Aeroflot med småbarn

Forsikringer, reiseråd, advarsler
Svar
Brukeravatar
jern45
Innlegg: 125
Registrert: 21 okt 2017, 07:00

#1

Vurderer en ekstra tur til Surin med familien pga litt ekstra penger til jul. Og da mener jeg LITT ekstra penger, derav overskriften Aeroflott. Russerne er de eneste som har vettuge priser på en laaang påskereise til Suvanabuhmi for å feire songkram. Vi har tre unger 1,3 og 7 og må kjøpe billigste billetter på nettet for å få gjennomført denne turen. Da blir det mellomlanding i Moskva. Regner med at det er en vanlig stor flyplass og at vi greier oss med drøyt to timers mellomlanding. Tenkte å få eget sete til den minste(infant) da han er godt over 10 kg og ikke behagelig å ha på fanget i mange timer. For å få til det på nettløsningen til de ulike reiseselskapene må jeg "juge" på alderen hans og skrive 2 år. Først da er det mulig å gi han et eget sete. Er det noen som har erfaring med dette?
Jeg må også skrive inn passnummer i bestillingen, men to av oss må ha nye pass innen avreise fordi de utgår mindre enn seks mnd etter hjemreise. Lurer på om de nye passene får nye passnummer og om dette skaper problemer i innsjekkingen?. Tenkte å kjøpe billett i kveld slik at jeg sikrer meg de billige billettene.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#2

Kan ikke svare så mye når det gjelder småbarn, men mellomlanding på to timer i Moskva skal gå veldig greit etter det jeg har lest tidligere i ulike fora.

Nye pass kan kanskje være en utfordring, men ser at alle flyselskap der jeg logger inn og har profil kan jeg endre opplysninger om blant annet pass. Siden det er såpass lang tid til avreise er dette kanskje mulig hos Aeroflot også. Bestiller du direkte hos dem eller via noen andre reiseselskap?
Kan jo være greit å opprette profil hos dem uansett for å sjekke muligheter.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
jern45
Innlegg: 125
Registrert: 21 okt 2017, 07:00

#3

Var en drøss med nettreiseselskaper som hadde billetter til 4-5000kr/person via Finn.no og Momondum.com
Kanskje jeg skulle ringe Ticket i morgen å bestille direkte av dem siden jeg så de var en av tilbyderene. Men skal uansett forsøke å opprette en profil på Aeroflot. Logisk sett bør de være mer interresert i at jeg kjøper en billett til en 2 åring som koster 4500kr enn at jeg tar han på fanget og det blir nesten gratis.
Når det gjelder passene så er det ikke samme nummer på nytt og gammelt pass. Tenkte kanskje nr fulgte personen slik som på biler, men neida. Kan vel tenke meg at flere har opplevd dette med nytt passnummer etter at billetten er kjøpt. Muligens lurt å ta med det gamle passet på reisen.
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#4

Passerte gjennom Sheremeteyvo flyplass for 2 dager siden. En moderne europeisk flyplass med moderne fasiliteter. Det er kanskje litt store avstander hvis en må bevege seg fra en terminal til en annen og som sådann ikke ideellt hvis en har flere småbarn i vogn men dog overkommelig.
No one here gets out alive...
Brukeravatar
jern45
Innlegg: 125
Registrert: 21 okt 2017, 07:00

#5

Må si at jeg blir litt skeptisk når jeg googler flyplassen i Moskva som Aeroflot bruker og ser at det er mye å lese om problemer der. Særlig ser det ut til å være vanskelig hvis avgangen blir kansellert, Da må man ha visum for å forlate flyplassen. For å komme seg på et hotell må det arrangeres busstur med vakter fra flyplassen og man er fullstendig underlagt flyplassens dårlige sørvis som flere skriver. Høres ut som en stor sjangs og ta med tre småunger i reisefølget
Brukeravatar
jern45
Innlegg: 125
Registrert: 21 okt 2017, 07:00

#6

Da er billettene med Aeroflott til Bangkok kjøpt og betalt, 25000kr for 5 seter er ikke galt. For at to voksne og tre småbarn skal komme seg rund i Thailand må vi leie bil, og den må ha syv seter. En Fortuner med superforsikring koster 10500kr for 17 dager, det samme som vi betalte for 30 dager i sommerferien. Vi leier syvseter så vi kan ha med svigermor, og kanskje svigersøster hvis ho har tid, på en skikkelig biltur ett eller annet sted. I sommer reiste kona og ungene to uker i forveien og var for det meste i landsbyen nær Surin, men de fikk seg også en fin tur til Udon Thani med bilen. Denne gangen tenker vi å kjøre til Banklod først, for så å dra på en biltur derfra og nordover, kanskje så langt som til Ciang Mai. Det er ikke bare dans på roser å reise med tre unger, spesielt de to guttene på 1 og 3 år gjør at det blir mye hotelrommet om kvelden, og ungene blir fort slitene i storbyen så da blir det små hvilepauser på rommet hvis vi er i ro et sted en stund. Det har blitt til at vi har vert en stund på Jomtien de siste turene, men det er mye trafikk og ikke så bra for ungene. I sommer var forøvrig strendene folketomme og forlatt. Noen som husker hvordan det er med bading i gulfen i mars/april? Jeg har vel bare vært i Thailand en gang iunder Songkram og husker det var veldig varmt, men da var jeg ti kilo lettere enn nå, så jeg skal kaste meg på slanketråden til Robert å få av meg noen kilo før jeg drar så blir det lettere å holde ut varmen.
Hvordan er det med thaipass og transit i Moskva igjen?
Helmax
Innlegg: 59
Registrert: 21 okt 2017, 03:11
Sted: Hua Hin

#7

Transit i Moskva skulle ikke være noe annerledes for thaipass enn for andre pass, siden alle må ha visum hvis man skal bevege seg utenfor flyplassen.
Så en thai kan fint oppholde seg i transittområdet.
Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. Hehe
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Thai har 30 dager visumfritt i Russland

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Visa_re ... i_citizens
🌞
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»