Slår IS-alarm i ferieparadis

RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#11

Jeg kommer aldri til å ta kristendommen i forsvar.

Men det er viktig å vite at islam, fra første stund var en misjonerende og erobrende religion. Lenge før korstogene reiste muslimske slaveskip opp langs kysten av europa.

Her er en meget bra video om temaet.

For min egen del må jeg si at jeg kan ikke fordra noen 1-gud religioner. Kristendom, Jødedom eller Islam. Same shit. Om du ikke godtar deres syn er du en uverdig skapning som helst må være en slave eller dø. Fysjom!

Buddhismen er ikke perfekt, men den er ihvertfall mer personlig og åpen. Essensielt ikke-voldelig, selv om det selvsagt har forekommet. All religion kan utnyttes av makt-tørstende tyranner.

https://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#12

Det er vel det evige spørsmålet, hvem var det som egentlig begynnte? Alexander den store, er jo opprinnelsen til globalisering, intervensjon, og utnyttelse av en større skala enn noen andre kanskje i hele vår historie, selv om Engelskmennene totalt sett har vært det rike med størst terrotoriale område, og flest land og stater under seg i nyere tid, men da var jo mesteparten av verden allerede oppdaget, og man hadde og har fortsatt Alexander den store som strateg i vår tid å kopiere.
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#13

Jeg har, noen ganger, forsøkt argumentere med femåringer, men det har alltid gitt samme resultat.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#14

MrDemongas skrev: 24 mar 2019, 09:00 Jeg har, noen ganger, forsøkt argumentere med femåringer, men det har alltid gitt samme resultat.
Ikke godt hva du sikter til, men for å argumentere hvorfor det kommer totalitære religioner, så er jo det ett politisk virkemiddle for å kontrollere massene på godt og ondt!

Grusomheter skjer med og uten religion, men det er lettere å få med større del av befolkninger bare en gir dem en god nok grunn.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#15

salig er envær treskalle,
:,fordi?
nå denna debbatten vil ikke føre til noe
godt,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#16

Ofte så blir disse debattene preget av følelser og ikke konkret hva er det som fører til religionstyrt terrorisme slik vi ser bla på Phillippinene.

I senere tid så er det jo blitt gitt en ny arena for deres felles sak nettopp i Irak og Syria.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#17

Phay skrev: 24 mar 2019, 10:58 Ofte så blir disse debattene preget av følelser og ikke konkret hva er det som fører til religionstyrt terrorisme slik vi ser bla på Phillippinene.

I senere tid så er det jo blitt gitt en ny arena for deres felles sak nettopp i Irak og Syria.
ska lure på nå hva som skjer vidre

m golan høgda ,

nå erom nettop ferdige m is i syria

så trampes de i manesjen,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»