Filippinere arrrestert i Oslo

Bill
Innlegg: 90
Registrert: 21 okt 2017, 10:12

#21

FjellKongen skrev: 02 des 2017, 16:52 Ikke annet enn at jeg kjenner et par som er med i lukkede fora på Facebook, og at dette diskuteres daglig, om hvordan man best kan forlenge opphold: Bibelskole, stikke til Italia rett før visum utløper , få en kjæreste/mann og også bli gravid her før man fyller 30.

Dette er nok kjent for de aller fleste filippinske jenter :) .

Jeg har ved flere anledninger spurt hvorfor filippinske jenter har minst to eller opptil 10 ulike FB-konti, og svarene overrasker ikke, nemlig at de "vil ha flere ben å stå på", altså flere kjærester "i tilfelle" de kan hente penger her og der.

Kjenner ingen i Skandinavia med flere profiler. Google det gjerne, og se hva du får opp :D
Og menn sitter på sine forum å diskuterer hvordan å få tak i damer, det er enda ikke straffbart å tenke.
FjellKongen
Innlegg: 23
Registrert: 29 nov 2017, 20:10

#22

Oxygen skrev: 02 des 2017, 18:20 Er du overrasket over at så mange filippinske jenter er kristne? I så fall kan jeg opplyse deg om at over 90 % av filippinerne er kristne.

Er det noen som sier at de som går på bibelskole er her ulovlig, og ikke har krav på undervisning?

Det største problemet for øvrig er ikke at noen velger å bli her uten lovlig opphold for å tjene det som kan sies å være "astronomiske" lønninger i Norge (selv om de blir utnyttet og er underbetalt), men at det finnes maaaange nordmenn som er mer enn villig til å utnytte de samme til billig arbeidskraft. Det gjelder ikke bare au pairer, men alle som ikke har lovlig opphold.
"Er du overrasket over at så mange filippinske jenter er kristne? I så fall kan jeg opplyse deg om at over 90 % av filippinerne er kristne."

Ja, det er jeg svært overrasket over etter å ha bodd der og sett drikkingen, svindelen og horingen. Hva mener du med ordet "kristen", og forklar meg gjerne hva du kan om hva filippinere mener å være kristen. Katolikker kan som kjent synde, og senere be om tilgivelse.

"Er det noen som sier at de som går på bibelskole er her ulovlig, og ikke har krav på undervisning?"

Slett ikke, men kom de her med det for øyet, at det var hensikten, så bryter de loven.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#23

Har skjult innlegg med svar som ikke var noen konstruktive bidrag i debatten. Hvis noen ser noe de mener ikke hører hjemme blant svarene, rapporter heller enn å svare på det.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#24

Bra det, Tdr. Denne tråden har (hatt) noen ufyselige innlegg. Med de klassiske kjennetegnene som gjør at hva som ligger bak det som skrives er mer interessant enn det som faktisk står å lese.
Bill
Innlegg: 90
Registrert: 21 okt 2017, 10:12

#25

FjellKongen skrev: 03 des 2017, 21:28 "Er du overrasket over at så mange filippinske jenter er kristne? I så fall kan jeg opplyse deg om at over 90 % av filippinerne er kristne."

Ja, det er jeg svært overrasket over etter å ha bodd der og sett drikkingen, svindelen og horingen. Hva mener du med ordet "kristen", og forklar meg gjerne hva du kan om hva filippinere mener å være kristen. Katolikker kan som kjent synde, og senere be om tilgivelse.

"Er det noen som sier at de som går på bibelskole er her ulovlig, og ikke har krav på undervisning?"

Slett ikke, men kom de her med det for øyet, at det var hensikten, så bryter de loven.
Har de vært aupair i 2 år så har de bevist at det var hensikten, å søke på ett lovlig visum etter aupair perioden er altså lovlig.
Dette burde være klart.
FjellKongen
Innlegg: 23
Registrert: 29 nov 2017, 20:10

#26

Utpåtur skrev: 04 des 2017, 13:40 Det er utrolig så lovlydige vi nordmenn er ifht utlendinger...? Selv gjør vi jo stadig ting litt på kanten - av ymse temmelig trivielle årsaker - men så fort en utlending av temmelig presserende grunner (fattigdom etc) prøver å strekker strikken litt så er vi der med pekefingeren.

