Mobiltelefon abonement med internett?

Svar
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#1

Tenkte å høre om noen av dere kjenner de forskjellige tilbudene på Fillippinene. Ønsker helst et lignende abonement jeg har i Thailand med kombinert data og mobiltjenester.

Går greit å kjøpe et slikt på flyplassen?
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Så vidt jeg har klart å researche på nettet er det 2 store mobilselskaper som anbefales.

- Smart

- Globe

Begge har sine fordeler og ulemper, så jeg tar en anbefaling jeg så om å kjøpe 1 sim fra hver. Og så bruke en mobil med dual SIM. Da vil telefonen bruke det sim som har best signal til enhver tid.

Så må jeg bare finne ut om de har en god pakke med internett for 1 måned.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#3

Glemte å oppsummere etter turen.

Man kan kjøpe et sim-kort og så oppgradere med de tjenestene man ønsker i etterkant. Man må kjøpe "load" som de kaller det på Filippinene med penger man legger til på kortet ved å taste inn koder via menyer. Var egentlig ganske greit. Men i mange områder er det ræva dekning. I tettstedene gikk det greit, men litt mer landlige områder var det knapt dekning.

Prisene var også ganske greie. På nivå med Thailand vil jeg si.

EDIT:
Var ingen framvisning av pass når jeg kjøpte SIM kort. Ikke noe skille mellom "midlertidige" folk og innfødte slik sett ved kjøp av SIM.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Generelt»