Filippinene kontra Thailand.

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

Jatakk begge deler, alt til sin tid!
🌞
wiking
Innlegg: 440
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#12

Utpåtur skrev: 20 apr 2019, 10:20 Et spesiellt trekk ved Fil er den enorme arbeidsinnsatsen de eksporterer; de har endel brukbare skoler som gir utdannelse nok til å få jobber rundt i verden - som sykepleiere og maritimt personell. Derav også åpenheten mot vestlige utlendinger som er mye dypere fundert enn smilene i Thai.
Ja det maritime personell er bedre nå enn da deførste Phillipineren begynt å jobbe på bla Norske Båter. Da var det mange med ikke helt for å si det forsiktig med helt ok papirer - var vel så som så med gyldigheten har jeg hørt fra mine slektninger som seilte på tankfart på 1960-70 årene. Dette har jo litt med at rederne har vel opprettet maritime skoler der nede- og dermed har dem bedre kontroll med sertifikatene.
You Never walk Alone :D
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#13

Jeg har en god venn som flyttet til Filippinene i år, etter å ha bodd 12 år i Thailand. Det ER en del forskjeller både positivt og negativt. Trafikken i byene er rene kaoset, og han ser ganske mye mer fattigdom på Filippinene. Han er ca. 60 år, og unge kvinner på rett under og over 20 år vil gifte seg med han. Det er for dem den eneste måten å komme ut av en trøstesløs fattigdom. Det er artig å høre hva som skjer i hverdagen, men dessverre så er internett elendig og ofte brutes forbindelsen på Skype og Messenger.

Nå får han i alle fall ett ID kort som gjør at han kan få en bankkonto. Han får pr. i dag ikke overført penger i norske kroner men i US dollar.

Spennende å se hvordan hans kanskje siste land å bo i blir, for annerledes det er det i forhold til Thailand.

A.H.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#14

Avstand og dårlig infrastruktur gjør Filippinene uaktuelt som reisemål for meg ihvertfall.
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»