Så ser jeg jo at det å utnytte utenlandsk arbeidskraft ser ut til å være en sterk øvelse her på berget - snakker om dobbeltmoral!

Og med ca. 100mil fillipp - så har en nordmann som har frekventert de mer lettsindige deler av disse - lite grunnlag for å lage generelle betraktninger basert på egen idioti.
Det var ikke tema, om hvor lovlydige vi er, men når du først nevner det: Ja, vi er det. Hvorfor tror du vi har lav kriminal-statistikk, får reise med våre pass til nesten hele verden uten visum etc. Tenkt tanken noen gang?

Når du nevner fattigdom, så spør jeg igjen: Skal innreise for au pair kun gjelde filippinere, eller for eksempel fra alle afrikanske land?

Når du kommer med påstander om at jeg "har frekventert de mer lettsindige deler av disse", så treffer du seg selv. Det er motbydelig påstander, rett og slett, og du burde holde deg langt unna noe du ikke vet noe som helst om. Det viser hvor svak du er i diskusjoner om sak, svært svak. Det å kalle andre idioter, forteller mest om en selv. En anbefaling også til deg: Hold deg til saken, ikke angrip personer. Det er både ufint og lite intelligent :P
FjellKongen
Innlegg: 23
Registrert: 29 nov 2017, 20:10

#27

Bill skrev: 04 des 2017, 21:21 Har de vært aupair i 2 år så har de bevist at det var hensikten, å søke på ett lovlig visum etter aupair perioden er altså lovlig.
Dette burde være klart.
Ja, ikke sant? Da har de bevist at de ikke hadde andre hensikter fremover etter au pair-perioden. Herlig konklusjon :)
Bill
Innlegg: 90
Registrert: 21 okt 2017, 10:12

#28

FjellKongen skrev: 05 des 2017, 01:08 Ja, ikke sant? Da har de bevist at de ikke hadde andre hensikter fremover etter au pair-perioden. Herlig konklusjon :)
Det er ingen brudd på noen lov å søke nytt visum om de har grunnlag for dette, det er heller ikke ulovlig å ha dette i tankene, om det skulle være slik at tanker kan straffes.

Her er utdrag av reglene du må forholde deg til

Utlendingsmyndighetene skal vurdere au pairens returforutsetninger. I vurderingen av om oppholdstillatelse kan gis, er det derfor et sentralt vurderingstema om det er sannsynlig at au pairen vil forlate Norge ved tillatelsens utløp, dersom vedkommende ikke har annet grunnlag for videre opphold i Norge. I denne vurderingen vil både individuelle forhold ved au pairen og generelle forhold i au pairens hjemland være av betydning.

Det blir blant annet lagt vekt på:

om søkeren tidligere har søkt asyl eller oppholdstillatelse på annet grunnlag
søkerens plan for oppholdet i Norge, og om denne fremstår som realistisk
tidligere erfaringer med au pairer i samme situasjon fra søkerens hjemland
tidligere erfaringer med eventuelle referanser i Norge
om det rettslig og praktisk vil la seg gjøre å returnere til søkerens hjemland
Dersom utlendingsmyndighetene på bakgrunn av foreliggende opplysninger om au pairen, sammenholdt med generell erfaring med visse landområder og søkergrupper, finner det sannsynlig at au pairen ikke vil returnere til sitt hjemland etter endt au pair-opphold og/eller har et annet formål med å søke tillatelse enn å være au pair, skal søknaden avslås.

Hvis au pairen har kompetanse som faglært i forskriftens forstand, skal det likevel ikke tillegges vekt om au pairen etter endt opphold, har til hensikt å søke oppholdstillatelse som faglært i medhold av utlendingsloven § 23, jf. Forskriftens § 6-1. Se også punkt 5.2.2 for definisjon av ”faglært”.

Det må ikke foreligge omstendigheter som vil gi grunn til å nekte au pairen adgang til Norge, opphold eller arbeid i medhold av andre regler i loven, jf. utlendingsloven § 59 første ledd.
Bill
Innlegg: 90
Registrert: 21 okt 2017, 10:12

#29

SomLao skrev: 04 des 2017, 21:16 Bra det, Tdr. Denne tråden har (hatt) noen ufyselige innlegg. Med de klassiske kjennetegnene som gjør at hva som ligger bak det som skrives er mer interessant enn det som faktisk står å lese.
Det er bare en viss uenighet om hva som er konstruktivt.....
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»