blir sak.
Drep eller bli drept ! Det var jo slik situasjonen var da begge hadde kniver.

En søster av kona var i Cebu for å besøke mannen sin som jobbet der.
Samme ettermiddag da hun sto utenfor en butikk kjente hun noe hardt i siden.
Det var en yngre mann som holdt en kniv og sa: ""Gi meg ringen din så skal jeg la deg leve."
Hun måtte da gi fra seg gifteringen som var av gull.

Kjenner mannen hennes. Hvis han skulle få tak i ringtjuven så gis det ingen nåde.

Dette landet begynner virkelig å bli farlig.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#42

gunners skrev: 17 des 2020, 11:15 Filippinene har bestilt 2 millioner vaksiner.
Ikke mye for en befolkning på over 100 millioner, men antar at det er alt landet har råd til.
Vaksinene er ventet mottatt tidligst i juni neste år.
Om vaksinene kommer fra Russland om hadde en vaksine under prøving i landet eller om det dreier seg om en kinesisk vaksine er jeg usikker på.

Uansett. Her er et eksempel på at fattige land havner bak i køen.
Robert fortalte meg at det var stor skepsis til vaksiner på phil på grunn av den mislykkede prøvevaksineringen av dengu på barn, der vistnok det antageligvis døde 600 barn. Stor skandale.

Søkte opp på nettet, og ser at det er litt perifersisk opplysninger og delvis skjult, men informasjonen finnes der, og de som var med på forsøket og phillippinere generalt husker dette veldig godt.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Reisebrev og dagligliv»