Kjørevett i Thailand!

Forsikringer, reiseråd, advarsler
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#41

Nok en tragedie. Må innrømme at jeg mest foretrekker å kjøre selv her i Thailand. Riktignok har man null kontroll på de andre tullingene som kjrøer, men man legger i det minste lista selv for egen kjøring. Jeg kommer aldri i livet til å ta en minivan taxi/shuttle igjen.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phelåån
Innlegg: 22
Registrert: 03 des 2017, 10:06

#42

Dette var en leid taxi der sjåføren presterte å kjøre i en parkert trailer, han som satt fremme hadde ikke en sjans.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#43

Må jo gå galt når de som kjører er hodeløse , bare flaks at ingen døde i denne ulykken fra Uttaradit for et par dager siden.

https://www.vgtv.no/video/180210/ser-se ... ontrol-16-
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#44

Phelåån skrev: 21 jun 2019, 15:51 Dette var en leid taxi der sjåføren presterte å kjøre i en parkert trailer, han som satt fremme hadde ikke en sjans.
Huff og huff, disse bilene har jo nesten flat front, lite som tar i mot en krasj....
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#45

Alt for mange tragedier i Thailand grunnet kjørevett, eller rettere sagt mangel på vett.
Dette er jo daglige hendelser over hele landet.

Meldte meg inn i en gruppe på Facebook som heter "Bad driving in Thailand" og det er skremmende å se hva som legges ut der. Hver eneste dag ser man hendelser som skyldes mangel på vett og ferdigheter.

Søker man finnes det flere slike grupper der og alle er like ille. Det er mange bilder som sensureres slik at man må aktivt trykke for å se innholdet. Med god grunn. Er ikke ofte jeg ser innom den gruppen lengre.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#46

Phelåån skrev: 21 jun 2019, 15:51 Dette var en leid taxi der sjåføren presterte å kjøre i en parkert trailer, han som satt fremme hadde ikke en sjans.
Sitt aldri i framsetet ved sjåføren. Han la seg tydeligvis ut på veiskulderen i brukbar fart for å kjøre forbi på utsiden. Og hvis bilen foran var høy så ikke sjåføren om skulderen var klar.

Alt for mye uvøren kjøring.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#47

Etter tid med restriksjoner og ikke tillatt alkoholsalg ble det igjen tillatt å nyte edle dråper. Hva skjer? Jo, antall omkomne i trafikken gjør et drastisk hopp. 63 drepte i trafikken på en dag. 57 av disse var motorsyklister. Til sammenligning 54 døde av Covid-19 totalt til nå i Thailand .


Illustrasjon fra Twitter
Illustrasjon fra Twitter


Men så lenge folk har riktig fokus på å beskytte seg i trafikken tror de vel de er trygge!



Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#48

tdr skrev: 06 mai 2020, 12:21 Etter tid med restriksjoner og ikke tillatt alkoholsalg ble det igjen tillatt å nyte edle dråper. Hva skjer? Jo, antall omkomne i trafikken gjør et drastisk hopp. 63 drepte i trafikken på en dag. 57 av disse var motorsyklister. Til sammenligning 54 døde av Covid-19 totalt til nå i Thailand .



A6800190-10AF-479F-9EA3-74DD1C3AC753.jpeg



Men så lenge folk har riktig fokus på å beskytte seg i trafikken tror de vel de er trygge!


vel TDR dette var et stort tanke kors,🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#49

Hva med et para doks? :lol:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#50

Mod: flyttet fra coronatråden. Der hadde dette lite å gjøre.


om dette passer i denne tråden
men litt om fyllekjøring i thailand
fra magna charta advokat firma
ikke bare bare.

https://magnacarta.co.th/faq-section-2/ ... uence-dui/
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»